Sabtu, 24 Disember 2011

musim cuti ~walaupun dah lama cuti

Reaksi: 
24 Disember 2011
Majlis Pertunangan sepupu sebaya

 i adik beradik

 tunangan org

 7 berbalas 9

 ipan..kaki bokop..kiki

posing wajib dgn husband i
^^

to memek, congratzzz for the engagement 
hepi for that
ok..cecepat cari baju..majlis bulan 3

Isnin, 19 Disember 2011

nak cepat tapi...tapi...tapi...

Reaksi: 
sok..sek..sok..sek
SBPA..cikgu..polis..umum..sok..sek..sok..sek
cikgu..relax..tak buat keje..byk cuti
sok..sek..sok..sek

masa ni saya kt jusco, sementara nk tunggu giliran dlm pejabat pos
yeah..terang2 dorang kata SBPA ni untuk untungkan cikgu
tanpa mempedulikan sekelilinya yang bergelar cikgu ni
haha..nk tergelak rasanya
"hanya jauhari mengenal manikam"
jgn jadi pengkritik kalau tak tahu apa2

dah..ini aje yg saya nk cakap
saya tak suka
mentaliti org sekarang
yang selalu cakap2
cakap2 yang selalu merapu
~
meh sini jd cikgu 1 hari kat skolah
cukup 1 hari

cnfirm..berjuta ko komplen

ecah mengorat encik ikan di sekolah :p


Ahad, 18 Disember 2011

lagi sekali

Reaksi: 
 sekitar majlis pernikahan saya

urm..malas nk mengedit segala bagai ni
hasilnye..terperap lama kt PC




ok
dah xmo bg alasan anak terliur kalau xbg nengok
:p

Sabtu, 17 Disember 2011

Isnin, 12 Disember 2011

diet

Reaksi: 
bam-bam ^^,


ada yg minta saya sambung episod kawen-kawen
ok
pasni ek
nak geledah dulu koleksi gambo

tapi kali nk share tentang diet pemakanan
suami tak suke tgok saya kurus keding
die kata nk bam-bam sket
ok, ni beberapa tips menjaga diet
apatah lagi lepas kawen

Konsep pemakanan yang perlu diamalkan ialah makan secara teratur iaitu pagi, tengah hari dan malam (tiga kali sehari) dengan kuantiti sederhana dan dikurangkan sedikit ketika makan malam
..
Snek di antara waktu makan tidak digalakkan dan jika lapar, ambillah snek sihat seperti buah-buahan. 
..
makan perlahan-lahan dan kunyah makanan sehingga benar-benar lumat sebelum ditelan
hasilnya?
hanya pipi saya yg bolat
(T_T)

Jumaat, 9 Disember 2011

picit kutu

Reaksi: 
ahhh..terkedu seketika
ada ketikanya saya terkejut

ini bukan rupa suami saya

kisah suami curang
kisah suami dayus
kisah suami tidak tahu erti tanggungjawab
 terlalu kerap saya dengar
al-kulliah, semanis kurma, tanyalah ustad
errr...dlm maharaja lawak pun ada

..
seorang rakan mengadu nasib
hampir 6 tahun berkongsi hidup
bak kata orang suka duka diharungi bersama
~
ahh..terlalu mudah berpaling kasih
terlalu mudah melupakan
terlalu mudah melanggar janji
 terlalu mudah..terlalu mudah

petah mulutnya mengadu nasib
ligat air matanya membasahi pipi
ahhhh
terharu seketika,..adakalanya turut sama bergenang air mata
ya..saya sangat EMOSI
tapi saya percaya
:ALLAH tidak akan menguji hambanya diluar kemampuan:

saya tak mahu mendabik dada dan berkata
:AKULAH PALING BAHAGIA:
bohong!bukan manusia namanya kalau tidak diuji
rumah mana yang tidak akan ditiup angin
lautan mana yang tidak bergelora

apa yang saya buat, 
saya minta dia berkomunikasi secara beralah
saya minta dia mengadu pada ALLAH
saya tak mampu untuk berkongsi pengalaman
dalam usia perkahwinan baru mencecah usia bayi 
yang belum tahu merangkak, berjalan apatah lagi berlari

buat sahabat, 
harungilah ujian ALLAH dengan tabah dan sabar
insyaAllah
andai dia tercipta untukmu
pasti dia akan tetap milikmu
~

buat sahabat juga
hargailah isterimu selagi belum terlambat
T_T

SAYA SANGAT EMOSI
APATAH LAGI KEDUA-DUANYA
SAHABAT BAIK SENDIRI
DITELAN MATI KUTU
DILUAH JADI KUTU

motif jadi kutu??


Rabu, 7 Disember 2011

Dimana syurgaku

Reaksi: 



 “Bila isteri itu mengerjakan sembahyang lima waktu, berpuasa bulan Ramadan, memelihara kemaluannya dan mematuhi suruhan dan larangan suaminya, maka akan dimasukkan dia ke dalam syurga.” (riwayat Abu Hurairah)



“Mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling baik akhlaknya. Orang yang paling baik diantara kamu adalah orang yang paling baik melayani isterinya”. (Riwayat At-Tirmizi)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Tulisan ini tidak lain dan tidak bukan sebagai peringatan kepada diri, andai nanti disaat terleka dan terlupa untuk bertanya dan bermuhasabah dimana syurgaku.




buat sayang, 

2 bulan, 22 hari
1060 jam
saya terasa nikmat akan anugerah ini
anugerah yang tidak terhingga dari Allah
apabila
saya punya kamu ^^,

all about love

Reaksi: 

sayang, 

it's mysterious, magical, complex, difficult, imaginary, thought-provoking, inspirational, intuitional, joyous, immeasurable, ecstasy, and undefinable


gud luck 4 ur JPJ test today~
vroooomm..vroommmm

Isnin, 5 Disember 2011

intai2

Reaksi: 
godek2 magazine, intai2 cik goggle 
sevey2 harga

wardrobe design : 


nak pattern ni tp tuko warna hitam
dan pintu die jd cermin beso

KC :


ye, suke warne hitam
sbb dapur saya warna putih...dah tak boleh nk cat sbb tile sampai ke siling
so, 
kombinasi hitam putih kan nampak klasik

kena kerja keraassss kumpul duit
gambate!

bila selera makan bertingkat-tingkat

Reaksi: 
saya teringin makan sesuatu



emmmm..ni dia
 tapi, takmo yang orang buat atau beli di mana2
saya nak air tangan suami
^^,

Khamis, 1 Disember 2011

bila REZEKI itu hadir :)

Reaksi: 
doa itu senjata mukmin

syukur alhamdulillah

:YA Allah, permudahkanlah urusan kami berdua:



p/s : sape tahu mane nk cari tukang pasang kabinet yg cantik2? :)

Selasa, 22 November 2011

bila cikgu sukan kena bersukan!

Reaksi: 
 14-17 november 2011
yeahhhh
4 hari kami dibuli oleh JU dari unit sukan
..
kalau kt skolah kami buli budak
kat sini kami kena buli
best!!!!
dapat kawan2 yg sekepala
errr...bukan kembar siam ye
^^,

bayangkan kalau dah ada 35 peserta, hanya 6 perempuan dan selebihnya org lelaki
tak ke haru dibuatnye??


 3 of us



eh...cmano ade 7 org cikgu perempuan ni?

 penghulu cuba mengorat penghuluwati..muahahaha

 instructor aerobic kami

 jungle tracking dr n9 ke melaka..jauh kan~

 pipi dah demok tp suami kata kiut..kikiki

 lepas gian pas kena buli

 laki vs pompuan..tercabot pinggang den

 pompom

lari asrama sbb kursus dah abes..muahaha


syukur
saya diberi peluang untuk rasa pengalaman mcm ni
paling..paling tak boleh lupa
kami kena buat drill 

!!!!!!

cikgu laki : dorang dh mcm mortal combat 
cikgu pompuan : !@#$%^&*()


^_^
seronok bukan?

suami isteri yang dalam dilema

Reaksi: 
dilema

dilema

dilema

dilema

mampukah kami?

rezeki yang tak disangka
tapi
dalam keadaan kami yg belum bersedia


mampukah kami?

abahhhhhhh tolong anakanda

Selasa, 15 November 2011

with love

Reaksi: 

 sayang,

love is more easily demonstrate than define


Rabu, 9 November 2011

kasih yang NURANI

Reaksi: 
11.11.2011 @ cantiknya ditulis sebagai 11.11.11
kalau tarikh2 cantik mcm ni, org mula la nk buat tarikh kawen
tarikh tunang, tarikh declare n tak mustahil tarikh bersalin
aaahhhh pedulikan angka 111111
sejak menjak kawen ni, hari2 adalah tarikh yg bermakna
(ok..saja nk pura2 romantika)

memandangkan 11.11.11 jatuh hari JUMAAT
dan sesi akhir persekolahan bagi kelas 2 NURANI
sebelum dicutikan untuk beri laluan SPM


***
apa yang cikgu nk cakap
cikgu dah buat analisa keputusan kamu semua
agak kecewa tetapi bangga kerana ada peningkatan
tak apalah..sikit2 lama2 jadi bukit
sepanjang cuti nanti jgn turut cuti dating bersama buku
jaga diri baik2
jaga solat
jaga adab bersama ibu&bapa
jaga aurat
jaga pergaulan
jaga kesihatan
sebab?
tahun depan cikgu dah tak boleh nk guide kamu semua lagi
Y_Y


******
ok takmo sedih2
result masing2 boleh diambil kt pejabat mulai 21.11.2011
bukan dengan cikgu
tapi dengan kakitangan sekolah
bagi yang malas nk ke sekolah
boleh tgok secara online dalam SAPs..cari pautan ibu-bapa
ok..dah ngantuk ^_^
assalamualaikum

Selasa, 8 November 2011

aidiladha yang menguji ~

Reaksi: 
yang, adik beradik abang nak dtg sini raye aji..

whatttttt???????

ok2..tak perlu panik..trus g dapur cek ape yg kurang

abang!!!jom pergi maydin

1jam kat maydin..1/2 jam kt tesco
ok..byk membazir T_T

lepas ni ayg jgn ikut abg beli barang..seme die nk amek

hihi..ampun ye syg..sekali sekala~

Ahad, 6 November 2011 (Taman Bukit Belida, Mambau)
ok..meriah sgt!
mula2 cik merah dtg bersama geng2 bujang
(kak izzah, abg am n wanie)
dorang sesat sampai ke sendayan n ke mana2 lagi ntah

lepas 2 susuk inova yg sarat dengan penumpang
(kak idar sekeluarga)

last skali baru en putih tiba
(abg isham sekeluarga)

waaaa~dapat bayangkan..rumah kami penuh 
best~
walaupun xdapat balik kg JB @ sg buloh
rumah kami penuh dengan tetamu
:)

pastu call emak..mak siap tanya
:ko penat x:
hihi..jgn risau mak,anak mak pandai masak
eceh!

for all, 
SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

dlm jutaan jemaah
ada mak&abah mertua saya
tahun depan mak&abah saya pula
insyaAllah

Selasa, 1 November 2011

deko suami isteri

Reaksi: 
rumahku syurgaku
love it


~thanks a lot sayang~

Isnin, 24 Oktober 2011

lambaian kaabah

Reaksi: 
 24 Oktober 2011
Kompleks Tabung Haji Kelana Jaya



syukur alhamdulillah
mak&abah mertua dipanggil Allah untuk menjadi tetamuNya



 biras @ beras?

 all about LOVE

saya dah mula rindukan mak&abah T_T

buat mak&abah:
selamat menunaikan rukun islam yg ke5
semoga segalanya dipermudahkan
dan memperolehi haji mabrur
amin

Jumaat, 21 Oktober 2011

deepavali !

Reaksi: 
kringggggggggggggggggggggggggggggggggg~
yeayyyyy~cuti skolah dah mula
err bukan cuti yg lama berbulan2 
tapi cuti sempena deepavali
seminggu u
9 hari
korang ade?
^^,

ni bukan cuti sembarangan tau
cuti berhemah
orang kate bukan cuti kosong

masih xpaham?
dalam kreta penuh dengan
soklan yg belum distapler 540 calon x 7 helai
kad oo1 budak2 2 nurani
kertas jawapan  PSV..6 kelas
laporan KOKu
err
STOP!
dah xmo cerita
kang xsyok

kawan2 yg sambut deepavali : happy deepavali day :)



*musim cuti seminggu ni boleh nempel ngan hubby*
lagi syok!


Rabu, 19 Oktober 2011

tak tau nk jawab ape

Reaksi: 

dear sayang,

Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang.
Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati

***
ok..stop!
jgn tanye saya lagi
kenapa saya pilih dia

saya cukup bertuah memiliki hatinya
memiliki cintanya
 
***
i love u syg~
 

Selasa, 18 Oktober 2011

sentap&senyap

Reaksi: 
terkejut..terkedu..terkedu-kedu
erk..erk..erk..erk
saya pandang pintu : PERALIHAN SETIA
lihat anak2 depan mata
:siang&malam: xde pulak yg terselit senja
:p

pelik 
kelas sunyi sepi
errr....takla sepi mana
tapi keadaan terkawal
bip..bip..bip
saya toleh tepi..bersebelahan bilik kebal
waaaaaaa~ade lori besaq
saya heran..heran teramattttt
takkan sebab lori dorang senyap??

cikgu..itu polis mari sini..pistol ada tangan
terkulat2 si arjun bisik kt saya
putih je mata pandang saya..terkedip2

ooooooo~ada polis rupanya
lori yang besar td dtg dr PPD sebab agihan kertas
kertas soalan SPM
polis?untuk keselamatanla agaknya

saya teruskan P&P
sempat senyum sorang2
esok nk pakai uniform polis la masuk kelas peralihan
tak payah bergasak tiap kali nk mulakan P&P
:p

 mereka boleh duduk diam

yang degil, kena diri

dan pertama kalinya
anak2 peralihan senyap dan terkedu tanpa dipaksa
sejam di peralihan
teramat suka sbb tak payah nk hayun rotan
err...sebenarnye control ayu depan encik polis
^^,

Ahad, 16 Oktober 2011

sebulan bersama

Reaksi: 
hubby&wife


 16 okt 2011
 ::sebulan bersama::

 dating again..again n again


 *****

*****


to hubby : miss our pillowtalk :)

Ahad, 9 Oktober 2011

lupakan..lupakan sebentar

Reaksi: 

**

terima kasih Ya Allah atas nikmat dan rezeki MU

**

Selasa, 4 Oktober 2011

episod 6 : pengapit dan pengepit yang mengepit

Reaksi: 

kalau cerita2 tentang pengantin
rasa2 xde pengapit, nampak tak sempurna kan?
hihi
ramai yang pelik bila saya kenalkan pengapit saya
pengapit a.k.a penjaga a.k.a peneman tido

contoh situasi 1
org2 kampung : sape ni?
pengantin : pengapit kite la
org kampung : hah??mcm kawan2 je
pengantin : *terasa diri muda*

contoh situasi 2
OP II : siti, ajak kawan 2 bergambar sekali
pengapit : saya anak murid cikgu siti
OP II : hah????
pengantin : xpercaya ke? *sekali lagi terasa muda*

kenapa?ini mungkin alasan yg logik
*kami sangat mesra*
*pengapit saya tinggi..melebihi cikgunya T_T*
*cikgunya kecik a.k.a nampak muda*
hahaha

so, atas dasar mesra inilah
xde yg membezakan saya sebagai cikgunya
pada saya, dia mcm adik
:)
(muzi, kamu perlu terharu)

 malam berzanzi

mana2 saya pergi, mesti ada dia
*org kanan saya la katakan*

 see~ dia selalu ingatkan saya yg mmg kuat lupa

tgok 2...setianya dia di sisi saya

siapa dia??
saya panggil dia muzi dan kenalkan dia sebagai muzi
siapa dia??
ex-student saya masa dia ting 4 di SMKSS
kenapa dia??
saya percaya dia boleh membantu saya

buat muzi
trillion thanks atas tenaga awak
sanggup berjaga malam
sanggup meneman sana sini
sanggup buat itu&ini
cikgu syg kamu sampai bila2
tapi
cikgu syg suami cikgu lebih tau
hihi
paling terharu
kamu dapatkan panadol time suami cikgu migrain
haha
lawak kan
****
 dan ini pengapit saya masa kt sg buloh
student saya jugak..kelas sendiri
ting 2 NURANI


masa ni la nk guna kuasa veto
haha
pilih student sendiri

close up sket

siapa dia?
syara a.k.a penolong kelas saya
kenapa dia?
*rahsia*takmo bgtahu
hahaha


: to both of u :
cikgu amek kamu bukan untuk saja2
tapi
nak berikan pengalaman
^_^
berdepan dengan pelbagai org dan ragam

next episode : sahabat