Selasa, 31 Ogos 2010

setengah hari = 12 jam :)

Reaksi: 
31.8.2010
selamat hari kemerdekaan MALAYSIA
saya sayangkan negara saya
terima kasih ALLAH kerana MALAYSIA saya terus aman
masih mampu mengekalkan kemerdekaan selama 53 tahun
masih terus meluncur gemilang..ni macam visi sekolah aku?
Alhamdulillah~

31.8.2010
saya ke JALAN TAR
walaweh...ramainya umat manusia
berjuta-juta eh sampai ke 
rasa tak puas membeli belah sana sini
posa punye pasal, ceruk mana jek saya tak singgah
hehehe~
seronok sebab boleh belikan barang2 umah dan adik2
maklumlah...dah bergaji sendiri :))
kepada kawan saya, terima kasih bawakkan brg2 saya~

31.8.2010
saya ke SG BULOH
~ suka tau
paling best bila singgah ke kawasan kerja DD
syiok..ijau mata hitam saya
paling menggeletek hati bila ade 2 ekor anjing
bergurau senda macam di tepi pantai~comel okeh
pastu berbuka kat cidah
lagik syiok..mkan 2 ekor ikan siakap masak masam manis
padahal perut ade 6 jek :))
tapi dah kawan2 yang saya syg ada depan mata
makan ajelah~ape yg penting..KERJASAMA!!!!

buat geng kuat makan+kuat gambo,
setiap kenangan yang saya ada bersama kamu
insyaAllah saya takkan lupakan
:)) terima kasih ALLAH atas kesempatan ini ~

okeh..saya mahu tido..jangan lupa niat puasa tau
esok kena kerja~ suka jugak
hari-hari mahu suka..boleh ?

Isnin, 30 Ogos 2010

sahabat lama...banyak nya kisah teladan :))

Reaksi: 
masa lepas perhimpunan
saya terima arahan untuk tutup register 
okeh
saya tak meronda kemana-mana
dok syok men kira-kira

handset saya berbunyi, mula2 malas nak angkat
maklumla sibuk men ngan kalkulator 
kali kedua..ketiga..okeh..saya ngalah
!!!!!!!!!!!!!!!
maizatul call saya~
seyes..saya rindukan dia
dulu zaman2 universiti, kalau saya bermasalah,
saya akan cari dia
kami lepak sama2, tdo sama2, merempit sama2
haih~rindunya

kami sembang lama
wah..wah..wah..
banyak sangat gosip kisah teladan
harini saya suka :))))
walaupun jarang sms, jarang bercakap apatah lagi jumpa
saya masih rasa akrabnya persahabatan kami
mai~sayang kamu banyak2
masa ni kami ke ladang kelapa sawit untuk analisis tanah
ada kenangan yang saya takkan lupa 
cuba teka mana satu maizatul saya???






awak..terima kasih atas kiriman kad..saya terima~
terima apa??
kih kih kih bak sini duit raya :))

Sabtu, 28 Ogos 2010

bila rasa ini menjadi rasa mu~ececeh

Reaksi: 
semalam
saya ke Hospital Serdang..
pergi ke wad 5F katil no 2
saya terpandangkan sepasang mata
pemilik yang tidak diketahui namanya
dari kerana mata..yang mempunyai kuasa
oooooo~aku tergoda
saya perhatikan dalam2
tersentak seketika
hadirnya pada malam NUZUL QURAN
yang kebetulan jatuh pada hari JUMAAT
Taniah ye kak NORAZILA ISHAK atas kehadiran cahaya mata
moga insan baru ini membawa sinar bahagia
secara rasminya dia adalah anak angkat saya :)


bila nak balik,
kak ila pegang saya
kamu bila lagik?cepat2 la ti..
saya senyum camni ^___________^
tanya pada kawan sebelah
BILA?????


nota kuku kaki: bila agaknya rasamu menjadi rasaku??

Khamis, 26 Ogos 2010

terdiam...Syyyy~saya memang harus diam dan duduk diam-diam

Reaksi: 
saya buka page pesbuk salah seorang kawan saya
erkkkk!!!!!!!!!!!
betul ke ni?

saya kelip2 mata
bila bukak lagik, eh...SAH!!
okeh..

saya tak boleh menipu hati dan diri saya
saya agak sedih
SEDIH???
ntah la...
saya cuba..bila dah cuba..rupanya saya terlambat
hurm~

Selasa, 24 Ogos 2010

menitik je air mata ni...ish..saya sangat sensitip!!

Reaksi: 

suka dengar
..
..
dengar dan hayati
setiap bait lirik
betul2 menyentuh hati


dengar tau~

hati yang sengaja kau kotori

Reaksi: 


Wahai Allah, kami mohon perlindungan kepada-Mu 
dari rasa sedih dan susah,
 dari rasa lemah dan malas,
 dan dari sifat pengecut dan kikir

ya..saya memang sedih..terasa nak menitik air mata
aik..
apehal cik siti??

~

6 jam yg lalu...
siti, kamu nak dengar?
nape wak?
bla..bla..bla..lagik la bla..bla..bla..
isi kandungan kne off record sebab ni agak sensitif

Ya Allah, menggigil badan saya
terasa nak menitik air mata

saya terduduk..terdiam seketika
saya pandang jam..baru pukul 4..kelas saya bermula jam 4.45
tapi apa yang kawan saya bgtahu td betul2 menyentap hati saya

saya ke koridor..cuba mencari ketenangan
saya sedih bila memikirkan apa yg kawan saya kata
....
tapi ada benarnya
saya dah nampak dengan jelas sedikit demi sedikit

Ya Allah, kau berilah sinar kepadanya
agar dia tahu,
betapa sempurnanya agama MU


Ahad, 22 Ogos 2010

nur nilamsari

Reaksi: 
mata tak boleh nak lelap..
teringatkan adik2 kt umah~
mak xde..tdo hospital sebab jage nenek
sejak awal ramadhan lagik
adik2 bersahur dan berbuka tanpa mak
ish...sedih bebenar rasanye..
segala urusan abah dan adik saya yang nak amek STPM uruskan
rase macam perit jek.. T_T


masa nak balik tadi, 
adik paling bongsu dok kat pintu
sedih jek..saya dah takleh nak tgok muka dia
sayu sangat2

bila nak salam, 
dia masuk dalam...carik kain batik mak
sob..sob..sob
sedih sangat..
dia tak cakap ape2..just lap air mata
saya????
toksah cakap la..sampai ke JB dok menangis lagik

sebelum balik, saya siap2kan dia
baju sekolah untuk esok
beg, buku, segala menda
sampai skang saya terpikir
esok dia sorang2..balik sekolah dan nak ke sekolah agama
sementara nak tunggu kakak n abg dia balik sekolah
hurm~sedih..macam nak mintak cuti sebulan!

malam tadi tdo setilam dgn dia..
sempat gak berkongsi cerita
nilam~nanti lagik 2 minggu akak balik tau

saya nekad..nekad...nak mintak transfer balik JB
doakan saya :)

Sabtu, 21 Ogos 2010

saya mengalah...terima kasih ye :)

Reaksi: 
saya cemburu
..
..
..


okeh
saya mengalah
saya mahu mengalah
dah tak mahu mencuba

terima kasih


ni bukan cemburukan sape2 la
ni pasal abah saya
die belikan adik saya laptop canggih
tp
saya tak dapat

wakakaka

camni pun ade ke


abah..kite rase kite xboleh lagik..

Khamis, 19 Ogos 2010

~

Reaksi: 


















::Prasangka itu tidak mendatangkan kebenaran apa pun::

Rabu, 18 Ogos 2010

saya takut tau

Reaksi: 
harini saya g skolah awal
sebab nak print ketas soklan..ink printer kat umah dah abes
saya terpandangkan seseorang


weh~
hik hik hik
saya nampak redwan
kawan seuniversiti saya :)
dia dok kat depan surau...pelik..naPE???

saya turun bawah..pergi ke tempat die
cerita punya cerita
 issshhhhh~seram
bulan2 pose ni...

saya g bilik guru
baca ayat kursi banyak2
minta perlindungan
ya Allah~lindungilah saya dari gangguan jin dan syaitan

Selasa, 17 Ogos 2010

ini jawapan bagi soalan kamu :)

Reaksi: 
cikgu, cincin batu 2, ape maksudnyer..hehehe
:takde kena mengena dengan pernikahan.pertunangan.risikan atau yg lain2:

cikgu, gambar mase ckgu konvo?hehe
:haip..itu abg cikgu dan abg ipar cikgu serta abah cikgu:

cikgu, mase cuti hari sabtu?hehe
:saya balik kg...jenguk mak abah yg dirindui serta adik2 saya:

cikgu, bile cikgu nak kawen~hehe
:(cemas..)dah sampai seru saya kawen la..perkara baik saya takkan simpan:

cikgu, nampak ari 2 kat mines..hehe
:haip, itu kawan satu UPM..kebetulan kawan perempuan g toilet..tinggal cikgu melangut kat meja makan sedang makan dengan lahapnye~aiyakkkkkk:

cikgu, selalu senyum2 dengan EN.!@##$$
:kawan sekerja merangkap jiran meja..dia sudah berbini..harap maklum:


cikgu, yg hantar buku kat cikgu kat gate skolah hari 2
: kawan cikgu yang mengajar kat smk seri kembangan.dia pinjam buku cikgu:


anak2
udah2 le..penat nak menjawab
doakan saya bahagia selalu bersama kamu
:)

Isnin, 16 Ogos 2010

sebab sayang, saya buat macam ni

Reaksi: 
tadi tengah syok ngaja 2 ras,
seorang pelajar dekati saya
yang lain sibuk buat latihan
ape taknyer, saya ugut
"...kalau tak siap, saya tak mau sambung projek elektronik..."
hehe

cikgu..pssst..pssst..bla..bla...
saya diam..hangin dah satu badan
~sabar cik siti...sabar~

bile loceng dah bunyi, saya keluar
"....polan bin belon, ikut saya..."
dia tutup buku
cikgu, buku saya kena hantar kat cikgu ke?
saya geleng..saya bawa dia ke pangkin bawah pokok
redup..aman..tenang
tp tak setenang hati saya...haih...cam nak kena terajang cubit2 manje

saya letak buku, letak handbag
"...nape cikgu..."
saya bukak buku..bagi hati tak panas
...awak berpuasa hari ni?....
dia anggukan kepala..tp matanya tertumpu pada rumput kat bawah
....awak puasa tak???nada saya keras sedikit
dia geleng dan cakap TAK
ikut hati nak je saya bawak g bilik disiplin
tahu kan apa jadi bila saya kat bilik disiplin 2??

macam ni nak?

tapiiiiiii~
saya tak mahu..kamu dah besar
tak malu ke dengan kawan2??
tak malu ke dengan org bukan islam
paling teruk
tak malu ke dengan tuhan kamu??

saya tak membebel panjang
cukup dengan ayat
kalau arwah mak masih hidup, agaknye macam mana ye perasaan die skang ni??
dia tertunduk
setitis air mata dia jatuh
dia kesat dengan hujung baju
saya pun nak terjoin skali...dah bertakung..tunggu keluar jek :(

macam ni, saya tak mahu amek tindakan disiplin
sebab ni antara kamu dengan Allah
antara kamu dengan tuhan kamu
saya tak mahu paksa
tp fikirlah..ape amalan yg awak bekalkan untuk arwah mak kat 'sana'??
awak tak sempat nak bg merasa gaji awk
tapi
sekurang-kurangnye bagi la arwah mak tenang di 'sana'

saya tak nak dengar alasan
sebaliknya mahukan perubahan!
saya tinggalkan dia

baliknya
ada sekeping nota kat kereta

cikgu, terima kasih
polan bin belon

Ahad, 15 Ogos 2010

ikhlaskah hati ini??

Reaksi: 
Ikhlas ialah melakukan amalan semata-mata mencari keredhaan Allah swt, tanpa dicampuri dengan tujuan dunia. Amalannya tidak dicampuri dengan keinginan dunia, keuntungan, pangkat, harta, kemasyhuran, kedudukan tinggi di kalangan manusia, meminta pujian, lari dari kejian, mengikut hawa nafsu yang tersembunyi atau lain-lain lagi yang boleh dihimpunkan dalam : “Melakukan amalan bukan kerana Allah.”



Ikhlas dengan makna ini adalah buah dari tauhid yang sempurna iaitu mengesakan Allah taala dalam ibadat. Kerana itulah riya’ (menunjuk-nunjuk) yang merupakan lawan kepada ikhlas adalah perbuatan syirik. Syidad bin Aus berkata : “kami mengira riya’ adalah syirik kecil pada zaman Rasulullah saw.”


ikhlaskah hati ini??


saya tak perluan pujian tinggi melambung
saya tak perlukan kata2 nista

yang saya perlu
IKHLAS dari hati ini 
:)

terima kasih 

Sabtu, 14 Ogos 2010

saya mahu kamu teman saya seumur hidup..boleh??

Reaksi: 
kamu


mahu?

jadi teman saya

kemana2 saja saya mahu bawa kamu

boleh???




















nah...ini la dia cinta terbaru saya


masih mahu mencuri masa untuk membaca
:)

saya rindukan suasana tarawih di kampung~

Reaksi: 
yok kita menunaikan solat tarawih
apatah lagi jika dilakukan dalam keadaan berjemaah :)




saya sangat2 rindukan suasana bertarawih di kampung saya..
sangat2 rindu

rindu mendengar alunan merdu
rindu tazkirah syahdu
rindu mengalunkan zikir
bersama org2 tersayang
~

~Ya Allah, berilah saya kesempatan ini~

seronoknya ahad ini

Reaksi: 

pening~pening~pening

HC, PATS..lalalalala
lusa kena submit
harini??
saya masih seronok depan tb
adoyai
keje tak siap lg ni!!!

tadi de skolah ganti
pulun habis-habis
nak cuti lama punya pasal
dalam kete, dah macam hutan
belambak2 dibawak balik
(buat ke?)

balik td g bazar
jumpe budak2
saya ajak teman g putrajaya
nak cari barang
~
balik, g pam tayar kete
adoooiiiii~
saya tak reti pam tayar
bukan tak reti tp TAKUT
huk huk huk
nasib ade cik bangla
time kasih 
~
esok, 
pulun keje habis2
sape yg nak tolong~????

tolong saya!!

Jumaat, 13 Ogos 2010

apa yang perlu saya rasa??

Reaksi: 
tadi g opis
bebual-bual ngan kak Zahrah
kakak kerani yang saya rasa macam mak saya
:)
sangat prihatin menolong saya
menguruskan segala macam dokumen
maklumlah...nak naik gaji 

borak punye borak
saya terpandangkan satu surat
saya diam
saya tanya kak Zahrah
dia pun diam

balik ke bilik guru
saya tanya Darwis(rakan ketuk2 meja)
::kamu tahuuuu?::

dia diam, dia kata
::aku sedih..dia tak sepatutnya jd macam 2::

saya dok melangut
buat sahabat saya
::sabar ya..Allah lebih mengerti apa yang tebaik buat kamu::

dannnnnnnnnnnnnnnn~
hari ni saya balik sekolah kul 630
sepatutnya 545
tapiiiiiiiiii~
student saya kejang kaki
menangis2~kesian
okeh...cikgu bujang sila tunggu~


Khamis, 12 Ogos 2010

kisah cikgu dollah @ awi

Reaksi: 

harini 12.8.2010
seorang kawan saya dah genap 27 tahun..walaweh...

mula2 saya terlupa
al-maklumla..hp baru~
segala menda reminder xde
bukak pesbuk, baru ingat

buat Abdullah Osman
atau 
awie bun bun


selamat hari lahir yang ke 27
weh
tua dah ko
tak reti2 ke nak ngaku dah dewasa tua
hahaha

teringat lak zaman2 kite dok wat asgment
tertdo2 kat opis sampai subuh
bersempit-sempitan dalam kete
pinjam moto ko pastu merempit g putrajaya
macam2 lg la
::rindu kat ko::

mase ni aku comel kan wi?


ko mmg suke nyelit ~

tetiba rindu alam kampus yg teramat sangat
hurm~
bile dekat kite bgadoh jek
dah jauh..haih..

27 ni mesti datang!!kalau x, aku skru kaki ko!!

Rabu, 11 Ogos 2010

ade buaya kat tasik 2..baik baik..jgn dihulur kaki kamu

Reaksi: 
hari ini nak ceritakan tentang kisah haiwan teladan
(ade gaye macam pengacara tb3 x)


okeh
secara jujur, saya tak suka di kacau
apetah lagi mengacau dodol

ceritanya sangat pantas
puasa2 ni dok ngata saya kat tepi saya secara terbuka
tapi dalam nada perlahan
tahukah kamu???
wanita jawa ini ada telinga halimunan???
ada mata halimunan??
hurm~
saya usir rasa syak bukan2
xmau salah anggap pada teman yang sudah rasa serasi

okeh~
saya sudah tahu cerita sebenar

pesan saya untuk diri sendiri
::saya mahu bersabar::
::cerita yang tak berasas adalah fitnah::

kesimpulan
::ade buaya kat tasik yang tenang, jgn dicuba hulur kaki::
::buaya yang lapar suka makan daging::

pendidikan moral
::berterus teranglah::
::saya tak marah pada yang bertanya::
tak salah kan kalau bertanya?


mahu ke tasik banding sejak zaman univerSITI lagik
T_T
siapa mahu bawa saya?








tapi
nak naik kapal selam
boleh???

susah sangat ke

Reaksi: 
sesak dada dibuanyer
kering tekak dok bebel sana sini

susah sangat ke 
dok kat surau.amek wuduk.g jumpa ALLAH?

~susah sangat ke~

anak2
ganjaran pahala secara percuma
masih tak mahu ke

Selasa, 10 Ogos 2010

semangat baru!!

Reaksi: 

buat semua teman2
::selamat menyambut RAMADHAN::
semoga kehadirannya kali ini
menjadikan kita insan yang lebih baik dari semalam
insyaAllah


untuk anak2
cikgu harap bermulanya ramadhan kali ini
akan membawa 1001 perubahan
hiasi bulan ini dengan pertambahan amalan
peningkatan sahsiah
dan
paling penting, jadilah insan yang berguna


salam sayang,
cik siti

Isnin, 9 Ogos 2010

khas buat adik zaifah

Reaksi: 
adik,
akak xmo bebel banyak2
ape yang penting, adik kena kuat semangat
Allah beri ujian pada takat kemampuan hambaNya

sabar ye syg
seme ni menyedarkan kita
hidup bukan keseorangan
ade je dugaan yg melanda
dan
dugaan yang datang, mematangkan kita
kuatkan hatimu ye syg


Ahad, 8 Ogos 2010

mahu pil MUDA...bukan pil KUDA

Reaksi: 
saya nak senyum boleh??
sebab?
arini saya boleh makan.tdo.tgok tb sesuka hati
sepenuh masa diguna bermalas-malasan di rumah
selalunyer saya sibuk
ade je akiviti yg luar biasa
ok la kan...rehat 1 hari jek
dari xrehat langsung kaaaaan~

bile dah bermalasan, saya godek2 laptop comel saya
heeeee......tetibe nak perasan muda la...

cuba cari saya:)

berdasarkan gosip2 sumber yg sah, majoriti kawan2 saya dah berkahwin
ade yg dah beranak 2,3...
seronok je nampaknyer ade family pada usia senja muda ni...hikhik
kalau xkawen lagik pun, masing2 dah bertunang
kawan2...rindu la
:)
saya????
haip..jgn tanya
kang saya lempang

tgok2 lagik, heEEE~
 weh imran..pasal pe tak nampak muke ko...wakakaka

teringat time jadi budak skolah
tak kisah montel mana
tak kisah comot mana
yg penting...saya g skolah dan jumpa kawan2
duduk kat skolah...bergosip2..gelak2..makan2..
:)

ngan moon~pembekal stokin belang2 saya
masa ni saya tingkatan 6 atas..tahun 2004
pas amek STPM..
walaweh...rindu seh
ngan geng2 nasik lemak
nasik lemak???
dulu mase skolah, mesti kirim kat kawan bli nasik lemak
kat pasir gudang..kedai pe..saya lupa
pastu makan ramai2 dalam kelas..hik hik
bile pengawas marah, saya bulatkan mata
sebab NAIB PENGERUSI PERTINA...ade hak untuk tak turun rehat
(salah guna kuasa ok jugak kadang2...hahaha)


tetiba saya jadi rindu
rindu ngan kenakalan masa skolah
rindu ngan uniform skolah
ehem..ehem...
esok nak g keje pkai baju skolah boleh x????
tutup aurat jugak kaaaaaaan~

teringat ceramah masa LDP,
kalau kita rasa kita muda
kita akan jadi muda, nampak muda....
hehe...tak salah kan kalau saya PERASAN MUDA~

Jumaat, 6 Ogos 2010

sunggggguuuuuuuuuhhhh bahagia~auwww

Reaksi: 
entri sebelum2 ni saya cerita pasal SEMALAM
sebelum2 ni jugak pasal ESOK
untuk kali ni saya nak cerita pasal HARI NI

auuwww~bahagia
alhamdulillah
saya mendapat kepuasan (haip..blum lagik la)
okeh..
saya mendapat kebahagiaan kat tempat kerja..~
hehe~senyum aje :)


even kadang2 ade lukanyer
even kadang2 ade terasanyer
tapi
saya suka tempat kerja saya
:)
kadang2 saya jadi ADIK
kadang2 saya jadik ANAK
kadang2 saya jadi KAWAN
:)
suka..suka..suka..



pelik??????



ntah~walaupun masih BARU
saya seronok..takde tensen2..xde nak stress sgt
bila seronok, saya bersemangat
bila bersemangat...gaji pun naik :)
aikkk????ade kena mengena ke..hik hik hik

tadi jumpa kak sabarina...tak sabar nak tgok anak angkat saya

baby comel ni nama dia SYAKIRAH
 ish...xsabonyer :)

Khamis, 5 Ogos 2010

saya sayangkan sabtu saya

Reaksi: 
sabtu
saya tak sabar tunggu kamu..
even kena kerja
tapi tetap menunggu sabtu
:)

masih mahu tunggu~

movie terakhir sebelum masuknya bulan ramadhan
:)

kisah semalam

Reaksi: 
hari ni saya buat amali elektronik
dorang kena memateri
ha3~
mengigil2 tangan
siap nak upah saya
haip!

ape yang saya nak cerita ye
pasal semalam~ye SEMALAM
hik hik hik
terasa nak naik darah dibuatnyer

semalam, saya ngajar KH bg 1 rasional
alkisahnyer bertentangan dengan kelas saya 4 dedikasi
saya nampak plastik kuning bergerak..laju..dari belakang kelas menuju ke hadapan
hik hik
saya g ke tingkap,
saya nampak hikmal pakai plastik kat kepala
adoyaiiiii~
saya senyumkan saja... :)
mmg xleh nak watpe..dari die bising..alahai~
sabar aje laaaaaaa

Semalam jugak,
saya relief kelas 2 rasional...
adoyai..ponin kepala ngan abu zahid..
dok men telefon mainan ngan kawan2
..roger lady gaga..roger..
..ok lady momot..teruskan berita..
..mamy muda ada kat kelas,,hati2...nanti kena cubit
adoyaiiii~
saya cubit abu!!!

semalam lagik
saya turun dari kereta
...cikgu~lama tak jumpa...rinduuuuuuuuuuuu~..
saya pandang dia
semalam kan saya ngaja kelas awk
?????

adoyai...
kadang2 dorang ceriakan hari2 saya
lihat sikap anak2 even dah 16 tahun...buat saya tak sabar nak ke sekolah hari esok
hik hik
anak2..bukan xleh nakal
ikut kamu la nak nakal mane
tapi ingat!!!!
jangan sampai langgar peraturan sekolah
jangan sampai langgar disiplin sekolah
esok,
saya tak sabar nak ajar topik TANGKI SIMBAH
:)
tak sabar tauuuuuuuu~

Rabu, 4 Ogos 2010

suke sangat xpercaya

Reaksi: 
ini bukti!
suke2 cakap saya tak hadir~
yang pakai baju ungu ni sape??????
huh

Selasa, 3 Ogos 2010

sepoi2 di pasir gudang

Reaksi: 
ari 2
saya ke Pasir Gudang
tanah kenakalan
tanah tumbesaran 
tanah percintaan monyet
SAYA selama 25 tahun


 otw nak g kg saya...syiok wo~

 mase ni g bukit layang2..konon nak berjoging :)


 adik saya dan kawan saya


 bye2..nak balik dah :)