Ahad, 31 Mei 2009

linda saya

Reaksi: 
selamat berkonvokesyen ya linda...
doakan kejayaan saya pula

p/s - sori x dapat nak turut sama...rasa terlalu teruja nak membakar sampah di belakang umah dan juga makan nasi minyak di kenduri kawen..sambil tu baring2 di depan umah dan menyanyi lagu ntah pape..hihihi

tadi saya talifon linda saya(betul ke ejaan nie??) dan saya boleh dengar betapa excitednya dia....tetapi RADZI tak dapat datang disebabkan sekarang nie jantung dia tengah berdegup kencang, tangan terasa sejuk dan badan terasa seram semacam....kenapa????? kerana dia sedang di dalam mode exam...hahaha...gud luck ya radzi...

....

Reaksi: 
saya suka noktah..

Isnin, 25 Mei 2009

saya sakit ke??

Reaksi: 

24.mei.2009
saya menghabiskan masa bersama pelajar untuk mendengar Celoteh Dato' Dr Rais Yatim..heee, saya masih ingat ayat dia..."biji mata saya mesti bertentangan dengan biji mata kamu"...oh...buat pertama kalinya saya rasa saya teruja untuk mendengar bebelan seorang wakil rakyat..hasil daripadanya wang sejumlah RM580,000 disalurkan bagi satu negeri sembilan bagi program rakan muda..ok la 2 kan??...mintak sikit bawak balik johor leh tak??


selepas saya memberi pelajar saya makan, saya bersiar2 di kawasan tersebut...saya terpandangkan gerai KESIHATAN..saya taknak g, tapi kaki terus melangkah ke sana..saya timbang berat (51kg), tinggi (157-leh perCaya ke??), tekanan darah (stabil), gula dalam darah (6.8)..dan pegawai kesihatan minta saya kurangkan gula sebelum terlambat..(nak makan ape lepas ni???)

saya balik umah dan buka email...kawan saya kirimkan artikel ini


saya nak sakit ke???dan saya nampak ayat ini:
faktor yang menyebabkan "sakit ini" adalah :
1. keturunan
2. umor
3. Gaya hidup

dan hati berdetik...umor muda lagi...gaya hidup AGAK sihat dan....keturunan belah mak dan abah...haih...saya kena kawal permakanan gula saya...takda PEPSI..takda lagi AIR TEBU PEKAT..takda lagi KUIH BAKAR YANG MANIS...takda lagi COKLAT yang disaluti dengan kemanisan...takda lagi air SUNKIST yang letak gula 5 sudu bagi satu gelas...0h..saya kena pilih...maCam mak Cakap, saya kena pilih...nak sihat atau sakit...

dan saya pilih ....NAK SIHAT...

Ahad, 24 Mei 2009

Reaksi: 

ni saya dapat dari sue~
waaahhhhh
bangga tau
hihihi
mekaseh sue~

nyatakan 5 fakta menarik tentang pemberi award nie

1.kenal mase g putrajaya~dalam kete...1st time dia pakai tudung itam rasanya

2. orang tangkak..dulu dok kat kolej canselor

3. dikurniakan paras rupa yang comey

4. suke senyum

5. bakal jadi orang ganu~hehehehe

Setiap blogger mestilah menyatakan 10 fakta atau hobi diri sendiri sebelum memilih penerima award yg seterusnya

1. suka makan

2. suke tido

3. suka masak

4. suka budak

5. suke warna hijau

6. suke karoke~dalam bas g rombongan pun jadi le...

7. suke kawan2..

8. BOMBA - wat saya terkedu

9. sangat suka beli handbag

10. kuat berangan....kan best kalo jadi PERMAISURI AGONG

Anda perlu memilih 10 penerima award seterusnya dan describe ttg mereka :


1. abg saya - risau jerawat makin banyak


2. sym - masih gigit kuku lagik x???hehehe budak gebu yang rindu tanah sabah~erk..tanah sabah je ke??


3. bey - kenal dari sim...


4. adam - budak suar merah yg nakal mase "remajanya"


5. fajridil - senior masa sekolah dato' dan sedang men
unggu jodoh =)


6. zarif - kawan 1 kolej ...ader kulit yg sangat putih


7. epy - kawan dolu2 mase sekolah

8. sue - best kenal dia tapi tak banyak masa untuk berborak...kami selalunya berbalas senyuman dan melambai tangan....hehehe..kena tag lagik sekali~

9. im - saya dah tag awak nie~harus berbangga weh

10. rosli - adik laki kawan saya yang suke guna blog bini dia~hahaha...

.....tamat.....

Selasa, 19 Mei 2009

andai punya kesempatan~

Reaksi: 
tadi saya duduk menghadap pokok di laman flora
saya duduk dan terfikir
...
...

...
...

...
...

...
...




...
...

saya terdiam...

...
...

andai saya masih ada kesempatan
dan kesempatan itu datang bagi peluang ke2
saya nak sangat peluang itu~

haih....
saya masih berharap

Isnin, 18 Mei 2009

selamat hari guru

Reaksi: 
semua kawan-kawan saya yang dipanggil guru
selamat hari guru~

Rabu, 13 Mei 2009

salah sape

Reaksi: 

ari 2 saye jejalan kat laluan limau
saya nampak mereka dari jauh

oh~
syafiq dan haiqal

kenapa ye...

dan lagik satu..
pemandangan 21 sx...hahaha
mana pergi samping merah dia??

dan saya terus teringin nak minum ni sekaligus

Isnin, 11 Mei 2009

saya jadi takut

Reaksi: 

ohhh~napa nie
2 hari berturut2
saya takut~
kat rumah
kat sekolah
kat tepi jalan
kat dalam krete

oh~
talifon saya berbunyi
DR. FATAH OTW to SMK MAMBAU

bengkel saya xde kunci
kunci pendua xde
cikgu pembimbing saya g meting
oh~

saya ada makan semut ke semalam???
ke semut ada gigit saya??

nengok bebaik

Reaksi: 
minggu lepas, minggu MTV, huh...sibuknya ngalahkan ketua bidang ~



oh...guru pembimbing saya dapat pujian daripada para pegawai JPNS..oh~taniah ye Pn Lee..saya nak tuntut ilmu banyak-banyak~




Jumaat, 8 Mei 2009

ader budak itam

Reaksi: 
dok dendiam dalam bengkel
saya belek kemre saya

tetiba tangan saya terhenti
saya mula senyum
senyum
senyum
dan senyum

nak gelak pun ader gak
mata saya terarah ke pintu
xde student ataupun guru pembimbing
penyelia pun takda
so saya boleh gelak

hahahahahaha
baru puas~

nape??
NIE ADER BUDAK HITAM......
PENINJU negeri sembilan TETIBA BERTUKAR HITAM
SEPULUH BUDAK HITAM...

hehehe...sowi ye napi

Rabu, 6 Mei 2009

gambar dan gambar

Reaksi: 

saya suka situasi ini...napa ya???

faiz dan suhaiman keletihan tapis tanah


ipomea saya

ader org tangkap gamba saya masa tgok novel....tgok novel ya

anak murid saya tgah main paip

ngan syazwan-anak murid sulung

ngan anak jiran-dia nampak time saya panjat pagar umah

amali tut saya pada pokok powderduff

huhu~saya nak marah waktu nie sebab budak-budak tak siram pokok