Isnin, 30 Mac 2009

saya kerat dia...saya tanam dia

Reaksi: 




ni amali saya yang pertama...teringat masa zaman di upm...saya potong dan saya tanam..tapi kali nie saya suruh mereka potong dan saya suruh mereka tanam...hahahaha...hebat bukan... saya sudah ada kuasa untuk menyuruh pelajar saya buat kerja...walaupun mereka bukan jenis saya di waktu persekolahan, tetapi mereka ada potensi...ya ...saya percaya...mereka boleh berjaya bersama potensi mereka itu...itu pun jika ada rakan sejawatan saya tidak berfikiran negatif kepada mereka....

yang menariknya...student boleh rasakan jika kita tak sukakan mereka...masa tu, mulalah mereka akan buat hal...tapi setakat nie, saya xpernah benci mereka...sakit hati 2 perkara biasa la...hari pertama mengajar mereka, soalan yang ditanya...."cikgu dah kawin belum??" saya terdiam dan berfikir....(agak2 apa ya)

oh ya...guru pembimbing saya adalah PN ROSNAWATI RASLI...saya suka dia...suka cara dia...cara dia mengajar dan mendidik anak bangsa...saya simpan angan2 nak jadi seperti dia..umm... jadi seperti dia...

good morning teacher~

Reaksi: 

23.3.2009

hari pertama saya dipanggil cikgu...cikgu siti..
cuba perhatikan gambar di atas..lihat, name tag saya..over excited kot..hehehe
saya kena mengajar lanskap dan kemahiran hidup..
keja saya dah ma
cam tukang kebun..tapi saya suka..sebab saya dekat dengan alam..kan hijau itu mendamaikan...

dalam kelas 4ln, saya di panggil mama...hahah..adakah saya kelihatan seperti mama pada hari pertama???

Jumaat, 20 Mac 2009

f.i.t.r.a.h saya ke melaka

Reaksi: 


yang baju hijau itu adalah fitrah saya

ade apa dengan fitrah saya??

umm..dia ada kasih sayang untuk saya..

kenapa??

sebab dia ni rumate saya

rumate saya yang benye..dan selalu akan ada hari berkasih sayang bersama saya

hahahaha

tapi kini dah xkan ada hari itu...sebab fitrah saya sudah ke melaka

dan saya akan rindu dia..ya rindu

dan saya nak beritahu fitrah saya yang saya sayang kamu(kamu selalu tanya kan??tapi saya malu nak mengaku)

*slamat menjadi pendidik yang berjaya*

Khamis, 19 Mac 2009

l.o.r.i. yang jahat

Reaksi: 
kejadian ni berlaku jam 9.30 pagi depan blok cermai..kolej keenam..
saye tak suka L.O.R.I ini...dan saya panggil dia L.O.R.I yang jahat...sedap dan antik kan namanya

..kenapa..

sebab L.O.R.I ini membawa kekawan saya pergi..pergi jauh dari mata saya sehingga air mata saya keluar banyak2 sampai basah tudung ekin yang saya beli dengan harga seploh ringgit

penat juga saya melambai tangan ke arah L.O.R.I yang jahat ini..ya..penat melambai dan mengucapkan selamat tinggal...tapi bukan kepada L.O.R.I yang jahat ini..sebaliknya kepada seluruh isi perut L.O.R.I yang jahat ini..

saya tak mampu kejar L.O.R.I yang jahat ini sebaliknya hanya mampu menghantar mereka dengan mata..ya dengan mata..hebat bukan...


*isi perut L.O.R.I yang jahat*

tgok la..kawan2 saya memanjat L.O.R.I yang jahat





saya pasti akan rindu kamu semua~ selamat menjadi cikgu yang baik ya kekawan..doakan saya juga..

jom makan

Reaksi: 
..rindu makanan ni kat pizza hut..

Add Image
.jom makan.

kesibukan yang takde batasan..

Reaksi: 
harini : nak g beli barang

esok : g jumpe penyelia

smalam : jalan g masjid jamek + maydin + sogo

lusa : nak anta barang

tulat : beli barang lagik untuk memasak

mggu depan : masuk sekolah

** oh...bilakah akan ada hari yang saya boleh cukup tido dan bermain....haih..**

angka 3

Reaksi: 
3

apa ada pada 3??

hehe..saya rasa saya suka angka 3

knapa??

kerana angka 3 ada 3 makna pada saya..ya..mungkin no yang paling rapat dengan saya...mungkin..

kerana ketika ini saya mempunyai 3 orang kesayangan..mungkin pelik dan sememangnya pelik..rindu yang baru datang nie sebenarnya baru beberapa hari..ya...beberapa hari...beberapa hari terpandangkan wajah 3 orang kesayangan...umm..yang baru nak disayangi...rasa tak sabar nk jumpa mereka..














eh..ada 4 rupanya...empat orang yang saya sayang
adakah mereka juga sayang saya???

Jumaat, 13 Mac 2009

Punya kamu

Reaksi: 














sab : sab pun tak tahu knape sab boleh nangis

mai : (kehilangan kata2)....masa kmt dlu, aku ngan siti ader gado..memang salah aku..

uji : (sebak menguasai diri)

sue : dulu saya ulat buku tapi kerana anda semua...(..........)

***dan saya mula amik tempat***

siti : kita rasa sedih malam nie sebab kita akan kehilangan kawan2 yang dah 4 tahun kongsi berbagai rasa...(diam) tapi percayalah (diam lagik) kamu semua tetap dalam hati...

...ntah naper tetiba saya jadi sebak bila tulis tentang ni....ok...saya ngaku saya gembeng..