Isnin, 30 Julai 2012

laksa sendiri-sendiri :)

Reaksi: 


tetiba je~
sangat teringin makan laksa penang
TAPI takmo yang dibeli~ngada2 kan
nak buat sendiri
yeahhhh..usaha itu tangga kejayaan
nak buat hari sabtu ni sbb kebetulan suami keje malam
ade yg menolong, saya tak kisah
ahad nk g melaka rumah mak angkat
maybe berbuka di sana

~fuhhhh~jenuh gak cari resepi yang betul2 ngam ngan citarasa
dalam handbag dah ada senarai resepi..tunggu masa nk g beli barang2
suami pun ok je sbb kuah laksa ni guna ikan
kalau selain ikan, jgn harap!!

pesakit mcm saya ni kena mkan ikan banyak2
sampai dibelikan isteri dia ni minyak ikan
kaya ngan DHA katanya
bagus untuk perkembangan otak anak kami nanti
insyaAllah 


inila rupa teman baik saya 
kalau harga malaysia, satu botol 30 caps ni RM26++

dari luar mmg cantik menawan
TAPI
bila bukak dalam dia, setiap kapsul beso gedabak
erk!sebelum tido mesti makan&suami wajib tunggu sebelah
katanya, isteri main ngelat!

ok.itu saja
tunggu hasilnya nanti sabtu akan datang
tak sabar pulak nk masak berdua resepi baru ni :)

Khamis, 26 Julai 2012

tak tahu apa rasa

Reaksi: 
tadi..suami sms

"abg dapat cuti raya mula 23/8/12"
atau dalam tarikh lain raya ke 5
hari khamis.3 hari sebelum naik sekolah

ok..tak tahu nk kata apa
saya diamkan saja
belum berbalas msg suami lagi
 tak tahu nk balas apa
tak tahu nk rasa apa

..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..


Rabu, 25 Julai 2012

rutin seharian

Reaksi: 
alhamdulillah~
seronok puasa kali ni
dapat berpuasa dengan keluarga kecil kami :)

bangun seawal pagi..masak untuk sahur
balik sekolah ..masak untuk iftar
(suami mahu nasi panas~)
pas berbuka..g terawikh kt masjid mambau

seronok~
bila semuanya buat berdua :)
dan bakal bertiga tak lama lagi~

hujung minggu ni balik rumah mak mertua pulak
wiwit..cuti masak :))


walaupun suami terpaksa makan yang tawar2 saja seperti pesakit macam saya
tapi sepertinya bertambah juga nasi dalam pinggan tu :)

takde air manis, takde nasi membukit, takde kurma melebihi 1 biji, xde kuih manis yg menawan~
untuk anak mama..mama sanggup sayang

Sabtu, 21 Julai 2012

catatan di hari pertama

Reaksi: 
seperti tradisi,
adik bujang akan ketuk setiap pintu bilik kakak~
yeee~rindukan suasana macamni

seperti tradisi,
kami segrombolan g masjid nk jemaah solat subuh
jalan kaki..lari2 anak sbb gelap
last2 saya kena tinggal!ye la mak buyung katanya~

seperti tradisi,
kami masak ramai2
riuh sedapur..ye, adik beradik perempuan saje dh 6
macam biasa mak jadi juri :)

seperti tradisi,
waktu iftar kami meriah
xperlu banyak lauk, ckup sekadar prata air tangan mak
sayangggg~ mak

seperti tradisi,
lepas magrib kami sekali lagi jalan kaki ke masjid
nak buat terawikh
haa...tahun ni seperti tradisi sebelumnya juga 20 + 3
best2..anak mama pun gerak2


alhamdulilah..saya dikelilingi orang2 yang saya sayang
saya dikelilingi orang2 yang sayang saya

alhamdulillah..saya masih kuat berpuasa
walaupun seluruh badan hampir tak bertenaga

buat sayang mama&baba
moga usaha mama&baba mentarbiah kamu menjadi keturunan yang mendirikan solat Allah permudahkan..insyaAllah sayang~

Rabu, 18 Julai 2012

ramadhan ya ramadhan~

Reaksi: 
will celebrate our 1st ramadhan with my BIG family
wif my lovely husband & the cute one our junior
insyaAllah

dah tak sabar nk balik JB
nak makan durian kampung, seulas pun jadilah ~


**isnin kena buat BSP..hajat nk puasa penuh xdapat la nampaknya**
xpe..xpe..Allah takkan menjadikan sesuatu itu secara sia2






kawan baik yang duduk dalam handbag..sebab malas nk ulang alik klinik

Sabtu, 7 Julai 2012

masa kecik2 saya panggil kosen :p

Reaksi: 
last week, jalan2 kt Melaka
kebetulan, ada pameran sofa..
xbyk tapi ada satu tu betul2 memukau mata

tunjuk kt suami, dia pun suka :)

 suka bentuk tp bukan warna

 nak design mcm ni

 nak jugak

paliiiing berkenan~


yeaaah!mulai sekarang kena pulun simpan duit
insyaAllah ada rezeki untuk kami nanti

ada yang kata : pau la mak n abah ko
saya kata : ohh..tidak, hasil titik peluh sendiri lebih bermakna :)

Jumaat, 6 Julai 2012

andai diberi kali kedua...........

Reaksi: 
mahu pengsan kemanisan rasanya
waaaa~


air yang palinggg tak mahu diminum lagi :(

penuh 1 mug
antie india sebelah ni selamba badak je minum
saya terkulat2 nk telan

pas abis semua tu,
saya g scan baby pulak

subahanAllah
saya nampak dia..comel~
masa saya scan tu, tgan dia bergerak ke atas
agaknya nk lambai kt mama dia
:)



masa tgok tu, terasa nk menitik air mata
betapa besar rezeki yang Allah nk bagi
betapa besar kurniaNya sehingga ada nyawa lain di dalam rahim saya
berkongsi segalanya dengan saya

Doktor Azila cek semua skali
panjang.degupan jantung.organ2 dia
walaupun kecil lagi
dr kata semuanya nampak normal
ALHAMDULILLAH


suami belikan saya buku ni

sangaaaat bagus
bila suami saya baca, air mata dia menitik
kalau saya???boleh bygkan x~

buku ni berkisar perjuangan sahabat2 nabi
sungguh..buku ni sangat tebal 
tapi bila dh menghayati, tak terasa tebalnya
dan suami kata
dia mahu anak kami ada semangat perjuangan seperti sahabat nabi
antara insan yang dijamin masuk syurga
subahanAllah
terasa rezeki yang Allah beri ni 
satu tanggungjawab yang sgt besar


:syukur:







Rabu, 4 Julai 2012

Belated : birthday boy

Reaksi: 

untuk suami yang dikasihi sepanjang hayat,
 
SELAMAT HARI LAHIR ABANG
(dah lambat sebenarnya..hihi)
 
moga Allah permudahkan selalu urusan abg
:)
 
&
 
terima kasih sbb selalu ada untuk saya 
 
 
 
 
*balik nanti bawak sekurang-kurangnya 1 medal emas ye sayang*



Selasa, 3 Julai 2012

kami

Reaksi: 


pernikahan bukan sekadar menghalalkan apa yang haram


buat sahabat kami,
apa pun yang berlaku
ianya bukan secara sia2

mungkin ada yang lebih baik menanti kamu di sana