Selasa, 29 Jun 2010

selamat tinggal bulan JUN

Reaksi: 
pada kawan2..selamat menyambut ulangtahun yang ke berapa2 saja usia kamu
alhamdulillah, Allah masih beri kesempatan untuk merasai nikmatNya

bulan Jun pun dah nak berakhir
bulan Julai dah dok ngintai

30 jun 2010

22 jun 2010


18 jun 2010


9 Jun 2010

ucapan saya ?
pertamanya, saya sayangkan kamu
keduanya, Syukur saya masih punya kesempatan untuk sayang kamu lagik :)
moga apa yang dihajati akan tertunai
dan
moga menjadi hamba Nya yang diredhai
amin

jom berKARATE

Reaksi: 
tamat waktu kerja, saya ke Cheras bersama inspektor blok
cik albab comel saya tinggalkan di sekolah
di bawah pengawasan en guard skolah yg baik hati
:)

bile di Cheras, niat jadi terpesong
rase nak pukul jek inspektor blok yang menghasut mengajak saya
trus Tertengok dan Terbeli tiket citer ni



best
seronok
macam2 yg saya dapat

so,pada jantung-jantung dan hati saya 
" kegagalan takkan kekal selamanya andai diiringi dengan usaha"
tengok betul2 pada result mid year,
ape yg kurang, perbaiki untuk masa akan datang

dan
aiman ada tanya lagik, terkedek2 dia kejar saya

:cikgu, apa hak pada diri sendiri? kejap lagi da agama ni:

saya jawab

Kurangkan tido
Kurangkan makan, percakapan 
dan berpada-pada dengan rezeki yang ada


Ahad, 27 Jun 2010

entri jeles

Reaksi: 
dah dapat ape yg dimahukan


huh


menci!!

cheras~esok saya dtg lagik

Sabtu, 26 Jun 2010

aiman tak kisah

Reaksi: 
pada petang yang hening bila sesi membuat pembetulan kertas kemahiran hidup, kelas saya jadi sunyi~ sebab saya dah buat arahan ...

sape2 yang tak siap pembetulan, saya tak mahu lepaskan rehat.dok kat bengkel dengan saya dan makan biskut saja..nak????

hehe..apa lagik, bertungkus lumus la mereka...dalam hati saya mahu gelak kuat2 jugak bila lihat kesungguhan mereka...takut tak boleh rehat punye pasal le 2

aiman duduk semeja dengan saya, bersungguh2 dia menulis walaupun agak perlahan...sengaja saya dudukan dia di sebelah saya..sebab mulut dia mmg tak kisah berkata2 24 jam seharian..ni kira dendaan manja2 dari saya

kkkkrrrriiiinnnnnggggggggg

waktu rehat tiba, saya duduk di pintu bengkel, saya check buku seorang demi seorang..okeh..seme lepas tapi aiman tak mahu rehat dia kata

cikgu, saya nak tanya satu soalan boleh ?tapi ni cikgu dan saya saja ye

saya mengangguk perlahan, saya lepaskan seorang demi seorang termasuk dinesh yang selalu bekalkan saya gula2..terima kasih ya Dinesh

cikgu, kenapa orang perempuan kuat menangis?tak malu ke bile org nampak?

awak nampak siapa yg menangis aiman?

ade la cikgu~dia tersengih2 barangkali teringatkan sesuatu

saya pandang aiman, air mata bukan tanda kelemahan tapi sebenarnya satu kurniaan Allah tau. Air mata ni banyak khasiatnya...org putih kata TEARS ARE PERFECT EYEDROPS

ape 2 cikgu

okeh salah satu dia menangis, dia nak sihat, nak bersihkan mata.

ooooo~ macam 2 saya boleh nangis la??emm cikgu menangis?

saya mengangguk..aiman tersenyum..lama dia pandang saya..kemudian dia kemas buku dan minta izin keluar rehat. saya tulis sesuatu di atas kertas...."ternyata air mata tidak selamanya menjadi simbol kelemahan, di dalamnya terdapat kekuatan yang ada daya perubahan yang luar biasa"...okeh. satu ingatan yang baik untuk diri saya :)



puing-puing

Reaksi: 
tadi g menghabeskan duit yang berkepuk tak berapa banyak...alhamdulillah sebab kali ni dah tak payah mintak kat abah

ape yg saye dapat tadi yek...
1. Baju sepersalinan..dua sepersalinan..tiga sepersalinan..hik3..seploh la~
2. Jam ~
3. Aksesori cik albab

itu pun dah berjam2 meronda :)


Duduk depan campbell, borak2 ngan akak sebelah sementara tunggu teman saya ke surau. cerita punya cerita, akak sebelah saya ni rupenya dalam percutian ke KL sebanyak 4 bijik bas...aiyok..modalnya hanyalah RM60..pakej percutian 3 hari 2 malam. makan ditanggung sepenuhnya...seronok kaaaaaan???

dalam hati berkira2 mungkin jalan sesak tadi disebabkan orang sungai petani kot..hik hik











aik..apesal kuar gambo ni??

Jumaat, 18 Jun 2010

entri di kala mood sedang berenang2 di sungai masai

Reaksi: 
masa ni mak tgok akademik Al-Quran
nak carikan saya calon suami diantara peserta2 kat situ agaknyer
ekekeke
pelan2 saya curik2 pandang wajah mak saya
dalam-dalam
lusa dah balik ke serdang
mesti rindu segala tentang mak saya terutamanya masakannya
abah saya pula
tengah memancing bersama pakcik saya
nak bekalkan saya ikan bawal 20 kilo gaknyer untuk balik ke Serdang
eceh
~


 tadi g isi minyak albab
g shell sebab lebih kilometer =)
g berteman
lalu depan bukit layang2
lama gak pandang
(mase ni kat traffic light ye..giler nak pandang tepi time drive)
:cik siti, xpe..masih belum terlambat..masih ada masa:
 bukit layang2 saya tinggalkan
g beli burger 10 bijik kt taman pasir putih
gulp..gulp..gulp

tengah berkira2 nak balik johor
mengajar di johor
mendewasakan hidup di johor
boleh ke?





Khamis, 17 Jun 2010

nape mesti rasa macam ni??

Reaksi: 

saya dah mula rasa bosan

bila saya terlalu terlalu terlalu terlalu banyak menahan

.okeh.

ahad, saya sudah pulang ke serdang :)
selamat tinggal JOHOR

Rabu, 16 Jun 2010

kalau la saya jadi RONALDOOOOO

Reaksi: 
skang memang musim bola
sana sini bola
atas bawah bola
depan blakang bola

peningggggg

kat rumah pon satu hal
tv depan abah dah cop
xleh aleh2..tgok siaran bola

tv blakang hero2 pon dah cop
xmo aleh2
nak tgok bola

masuk bilik
bukak tv
adik masuk
boleh bukak bola x?
nape tak tgok ngan hero2?
xnak la, x satu pasukan, slalu kena kutuk

apa yang boleh saya buat?
keliling rumah dia orang dah nampak bola
agak2nya kepala saya pun dia pikir bola

haih

 mahu layan telefon, line maxis saya selalu jadi line singtel
mahu layan tenet, line jadi sangat lembab sejak seminggu ni
last2
masuk dapur
goreng tahu dan tempe, buat sambal kicap
dalam pinggan dah ade nasik ngan ikan bawal masak asam pedas
makan
untuk keempat kalinya
puas hati

nak carik boipren yang tak suka bola
erkkk ade ke?

esok, nk bejalan:)

saya bukan IKAN KALOI atau IKAN BUNTAL tapi kalau IKAN DUYUNG???

Reaksi: 
saya tgok muka saya kat cermin

hummmmm

esok, saya tengok lagik

hurmmmmmm

!!!!!

saya nampak perbezaan yang ketara

sebelum VS selepas VS semasa cuti

T_T

tapi tak kisah pun, sebab masakan mak saya sangat seeedddaaaap...rugi tak makan banyak-banyak

bila baring sebelah adik

dia cakap saya ikan buntal..JAHAT
sebab
saya rasa saya macam ikan duyung
ya..ikan duyung yang lawa macam ikan kering maya karin 2

~perasan~
..

baru teringat,


pada ex classmate saya 6A4
MOHD IZZUDIN JAMHURI 
selamat pengantin baru 
semoga ikatan yang baru dibina ini berkekalan ke hujung nyawa 
bersama pasangannya SITI ANUM
insyaAllah

pada ex classmate saya juga 3kp1
NOR SABARIAH SALAMON
selamat bertunang
semoga berkekalan ke jinjang pelamin
amin


saya??
nanti-nanti la
nak membujang lagik
=)

Rabu, 9 Jun 2010

mer..mer..merd..merdek..merdek...MERDEKA : baru nak merdeka ke??

Reaksi: 






esok
saya mahu pulang



ke kg halaman tercinta
excited??

mestilah
 sebab macam2 saya boleh buat
meronggeng, merempit, memandi manda, mengkaroke (erkk ade ke) dan macam2 lagik


paling syiok nak g pantai tepi umah ni


saya rindukan hero2 saya


tgok, nakal macam hero filem hindustan kaaaaaaan



saya rindukan minaci saya


dan

yang terwajib mestilah rumah mak saya
boleh golek2
boleh lari2

huish~

masa ni buat kenduri cukur jambul damia...huhu..rindu suasana macam ni














dan tersangat wajib



buah hati saya


i love u mom








JOHOR..saya rindu kamu


kawan2..kalau di kampung saya jarang mahu angkat telefon ya
sebab?
di rumah, telefon jd perkara paling akhir dalam hidup saya
sebab?
selalu tak dengar bila berbunyi
sebab?
hp berada di bilik
:)

Selasa, 8 Jun 2010

kepulangan yg dinanti

Reaksi: 

arini
berdebar2
risau

tunggu kepulangan cik albab
aiyok

rindu sangat2

ini baru yg REAL

Reaksi: 
mule2 nak cakap
selamat hari lahir FITRAH HJ DARUS
semoga hajat dan doa kamu dimakbulkan oleh NYA
dan saya doakan moga kamu cepat jumpa jodoh...=)
even kita slalu gado
sebenarnye saya sayang kamu
:malu:

ni ada lagi baki gambo2 bersama perantin ( bahasa adik saya)


saudara saya yg lelaki 2
pada kedua2 perantin
:SELAMAT PENGANTIN BARU:
semoga berbahagia dan berjangkit pada saya


gambo kenangan sebelum balik nak merambu


tambah lagik gambo kat melaka~


=)

Isnin, 7 Jun 2010

dedicate

Reaksi: 



ape pon jadi,
saya nak pesan satu jek
dugaan yang datang, kalau hadapinya dengan tenang dan sabar
insyaAllah

adik n klala..saya harap kita semua mampu hadapi hari2 mendatang dengan lebih tenang dan sabar

kenapa???
sebab kita bertiga bertemu dari punca yang sama
dan mahu punca kita dan kita
kekal sampai bile2
=)

Ahad, 6 Jun 2010

hari hari:bukan entri promote gedung pakaian hari hari

Reaksi: 
6.6.2010
g kenduri sedara kat simpang ampat, N9
^______________^


pas 2, jejalan g mlake
bersama family saye skali
seronok
kecah pon seronok..macam paham2 jek

Alhamdulillah semuanya dipermudahkan


perjalanan kami menuju ke destinasi 
^____________^


Ya Allah, moga kebahagiaan ini di dalam rahmatMu~

macam kate org sebelah
:tak rugi kan kalau bersabar:


i love my mom..muah..muah


Sabtu, 5 Jun 2010

takde tajuk

Reaksi: 

.saya masih keliru.








keliru

dengan apa yang ada di dalam hati



Ya Allah, berilah hambamu ini kekuatan

Jumaat, 4 Jun 2010

tak tahu

Reaksi: 
kul 6 ptg: kelas pertama dan terakhir saya bermula..saya masuk 1 erat.jage exam math ,paper 1..seperti biasa meronda dan meronda. penat berdiri saya kembali ke meja guru, okeh

bukak hp. ade mesej masuk......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

saya terkedu..GULP..GULP..mata dah berair, ingus lak meleleh, aiman tanya

cikgu, suami cikgu eksiden ke
(cait!!!bile mase aku kawen???)


saya hilang kata2..lemah rase 1 badan tp gagahkan jugak balik ke bilik guru..tQ akak2...kak wan, kak ila, kak pah etc~hurm..saya memang perlukan kekuatan...apa yang perlu saya kata?apa yang perlu saya buat?? separuh dari jiwa saya dah pergi jauh..jauh sangat dan tak terkejar rasanya


::kamu sedang diuji, belajar lah menerima hakikat::

kak, ketahuilah, adik akak ni tak kuat..betul2 lemah

dik, Allah menguji hambanya setakat kemampuan kita dik

kak, saya kehilangan separuh darinya


T____________T

Khamis, 3 Jun 2010

versi cari jodoh

Reaksi: 
arini g skolah nek kak wan
tq sis..luv u..muah2
sebabnyer cik albab de kat seremban
die menghabiskan masa bercuti di seremban 2
sekali sekala
ape salahnyer kan berjauhan ngan cik albab 2

sok tinggal 1 ari jek
pastu cuuutttiiiiiiii
seronok???
ekekekeke

tadi dalam meeting, 
ade kenalan tanye saye

siti, u dah ade calon?

errrkkkk...nape kak

akak ni ha, de nk kenalkan ngan ko

errrrrrrkkkkk....

ni gambonyer, die nampak ko depan skolah ari 2

errrrrrrkkkkkkkkk

saye tgok
hehehe
senyum je la

boleh ti?kenal2 dulu

eeerrrrrrkkkkkkk

saya terkaku..cam tercekik pon de gak
ehem-ehem
nampak muka saya tak laku ke?
haddoooyai

nak jawab pe yek







rindu mak n abah yang amat sangat
johor~saya mahu pulang

Selasa, 1 Jun 2010

diskusi, aspresiasi dan air sarsi

Reaksi: 

harap2 inspektor blok xbukak n3 saya
(ini bukan post untuk MENGUMPAT..PAT..PAT..)

inspektor blok : weh siti, bulu idung kakak ko tercabut

budak baik : ??????

selalunye macam 2 la, hari2 yang dilalui pada saya sungguh nyaman mukadimahnye
inspektor blok selalu buat saya marah, geram, gelak2~yuhuuuuu

hari ini diskusi kami agak panas, sensasi, melatoooop

TAJUK : SYURGA ISTERI DI TELAPAK KAKI SUAMI
(hoi, aku belum kawen la inspektor blok)

inspektor blok membebel bukan2
saya risau gak
kenapa dia utarakan tajuk ini untuk berdiskusi???

budak baik : weh, xmo la cite...fobia i nak kawen nanti :D (erk...fobia?)

bukan nak maksudkan apa2
cuma sekadar diskusi separuh sedar
inspektor blok mahu saya bukak mata luas2


~

~



luas camni bole x inspektor blok??


auuuuuuw~tergoda u kan?

=)


ok~i bukak mata luas2 dah ni


yang i nampak
adik i, nurnilamsari
tengah lambai2...suruh i balik
xbg join kem akademik 2
hak..hak..hak

::inspektor blok, u jangan risau lebih2..cume u doakan je i boleh hadapinya dengan tenang..opsss~::