Isnin, 16 Ogos 2010

sebab sayang, saya buat macam ni

Reaksi: 
tadi tengah syok ngaja 2 ras,
seorang pelajar dekati saya
yang lain sibuk buat latihan
ape taknyer, saya ugut
"...kalau tak siap, saya tak mau sambung projek elektronik..."
hehe

cikgu..pssst..pssst..bla..bla...
saya diam..hangin dah satu badan
~sabar cik siti...sabar~

bile loceng dah bunyi, saya keluar
"....polan bin belon, ikut saya..."
dia tutup buku
cikgu, buku saya kena hantar kat cikgu ke?
saya geleng..saya bawa dia ke pangkin bawah pokok
redup..aman..tenang
tp tak setenang hati saya...haih...cam nak kena terajang cubit2 manje

saya letak buku, letak handbag
"...nape cikgu..."
saya bukak buku..bagi hati tak panas
...awak berpuasa hari ni?....
dia anggukan kepala..tp matanya tertumpu pada rumput kat bawah
....awak puasa tak???nada saya keras sedikit
dia geleng dan cakap TAK
ikut hati nak je saya bawak g bilik disiplin
tahu kan apa jadi bila saya kat bilik disiplin 2??

macam ni nak?

tapiiiiiii~
saya tak mahu..kamu dah besar
tak malu ke dengan kawan2??
tak malu ke dengan org bukan islam
paling teruk
tak malu ke dengan tuhan kamu??

saya tak membebel panjang
cukup dengan ayat
kalau arwah mak masih hidup, agaknye macam mana ye perasaan die skang ni??
dia tertunduk
setitis air mata dia jatuh
dia kesat dengan hujung baju
saya pun nak terjoin skali...dah bertakung..tunggu keluar jek :(

macam ni, saya tak mahu amek tindakan disiplin
sebab ni antara kamu dengan Allah
antara kamu dengan tuhan kamu
saya tak mahu paksa
tp fikirlah..ape amalan yg awak bekalkan untuk arwah mak kat 'sana'??
awak tak sempat nak bg merasa gaji awk
tapi
sekurang-kurangnye bagi la arwah mak tenang di 'sana'

saya tak nak dengar alasan
sebaliknya mahukan perubahan!
saya tinggalkan dia

baliknya
ada sekeping nota kat kereta

cikgu, terima kasih
polan bin belon