Isnin, 22 Februari 2010

xde pon xpe

Reaksi: 
n3 kali ni n3 yg agak emo..haih..
tadi saye ym ngan kawan lama..lama xjumpa sebenarnye..dek kekangan waktu dan jarak kami yg dalam lingkungan 300km
pulak 2
bebanan tugas yg menimbun
ceh
macam tajuk tesis masa study lak rasenyer
ngeeee~

saya dapat perkhabaran
sedih
kecewa
terasing
macam2
saya agak terkedu mendengar
sangat2 terkejut

tp apa yang mampu saya katakan
:dunia terlalu hina untuk ditangisi:

waaaa
sedih bila mendengarkan ceritanya
dan doanya untuk saya kali ni
::ko jgan jd macam aku::

xpe lah sahabat..dunia masih luas untuk dinikmati..
sabar ye :)

Khamis, 18 Februari 2010

seram + sejuk = ??

Reaksi: 
hari : khamis(18.02.2010)
waktu : 10.57pm
status : xboleh tido n xmo tido

haih...macam2 bermain kat kepala..dengan hand phone yg bermasalah...saya jd hilang punca~hurm..macam2
..
..
..
..
..

minggu ni saya ada PIBG..xpepasal kne balik serdang dalam mud cuti yg masih bersisa...bkan bersisa...masih dalam mud nk cuti sebenarnyer..tp xpe la...xbaik mengeluh kan..untung saya punya kerja berbanding org2 len yg menunggu jawapan yang kurang pasti
..
..
tak pe la
..
..
tp yg pasti ade 1 perkara yang buat saya sangat serabut
serabut
serabut
..
..
~macam mane ni~

Selasa, 16 Februari 2010

hairan

Reaksi: 

entah kenapa bila saya pandang gambar di atas, buat saya terfikir banyak perkara
..
..
..
..
..
..
..
..
..
macamana agaknya hidup tanpa rasa cinta ya?
ops
..
..
maksud saya cinta kepada
diri sendiri
keluarga
agama
dan yg pasti
pada Yang Esa

*jgan rosakkan diri kamu hanya kerana sesuatu yang tak pasti ye syg*

Khamis, 11 Februari 2010

untuk peringatan saya dan kaum hawa

Reaksi: 

jadilah wanita solehah...taubat lah...
pintu taubat itu senantiasa terbuka untuk setiap hambanya...
sesungguhnya seorg wanita solehah itu lebih baik dari 70 org wali Allah...
sesungguhnya seorg wanita solehah itu lebih baik dari seluruh isi di bumi dan di langit..

jgn suke salahkan org merampas maruah kite...
tp salahkan diri sendiri sebab xpandai nak jage maruah sendiri...
sdgkan xsiapa pon boleh merampas maruah kite kecuali kite merelainya

xsiapa pon boleh mencemarkan diri kite dgn kehinaan kecuali kite sendiri yang mencemarkannya...

betul kan???

*sesi tazkirah untuk diri sendiri dan yg lain :)

Sabtu, 6 Februari 2010

bunga untuk cikgu

Reaksi: 
hua...dh terasa lama xmengupdate blog sendiri..kih3..aik seronok lak~~ semenjak begelar pekerja kerajaan ni, byk la pulak kijenye yg kne buat...tp...biar banyak mane pon, saye tetap suke~~~eee sukenyer~~~~hari2 yg saya lalui, adelah hari2 baru yg menyebabkan saya berdepan dengan pelbagai karenah manusia...hihi...seronok dan mencabar bukan??

..tp..

..tp..

..tp..

kadang2 tu, tercabar gak kesabaran..tercabar gak ketabahan...yela dh name pon manusia...sampai saye terkeluar ayat " kang saya ketuk awak ngan kasut tinggi saya ni"hehehe...saje je...tp xbuat pon...sebab saya dulu pon pelajar gak.....kang tak pepasal, saya dilabel pendera kanak2...kih3...ok gak kan?? urm...
dan...

saya pun tetanya, apa kaitan n3 ni ngan tajuk ek...kih3...oh~lupa...cuma nk bgtahu, bila saya masuk ke dalam kelas ehem...ehem..., saya menerima kuntuman bunga...even kelas tersebut slalu didenda kerana suka dan cinta pada LEWAT...mereka masih mahu dan sudi menghulurkan kuntuman bunga sebagai tanda minta maaf~tQ ye syg~~~