Selasa, 21 Julai 2009

makcik ke?

Reaksi: 

21.JULAI.2009

terima kasih ALLAH..kerana membenarkan seorang lagi umat manusia mengisi ruang di atas muka bumi...terima kasih ALLAH kerana membenarkan keturunan keluarga saya berterusan... terima kasih ALLAH kerana segalanya selamat disempurnakan...

ish..macam tak percaya je yang saya dah jadi makcik..pulak 2 saya makcik dia yang pertama pegang+dukung dia...ayah dia pula agak kekok nak pegang baby 2..hihi..biasa la..tok abah dan tok mak di kampung johor mesti tak sabar nak tgok baby nie...(abah~tengok la blog saya..sebab saya tak boleh mms..biasalah tel cap jepun)

baby ni baby girl tau..dah ada nama pun...arissa sofea..~wah...kakak saya dapat mana agaknya nama 2..dan saya nak panggil dia apa ya???piah?sufi?sofea? 



baby nie masa keluar seberat 3.5kg...Erk...kakak saya mkan apa gaknya..paling tak boleh dilupakan bila kami bertiga selalu berebut minum air soya..hikhikhik..last2 baby nie kulitnya cantik..bersih...macam makcik dia nie...hahahahaha(sape lagi nak puji kan??)tak sia2 la suami dia g bli air soya tgah malam buta.. =)

=)

Ahad, 12 Julai 2009

tinggalkan dia

Reaksi: 


sesungguhnya setelah kesulitan ada kemudahan

"Atau siapakah yang memperkenankan(doa) orang yang dalam kesulitan apabila ia berdoa kepadaNya....(An-Naml:62)

kisahnya ketika itu saya di rumah sewa...saya balik dari sekolah dan saya nampak kepingan kertas.. senang saja kiraanya...saya kerut dahi..jantung seakan mahu berhenti berdegup..tangan saya menggigil...saya tak bersuara..

sewa rumah = sorang RM44/30 = RM 1.466666666 x 6 hari = rm8.80

rumah sewa macam hotel ke??saya buka pintu bilik belakang, nampak kosong dan 2 novel yang dipinjam bersepah atas lantai beserta sampah..(mungkin itu caranya dia memulangkan novel kepada saya..ohhh takpa lah)..pemilik kiraan dah balik rupanya..siap minta kami menjual sampah tinggalannya bagi cukupkan apa yang tak cukup lagi...haih...sabar jelah

saya pandang 2 lagi rakan serumah..masing2 ada riak tak puas hati.saya buka beg duit...terpikir sekejap cmana nak cukupkan yang terkurang...ya Allah,tabahkan la hati hambamu ini..nasib baik ader beberapa keping duit yang tersisa..kami kumpul2 kan dan nah...selepuk duit yang tak berapa bekepuk

bila makcik rumah sewa datang, dia nampak keruhan di wajah saya...dia peluk saya dan tanya..."siti, ada masalah ke?" saya nangis dan diamkan aja..saya bayar semuanya dan selesaikan semua bayaran..kawan2 saya diamkan saja(mungkin sudah masak cara saya melepaskan geram)

saya mengadu pada mak..mak pujuk dan kata biarkan jelah..hari pembalasan pasti datang

bila semuanya selesai, saya terima kiriman sms dari kawan di seberang..saya rasa saya suka T_______T..setelah kesulitan, pasti ada kemudahan bukan??

*p/s : tips nak mencari rakan serumah, tgok dulu cmana dia jemur kain..hihi

Ahad, 5 Julai 2009

rindu saat-saat ni

Reaksi: 
*gangguan dari fais....hehehe rindu dengan saga kamu*

*housemate yang suka amik gambar saya senyap-senyap*

*rakan sejawatan...rindu benar nak mendengar gosip dari kamu semua*

*saya dah tak boleh posing ayu tunggu anak murid di santai ilmu*

*tenung-tenung kek hari jadi fais tapi ada nama kitorg berdua...hehe*

*semunyik-semunyik tido dari student...hihi*

*tido kat blakang kreta..masa ni miji drive krete dan far temankan dia*

*maen bakar-bakar ayam ngan dak 5ln*

*blagak posing ala-ala model mase nak nek gunung..last-last trun paling lambat*

*tarik telinga si kembar haziq dan hazim*


~haih...saya rindu semuanya~