Sabtu, 24 Disember 2011

musim cuti ~walaupun dah lama cuti

Reaksi: 
24 Disember 2011
Majlis Pertunangan sepupu sebaya

 i adik beradik

 tunangan org

 7 berbalas 9

 ipan..kaki bokop..kiki

posing wajib dgn husband i
^^

to memek, congratzzz for the engagement 
hepi for that
ok..cecepat cari baju..majlis bulan 3

Isnin, 19 Disember 2011

nak cepat tapi...tapi...tapi...

Reaksi: 
sok..sek..sok..sek
SBPA..cikgu..polis..umum..sok..sek..sok..sek
cikgu..relax..tak buat keje..byk cuti
sok..sek..sok..sek

masa ni saya kt jusco, sementara nk tunggu giliran dlm pejabat pos
yeah..terang2 dorang kata SBPA ni untuk untungkan cikgu
tanpa mempedulikan sekelilinya yang bergelar cikgu ni
haha..nk tergelak rasanya
"hanya jauhari mengenal manikam"
jgn jadi pengkritik kalau tak tahu apa2

dah..ini aje yg saya nk cakap
saya tak suka
mentaliti org sekarang
yang selalu cakap2
cakap2 yang selalu merapu
~
meh sini jd cikgu 1 hari kat skolah
cukup 1 hari

cnfirm..berjuta ko komplen

ecah mengorat encik ikan di sekolah :p


Ahad, 18 Disember 2011

lagi sekali

Reaksi: 
 sekitar majlis pernikahan saya

urm..malas nk mengedit segala bagai ni
hasilnye..terperap lama kt PC




ok
dah xmo bg alasan anak terliur kalau xbg nengok
:p

Sabtu, 17 Disember 2011

Isnin, 12 Disember 2011

diet

Reaksi: 
bam-bam ^^,


ada yg minta saya sambung episod kawen-kawen
ok
pasni ek
nak geledah dulu koleksi gambo

tapi kali nk share tentang diet pemakanan
suami tak suke tgok saya kurus keding
die kata nk bam-bam sket
ok, ni beberapa tips menjaga diet
apatah lagi lepas kawen

Konsep pemakanan yang perlu diamalkan ialah makan secara teratur iaitu pagi, tengah hari dan malam (tiga kali sehari) dengan kuantiti sederhana dan dikurangkan sedikit ketika makan malam
..
Snek di antara waktu makan tidak digalakkan dan jika lapar, ambillah snek sihat seperti buah-buahan. 
..
makan perlahan-lahan dan kunyah makanan sehingga benar-benar lumat sebelum ditelan
hasilnya?
hanya pipi saya yg bolat
(T_T)

Jumaat, 9 Disember 2011

picit kutu

Reaksi: 
ahhh..terkedu seketika
ada ketikanya saya terkejut

ini bukan rupa suami saya

kisah suami curang
kisah suami dayus
kisah suami tidak tahu erti tanggungjawab
 terlalu kerap saya dengar
al-kulliah, semanis kurma, tanyalah ustad
errr...dlm maharaja lawak pun ada

..
seorang rakan mengadu nasib
hampir 6 tahun berkongsi hidup
bak kata orang suka duka diharungi bersama
~
ahh..terlalu mudah berpaling kasih
terlalu mudah melupakan
terlalu mudah melanggar janji
 terlalu mudah..terlalu mudah

petah mulutnya mengadu nasib
ligat air matanya membasahi pipi
ahhhh
terharu seketika,..adakalanya turut sama bergenang air mata
ya..saya sangat EMOSI
tapi saya percaya
:ALLAH tidak akan menguji hambanya diluar kemampuan:

saya tak mahu mendabik dada dan berkata
:AKULAH PALING BAHAGIA:
bohong!bukan manusia namanya kalau tidak diuji
rumah mana yang tidak akan ditiup angin
lautan mana yang tidak bergelora

apa yang saya buat, 
saya minta dia berkomunikasi secara beralah
saya minta dia mengadu pada ALLAH
saya tak mampu untuk berkongsi pengalaman
dalam usia perkahwinan baru mencecah usia bayi 
yang belum tahu merangkak, berjalan apatah lagi berlari

buat sahabat, 
harungilah ujian ALLAH dengan tabah dan sabar
insyaAllah
andai dia tercipta untukmu
pasti dia akan tetap milikmu
~

buat sahabat juga
hargailah isterimu selagi belum terlambat
T_T

SAYA SANGAT EMOSI
APATAH LAGI KEDUA-DUANYA
SAHABAT BAIK SENDIRI
DITELAN MATI KUTU
DILUAH JADI KUTU

motif jadi kutu??


Rabu, 7 Disember 2011

Dimana syurgaku

Reaksi: 



 “Bila isteri itu mengerjakan sembahyang lima waktu, berpuasa bulan Ramadan, memelihara kemaluannya dan mematuhi suruhan dan larangan suaminya, maka akan dimasukkan dia ke dalam syurga.” (riwayat Abu Hurairah)



“Mukmin yang paling sempurna imannya ialah yang paling baik akhlaknya. Orang yang paling baik diantara kamu adalah orang yang paling baik melayani isterinya”. (Riwayat At-Tirmizi)
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Tulisan ini tidak lain dan tidak bukan sebagai peringatan kepada diri, andai nanti disaat terleka dan terlupa untuk bertanya dan bermuhasabah dimana syurgaku.




buat sayang, 

2 bulan, 22 hari
1060 jam
saya terasa nikmat akan anugerah ini
anugerah yang tidak terhingga dari Allah
apabila
saya punya kamu ^^,

all about love

Reaksi: 

sayang, 

it's mysterious, magical, complex, difficult, imaginary, thought-provoking, inspirational, intuitional, joyous, immeasurable, ecstasy, and undefinable


gud luck 4 ur JPJ test today~
vroooomm..vroommmm

Isnin, 5 Disember 2011

intai2

Reaksi: 
godek2 magazine, intai2 cik goggle 
sevey2 harga

wardrobe design : 


nak pattern ni tp tuko warna hitam
dan pintu die jd cermin beso

KC :


ye, suke warne hitam
sbb dapur saya warna putih...dah tak boleh nk cat sbb tile sampai ke siling
so, 
kombinasi hitam putih kan nampak klasik

kena kerja keraassss kumpul duit
gambate!

bila selera makan bertingkat-tingkat

Reaksi: 
saya teringin makan sesuatu



emmmm..ni dia
 tapi, takmo yang orang buat atau beli di mana2
saya nak air tangan suami
^^,

Khamis, 1 Disember 2011

bila REZEKI itu hadir :)

Reaksi: 
doa itu senjata mukmin

syukur alhamdulillah

:YA Allah, permudahkanlah urusan kami berdua:



p/s : sape tahu mane nk cari tukang pasang kabinet yg cantik2? :)