Ahad, 31 Julai 2011

4&5

Reaksi: 
lagi 45 hari je

huhu

puasa terakhir sbg org bujang



YA ALLAH, permudahkanlah urusan kami

*bujal, ko sahur ape ek pagi nanti*

entry laju2 :konvo+ou+puasa

Reaksi: 
Jumaat :

 adik saya konvo
okeh..boleh berbangga la kejap jd graduan UPSI
lepas ni
siap2 la ko nk bekerja
jadi cikgu peralihan mahu?

btw, tahniah adek!
pasni lg 2 tahun konvo di UTeM, Melaka
&
di IKM Pekan Pahang
hik3..time 2 dah boleh bawak suami


Sabtu : one utama

cari kasut kawen
masa ni pergi dengan akak ipar..hehe..bakal la
okeh
hajat nak beli kasut saja
last2
bujal dpt 5 helai baju
hebat kan ko bujal!!


Ahad:
mempersiapkan diri untuk berpuasa

untuk anak2 2 nurani
:selamat berpuasa:

untuk anak2 SMKSS
:selamat menjalani ibadah puasa:

semoga kedatangan ramadhan memberikan 1001 kebaikan buat kita semua
insyaAllah

Khamis, 28 Julai 2011

teaser

Reaksi: 

saya namakan dia
:mutiara hati:

hehe
penat tau i menjahit

Rabu, 27 Julai 2011

pandangan pertama

Reaksi: 

bujal,
masih ingat lagi tak cerita di GUNUNG TAMPIN?

bujal, 
masih ingat lagi tak cerita di warung kaki bukit GUNUNG TAMPIN?

bujal, 
masih ingat lagi tak cerita di pintu bas sekolah di GUNUNG TAMPIN?



jujurnya
saya tak mahu lupakan kenangan itu walaupun sesaat



p/s : bujal, ko terharu x bile entry ni untuk ko?haha

Isnin, 25 Julai 2011

kad citraku : siap!

Reaksi: 
waktu2 sekolah macam dilanda ribut taufan
saat2, meja macam kena badai tsunami
ada ketika dalam kereta mcm dlm hutan

saya masih sempat nak update segala bagai kat blog

hebat bukan?

hihihi

kali ni nak cerita tentang kad kawen

saya buat kat kadkawenku.com
dekat je ngan tempat keje
jalan reko, kajang

sangat2 senang berurusan dengan mereka
kad dah siap, esok nk pergi ambil


alhamdulillah
dipermudahkan sekali lagi urusan kami
(siap lebih awal dari jangkaan)

lepas ni, siap2 sedia nak menghantar kad jemputan
:)

tadi
kawan satu sekolah pesan
:siti, banyakan membaca al-fatihah selepas solat:

sebab?

supaya hatinya tenang, tidak diganggu dengan bisikan2 syaitan

syukur,
saya dikelilingi rakan2 yang banyak pengalaman
rakan2 yang sentiasa ingatkan saya
rakan2 yang sentiasa mahu menolong saya
rakan2 yang sayang kat saya

apa lagi yg saya mahu selain dari kegembiraan ini?

Ahad, 24 Julai 2011

sebelum puasa :)

Reaksi: 
lokasi : bukit ekspo , UPM
tarikh : 30.7.2011, Sabtu
Op : abg sendiri


yeah..hajat kesampaian jugak
nk shoot gambo prewedding kt UPM

huhu
kampus hijau yg tercinta


~nantikan ye~

Jumaat, 22 Julai 2011

edisi fotografi

Reaksi: 
OP saya

dengan rasminya

diumumkan

.
.
.
.
.
.
photomed photography 
by : abg deen khaled

kekeke

bile tgok hasil sentuhan die
trus jatuh centa
siyes..saya baru tgok sekali
trus jatuh centa berkali2

suke3

meh sini saya tunjukkan sekeping 

 sumber : fb abg deen khalid
cantik kan?

sangat senang berurusan dengan abg deen

time kasih ye abg deen, bagi harga yang mmg best

episod mak andam

Reaksi: 
kali ni saya nak cerita tentang 

..
..
..
..
official mak andam

hehe
ngade2 je kan nk letak word official 2

butik ni, tempat kakak saya dulu
solekan die saya tgok ok jugak
xla terlalu dizombie kg pisang kan muke pengantin

xcaye?

tgok ni

sumber : pohon minda.com

butik rasmi : Andaman Liza, Pasir Gudang
100% perempuan okeyyy

rege??
jgn tanye, kang kena lempang

yang best, 
tempat kak liza mmg banyak pilihan 
dari pelamin
dari baju
dari bunga tangan
macam2 lagi la

huhu
cmane la agaknye bile turn saya kan
~berdebar weh~





bujal sayang, boleh x kalau belikan saye ini??



~ jatuh centa ~

Rabu, 20 Julai 2011

final checklist

Reaksi: 
Pernikahan

borang2 : done
tok imam (dpt imam Hussein ) : done
nikah outfit : done
goodies bags : done
door gift : done
cameraman : done (abg deen khalid)
hantaran : done
kasut : sedang mencari

Mlm berzanzi + majlis akikah Arissa

outfit : done
bunga telor : done
latihan membaca bersama adik beradik : belum sepenuhnye :p

Majlis besar

kad jemputan : done
pelamin : done
bunga telor pelamin : done
outfit & aksesori : done
bunga tangan : done
goodies bags : done
door gift : done
cameraman : done (abg deen khalid)
cake : belom :(
kasut : tgh mencari
baju adik beradik : done
baju mak & abah : done
baju kendarat mak : done
bunga kendarat lelaki & perempuan : belom (DIY yg tak mula lg)


majlis bertandang 

outfit & accessories : done
kasut : walk in


berdebarnye

Isnin, 18 Julai 2011

episod borang nikah

Reaksi: 
lega, akhirnya siap segala bagai borang2 berkaitan

okeh, just untuk panduan B2B yg dtg dari JB

langkah 1 :
dapatkan borang nikah di pusat islam, bayaran dalam RM15..termasuk la borang HIV

langkah 2 : 
uruskan segala isi berkaitan dalam borang pihak perempuan..jgn lupa minta majikan buat surat pengesahan bujang :)

mintak pihak lelaki  uruskan kebenaran untuk bernikah diluar kawasan qariah masjid jika pasangan bukan dari negeri yg sama err....bujal saya asal selangor, tetapi amek borang di n9 sbb dah bermastautin lebih dari 3 bulan

langkah 3 :
dapatkan surat kebenaran dari lelaki & hantar bersama borang pihak perempuan, masa ni dikenakan bayaran RM17. Pihak pusat islam akan beri borang2 untuk diberikan kepada imam @ jurunikah

langkah 4 :
cari imam untuk tetapkan majlis nikah

borang johor lain sikt
seme dalam tulisan jawi
cayala JOHOR :))



sangat2 berterima kasih pada abah, sanggup temankan saya ke sana ke mari walaupun saya dah besar dan boleh buat sendiri..always LOVE u daddy :)

paling best

abah temankan saya ke butik pengantin untuk ngetest baju


Sabtu, 16 Julai 2011

2 bulan saje lagi~

Reaksi: 

: YA ALLAH, permudahkanlah segala urusan kami :

Khamis, 14 Julai 2011

Geli !!

Reaksi: 
berdepan dengan orang yg bukan baik sepenuhnya
okeh
mula2, tak takut
siap buat kawan 

yea..kawan..kawan la sangat kan
padahal dah diingatkan oleh kawan baik

: kau hati2 ngan dia t :

sekarang dia mmg sangat psiko
okeh
aku dah xnk kawan ngan kau
mmg tak nak
sebab ko tak layak dipanggil kawan

tetiba

die terpekik2 mcm org psiko
er...lebih kurang mcm pesakit psiko

hahahaha


syooohhhhhh3

berambus ko!



yang terbaru
nampak sangat die menggodek Fb i
siap baca segala komen yg kawan2 i bagi

oiiiii
syohhhhh...syohhhhhh..syohhhhhh

pastu ade riak yg tak puas hati

hahahaha

geli la wehhhhh~

nak remove dari frenlist, tp xsampai hati
ye la kan

tapi
bile jadi mcm ni, i takut u

ekekekeke


*dari hari isnin-jumaat kena hadap muke ko, i geliiiiii la u*

Rabu, 13 Julai 2011

projek Mini cik siti

Reaksi: 

Lokasi : Kebun Gemilang. depan bengkel KHB

Projek : Tanaman sayuran

Jenis sayuran : sawi cina, sawi ropol, kangkung, bayam merah

Kelas : 1 Rasional

Pantauan : Cik Siti Zubaidah

batas yg ade rumput, kena denda siram semua batas



Ahad, 10 Julai 2011

camping

Reaksi: 
alhamdulillah
tamat dah kursus kepimpinan kadet bomba

perasaan??
syukur sgt2, kami berjaya bawa pulang piala 
JUARA

tak banyak menda nk cakap
sebab letih n penat yang melampau

jom zasssss gambo 

 persiapan untuk pertandingan kawad kaki kadet 

 firdaus nordin yg gabra..i mean over gabra

 si kecik yg comel :))

 persiapan untuk kawad hose..thanks nasir :p

 walau hujan, cikgu tetap support kamu :))

 kena serbu

 smk seri kembangan vs smk seri serdang

 yeay!!!! no 1

 teropong peluang tahun depan

 anak2 yg merealisasikan impian saya..alhamdulillah

 trade mark nizam

tunggu bas~




nak tahu mereka panggil saya apa?

cikgu zakiah terpengaruh cite juvana
kikikiki


apa2 pun, cikgu sayang kamu lebih2


yeay!!!!

Khamis, 7 Julai 2011

fobia

Reaksi: 
trutttt.....trut.....truttttttttttttttttttt

saya baca sms

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



gangguan lagi


oiiii, ko ni gile ke hape????

Selasa, 5 Julai 2011

rutin&harian

Reaksi: 


~~


Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari ilmu yang tidak bermanfaat, dari hati yang tidak khusyu’, dari nafsu yang tidak pernah kenyang, dari doa yang tidak dikabulkan, dari rezeki yang tidak berkat, dari helah syaitan yang menyesatkan serta tipu daya manusia..dan dari amal yang tidak diterima




Sabtu, 2 Julai 2011

albab di kampung

Reaksi: 
tak sabar nak balik johor

nak amek kreta 



tak sabar!!

rindu sama albab saya



cik putih, nanti i hantar u balik kg ye
bukan lupa daratan
tapi i rindukan albab i