Isnin, 29 Februari 2016

No3 is dalam perjalanan

Reaksi: 

ada yang tanya,

"accident ke dik"

haha..tidak kak..zuriat yg ke3 ini mmg kami tunggu
mmg kami rancang bila amna setahun, kami mahu yg ke3

alhamdulillah Allah perkenankan
Allah beri kami rezeki yg tidak ternilai
dan alhamdulillah saya melalui tempoh mengandung kali ini senang walaupun kakak2 nya tgh sgt lasak
dan doa mama, semoga anak kecil dlm rahim mama membesar dgn sihat dan diberikan kesempurnaan tubuh badan..amin.

buat yg masih tertanya2, ya..saya mengandung anak ke3 :)

aset di ekonomi yg meleset

Reaksi: 
"dik2..mehla beli MPV yg ni..tukar yg lama"

ko ingt tak tergoda ke? tapi bila dikata tukar yg lama ooooohhh NOOOOOO. betapa berharganya albab itu pada kami sekeluarga. harta sepencarian. tak pernah meragam kecuali minta kasut baru dan bateri baru..yg lain2 semua tip top meletop. how i love u so much albab.

tapi mula2 tu ade gak diskas ngan baba nak tukar yg luar negara punya jenama tapi baba kate xyah la nk panjangkan hutang bagai..lagi 2 tahun je albab habis bayar.. dlm tgn dh dpt cash boleh simpan buat beli aset lain. hebat kan baba merancang..nk harap mama mmg ke laut la

so, kami decide untuk tidak memanjangkan hutang yg sedia ada lagipun dlm keadaan ekonomi yg lembab ni sgt tidak sesuai beli apa2 yg nilainya tidak bertambah. kereta tergolong dalam aset susut nilai yo.

"ti, aku nk jual rumah ni, terdesak la nk guna duit..aku jual kt ko nak?"

hurm..ni paling lemah
sebab kawan sendiri.sekapal.
tapi setelah berbincang dgn baba, abah, dan faktor pertambahan anak ke3 insyaAllah, terpaksalah pejam mata walau hakikatnya sngat kesian dan kedudukan rumahnya yg sgt strategik untuk dijadikan rumah sewa tapi apakan daya, ekonomi yg meleset ini, kami tak berani nk tambah aset. takut tak mampu!


dan baba ade kongsi kisah kawan dia.untuk mama jadikan teladan
sedih rasa hati bila kehendak yg dipenuhi..akhirnya merana..kesian sgt

so, pesan buat kawan2...apa2 berbincangla terlebih dahulu..jgn diikt hati
merasa syukur dgn apa adanya menjadikan kita rasa cukup dgn apa yg ada

ini pesan suami,
"kalau dunia yg kite kejar kan yang, isteri sorang pun baba rasa xcukup"
trus mama rasa..ok, ckupla apa adanya. syukur diberikan keluarga yg sihat, adik beradik yg menyenangkan, kawan2 yg buat kita rasa selamat..apa lg nk dicari kan??