Sabtu, 31 Mac 2012

berpanas&berhujan di KKB

Reaksi: 

My super team!
always super team


cuba cari yang mana saya?


balik2 dr kem, jumpa suami
suami kata : Bau dah mcm budak kadet!
isteri kata : Yela bang, tido, mandi, bergolek, berkawad semenya ngan budak kadet
:p

yeeee..terlalu banyak pengalaman
sangattttt banyak
tapi
jauh disudut hati, saya rindukan suasana kelas

ok2..pasni saya akan update pasal kovensyen yek :)

Ahad, 25 Mac 2012

hijabkan hatimu edisi 2

Reaksi: 

saya nak sangat update entry baru
nk berkongsi ape yg saya dapat sepanjang tempoh 2 hari
KONVENSYEN BIDADARI DUNIA
terasa malu nk melabelkan diri sebagai bidadari
tapi..saya tak malu nk mengaku
saya adalah bidadari in the making insyaAllah
:)
doakan saya ya kawan2
doakan supaya saya diberi kekuatan dalam ketakutan
doakan saya diberi kemuliaan di dalam kehinaan
doakan saya diberi hidayah dalam kesesatan
insyaAllah..saya memerlukan sokongan kamu semua

saya mahu berjihad!
berjihad membentuk anak2 saya di sekolah sana
saya mahu hijabkan hati mereka
hijabkan kemas2 


tapi sebelum tu
saya harus perbaiki diri saya dulu
saya mahu perbaiki hati saya dulu
saya mahu hijabkan hati saya dulu

doakan ya kawan2 :)
agar kita semua dapat menuju ke JANNAH ALLAH

“Janganlah mereka (wanita wanita) itu menampakkan perhiasan melainkan apa yang zahir saja dan hendaklah mereka ulurkan tudung kepala mereka di atas dada mereka.” Q.S. An Nur ayat 31 [24:31] 

TERIMA KASIH

*masih belum kesempatan nk berkongsi sbb kena bawa kontijen kawad kaki ke KKB*


Sabtu, 24 Mac 2012

hijabkan hatimu

Reaksi: 
balik dari konvensyen bidadari dunia
selesai hari pertama..ye, banyak yang saya pelajari
makin banyak..terasa diri ini begitu jahil


ok..lagi satu hari..insyaAllah saya akan kongsikan pada next entry
alhamdulillah..saya merupakan antara yang dicuit hatinya untuk hadir kesini
terima kasih ALLAH

Rabu, 21 Mac 2012

far reception

Reaksi: 

aritu nikah
ni sanding pulak

ye..tema yang sama dengan saya lagi
hahahaha

aura pengantin lama tu masih ada ye :)



close up..the beautiful memory


# minggu ni sangat mencabar kami#

saya : train budak nak ke peringkat negeri
bujal : training bola sepak 

#sabtu&ahad : bujal ke p. pinang, saya ke konvensyen bidadari dunia#
bermakna, no weekend untuk kami

#minggu depan#

saya g Ampang Pecah, KKB bagi perkhemahan peringkat negeri selangor
4 hari..isnin.selasa.rabu.khamis

#bulan akan datang#
 bujal ke serawak sebab ade tournament olahraga 4x100m


huuuuuu...rindu separuh mati la mcm ni kat suami

:(

Jumaat, 16 Mac 2012

farhana solemnization

Reaksi: 
16 Mac 2012

okey..tarikh sama ngan saya cuma bulan n tahun berbeza
(die ni mmg seme nk sama ngan saya..kah3)

dah nama majlis nikah
mesti ada babak air mata
oh..far ni kehilangan ibu sejak ting 1
so..mmg sedih T_T
lagik2 tgok kak long n mak ngah


sebelum pengantin gambo..harusla teman bakal pengantin ni

 dh nama far..mestila nk  manja2 sebelum jd isteri org

 bride n groom (farhana & yusof)


we.bpsp cawangan JB.lepas ni turn ogy bam bam pulak

dan secara kebetulan yang disengajakan, mak andam kami sama :)
ahh..mmg sengaja ko nk sama ngan aku kan??


buat far :
lepas ni kite dh tak boleh main sek2 bom2
haha
pasni usop la yang sek2 bom2 ngan ko

semoga berkekalan ke syurga


*ko kena usaha kuat pau..bg sebaya yek..kiki

Khamis, 15 Mac 2012

tetiba mahu berjiran dengan bangla jual karpet

Reaksi: 
 servey2 wallpaper
ahhh..trus terbekenan
cakap kt suami, suami kata
:kt dinding tertentu  je pkai wallpaper:

 :antara idea WP kt dinding meja makan:

 warna2 pastel yg harmoni

veragan....veragan...veragan
plan nk letak WP kt meja makan, ruang rehat family n bilik baby
:)
#yeahh kena kerja keras kumpul duit ni#


pastu tengok2 gak karpet
errkkk...terbekenan lg
plan nk guna kt 2 tempat je
ruang tamu n tempat rehat family

 tengok gambo ni, terus jatuh chenta ngan wane pepel


 tgok yang ni..mata tetap nk pepel

bebincang ngan mak&abah
almaklumla..suami takde kt kg..esok malam baru sampai
ohoooo..rindu kamula bantak peluk!
ok..mk bg idea yg sangat best
:guna tiko buloh je nape:
wahhhh..kipas i..kipas i
mak cakap lagi
:berhabuk..cpat kotor..susah nak basuh:
ha....amek!pakej jawapan yg suami suka


 ala...veragan je dlu...xsalah kan


Rabu, 14 Mac 2012

galaxy note

Reaksi: 
kamu akan bebel

Ahad, 11 Mac 2012

peraturan kelas

Reaksi: 
sebelum saya cerita lebih lanjut, saya nk kenalkan watak dahulu

kelas A

 ketua kelas A *amirul*

 penolong kelas A *amanda*

al kisahnya macam ni

amanda secara sukarela menerima tawaran untuk jadi penolong kelas
atau lebih tepat
penolong kepada amirul
walaupun hakikatnya ramai yang kata

:amanda, tak payah la jadi PK, amirul bukan bagus sgt:

tapi

amanda degil dan percaya amirul pasti boleh jadi ketua kelas yang baik
dan tak jadi masalah amanda untuk menolongnya

**Tamat episod 1**

dari sehari ke sehari
amanda merasakan amirul bukan seperti yang dijanjikan

tapi

amanda tetap sabar dan berharap semuanya akan OK

 **tamat episod 2**

masuk pertengahan tahun, amirul makin berubah
depan cikgu kelas, amirul berlagak baik
berlagak semuanya tiada apa

amanda tetap sabar dan berharap semuanya akan OK

pernah sekali amirul minta duit dari amanda
pelbagai alasan yang menyayat hati

amanda rasa dia perlu menolong

tapi..saban hari makin kerap amirul meminta duit
untuk apa??amanda pun tak tahu

namun, amanda tetap sabar
 
**tamat episod 3**

masuk pelajar baru..mungkin baru

amirul menunjukkan belang
sikap kepimpinan yang disanjung rupanya helah belaka

amanda tertipu..rasa tertipu
bukan nak mengungkit tetapi amanda berharap
satu hari amirul akan mengenang jasanya
namun semuanya harapan palsu semata
amirul tetap begitu
hidup bersama janji kosongnya

pelajar baru..mungkin baru
terus menyusahkan amanda


ahhh..amanda selalu bermonolog

"patutkah aku rasa menyesal atas pertolongan selama ini"

**tamat episod 4**



...
 wawawawahhh

mati kutu nak cari idea

cmano nk bg kesedaran pada bebudak yang selalu mendatangkan masalah

*persempahan teater sempena hari kesedaran*

...





Jumaat, 9 Mac 2012

suasana berbeza tapi cerita yang hampir sama

Reaksi: 
 sepanjang perjalanan pulang ke rumah, saya tak tenteram
asyik berfikir..berfikir

 ini update dr status saya di FB sebentar tadi

memang berkaitan dengan emosi saya
huhu..tak suka!!!

masing terasa basah tudung saya
basah dek air mata seorang sahabat
kan~saya masih dengar sedunya..sabar..sabar

 masih dengar hiruk pikuk suara insan itu
wahhhh~hebat!!!
hebat panas barannya..
hebatttt!!! mengamuk depan anak
hebattttt! percaya anak 100%
err..bukan anak tapi kawan anak
*&^%$#

okeh..kalau ANAK tu bagus sangat, pandai sangat..takpelah
ni sama je 2x5
betul mcm status saya

:KALAU DARI AKAR UMBI TAK ELOK, SAMPAI KE PUCUK TETAP XELOK:

 Ini kisah kedua:


tak nak cakap banyak2
cukuplah.....

:besederhanalah dalam apa saja:
:bercakap:
:bergaul:
:bermesra:
:menyampaikan maklumat:

apa2 saja mmg kena bersederhana
kalau taknak bersederhana
macamni la jadinya

terasa malu walaupun jadi pemerhati
bagaimana ya..duduk serumah
tapi hati tak pernah nak bebas dari unsur dengki??



sama2 kita renungkan

Rabu, 7 Mac 2012

simpati tapi hanya mampu memerhati

Reaksi: 
saya terbaca satu kisah yang baru berlaku..

"...wahai rakan guru , TOLONG jgn stress , adik iparku seorg ustaz d sek men d Johor menghadapi tekanan kerja yg melampau, didpti pndarahan dlm otaknye, tlh di bedah di HSA JB pd hr jumaat 2/3 yg lalu , pembedahan di otak kirinya yg bakal mmberi kesan pd kehidupan mendtgnye ,hr ini br buka mata, blum mampu brkata2, TOLONGlh jika disini ade GB,Pengetua,GPK,GPKHEM,GPKKOKO atau siapa... ...shj yg mmberi tugasan TOLONGlh beri dgn seimbang d akal yg waras, jgn di beri tekann, TOLONGlh guru ini insan biasa ttp sll mmbuat kerja sehingga luar biasa, bila trjadi begini , bukan sekolah yg brada disisi , hnya isteri n family shj disisi, pihak sekolah hnya memandang sepi, TOLONGlh anda punya keluarga yg dikasihi, jagalh diri......di wad ICU ini bkn dia seorg shj , menurut nurse ada lg 5 org guru yg senasib adik iparku ini msh lg dlm keadaan KOMA, TOLONGlh ..

simpati dgn guru skrg...mesti bijak utk menangani stress...love this job!"
apa kata anda
anda nk kata apa? 
tak semua orang sama dan tak semua org mampu menangani stress dengan baik

dah jumpa!

Reaksi: 

jumpa!
bukan..bukan mcm dlm gambo ni
tapi lebih kurang
simple dan mimple
cut cost sebenarnye
ruang dapur lebih kurang mcm ni
godek2 photoshop, boleh la nampak ghupenyer

tapi xtunjuk kt suami lg
KC dalam senarai bajet suami
fuhhhh..mintak2 dipersetujuila ye :)

Selasa, 6 Mac 2012

dekorasi rumah idaman

Reaksi: 
godek2 goggle..padahal keje yg menimbun tak tercuit lagik
waaahhh..esok ada meeting kadet bomba daerah petaling
aduhh..terasa malas nk drive harung jem kt depan giant tu

.
.
.
.
lupakan..lupakan
teruja bile tgok hiasan dalaman ni
jom


deko hiasan ruang tamu

 simple but nice!
ayat tipikal kt UPM bile habis buat program
 
terbekenan dengan hiasan yang ada warna putih
tapi
bila pikir keharu-biruan suami isteri serta anak
mungkin kami decide amek warna soft cream @ hitam
ataupun coklat2 seakan2 krim
wahhhh..verangan lagik!

tgok yang ni pulak
ahhh..terus jatuh cinta gedebak gedebuk
coklat idaman kalbu
pattern umah dah sama..ada tingkap besau
verangan la ko cik bedah!

deko hiasan bilik tidur

ini lagik simple
sejuk mata memandang
dan sangat sesuai..sebab bilik utama bakal rumah kami ada balkoni
ha..sesuai la ni kan
hijau + coklat
mahunya tak kuar bilik ni!
mainan warna yg sangatttt menarik kebabom

.
.
.
..
.

.


udah la dulu
nak menaip kerja pulak


#sangat eksaited nak hias rumah cecantik..ohhh duit..turunla kau dari langit ^^\/



Isnin, 5 Mac 2012

alahai suamiku

Reaksi: 
suami demam
alahai...kesian..tak sampai hati nak balik sebenarnye


tapi bile depan die
saya buat2 tak tahu..kejap2 picit idung die
siap cakap
:nama je gagah...tp demam jugak:
(jgn tiru ego saya ini)

suami plak ngadu
:abg mabuk la syg:
:time rukuk, mata mcm nk terkeluar:
:abg sakit kpale la syg:

ahhh...sgt kesian
kesan PJJ antara kami ni
suami makan tak diurus
pakai xterjaga
sungguh! saya mahu cecepat ditukar ke senawang




lampu ajaib

Reaksi: 
agak2 ok tak letak lampu ni dalam rumah
muahahaha

wawawawahhhhh
mau terbeliak bijik mata tgok lampu ni
sungguh ! bagai dikata
:orang tak balik kalau dtg umah ko:
 
agak2 abah setuju x ?



Jumaat, 2 Mac 2012

Makhluk paling BANGANG

Reaksi: 
sangat geram!!!!!

tadi i jaga bebudak lari...LARIAN GEMILANG

xdapat lari, tgok budak lari pun ok la kan
 alasan xbg mo pengsan

ye..sangat sakit hati dengan insiden pg tadi

kisahnya macam ni
saya.polis.BBSM
kami kena dok kt CP 8
CP paling sakit sbb bebetol kt simpang 3
rasional letak polis sbb soh jaga simpang
nak tahu?
ada la 2, 3, 4, 5, 6 kerata yang dok langgar je arahan polis
dalam hati dh nak menyumpah bebukan
siap pasang niat nk maki hamun dah
bukan takat nk maki hamun..nak baling batu kt cermin kreta dorang
pesen yg tak reti paham bahasa
tak jaga langsung keselamatan org yang tak naik kereta
i mean..bebudak sekolah
padahal tahu je kawasan tu nk guna untuk larian gemilang

paling2 sakit hati
ada satu kereta ni
perempuan..bawak kreta wira
polis dah tahan sok berenti sbb masa tu bebudak lelaki kategori L3 lari
bebudak peralihan.f1.f2
die dok selamba masuk simpang
n lagi sket nk langgar budak i
bangang kan!!!
kalaula i ada kuasa
memang nk ludah kat muka dia
kurang ajar!
pastu tahu pulak nak pecut lelaju sbb polis dah tiup wisel masa tu
kalaula kan...nak je baling batu..geram..geram

dan kalaula tadi terlanggar ke ape...xke haru?

bila saya dok kt tepi jalan tgok mentaliti org2 bile drive kreta
oooooo sangat burok!
mcm bontot babun pun ade tp rasa bontot babun lg lawa
kesian bebudak i
pucat muka bukan sbb penat lari tapi TAKUT!

bile polis nmpak muka saya sgt tak kontrol cun
dia cakap
:kami hari2 hadap menda mcm ni:

tgok!
mentaliti 'org2 bukit' yg sangat SELFISH
yg suka pakai IQ tahap org bangang


**saya sangat sakit hati**

Khamis, 1 Mac 2012

ceria ceria selalu

Reaksi: 
.
.
.
.
.
.
.
kemenangan bukan beerti sempurna,
 kekalahan bukan untuk selamanya
.
.
.
.
.
.
yes..i do 

:)

nak sangat

Reaksi: 
esok

aahhh esok

nak sangat..naaaaaaaaaak sangat


nak sangat


nak sangat


BERLARI dlm acara merentas desa

alahai..nak sangggggat

syokk woo lari ngan bebudak..alahai nak sangat

nak lari manje2 je tp atas faktor kesihatan,

suami kata : TAK BOLEH! NI ARAHAN ABG

ala~

agak2 boleh pengsan tak esok bile tgok budak lari?