Isnin, 28 Januari 2013

sujud syukur~

Reaksi: 
~


syukur alhamdulillah
syukur yang tidak terhingga

hampir 22 jam bertarung nyawa

terima kasih ALLAH
terima kasih mak&abah, mak&abah mertua 
atas pengorbanan melahirkan saya dan suami
buat adik-beradik saya&suami
terima kasih atas kiriman doa yang tak putus buat kami bertiga
:')

dan untuk kamu yang bernama suami
terima kasih untuk cinta ini
:)

~
buat anak mama, 
mama&baba syg kamu
terasa sungguh comel bila kamu menangis saat keluar dr 'oven' mama

Ahad, 20 Januari 2013

together2 berhomade :)

Reaksi: 

duduk dapur sama2
gelak sama2
tapi
kentut tak sama2
lepas suami, suami lagi..lepas suami, suami lagi
@_@
harus dibalas dendam ni


entah sapa yg mengandung
suami yg terlebih2 mengidam nk makan pizza buatan air tgn sendiri
sebab? topping dia boleh letak sesuka hati

dah plan lama
tapi baru harini ada mood nk buat

apalagi..pas magrib pulun la dok kt dapur
sambil2 uli tepung sibuk soh tag kt cik jah
ye abg..saya dh bgtahu kt cik jah :p

seronok bila habiskan masa sama2 kt rumah
romantic sunday~la katakan
 

oh..saya masih berdebar2
misi dh suruh saya pergi klinik cek bukaan 
soram sejuk den!

Sabtu, 19 Januari 2013

overdue? belum lagi laaaa~

Reaksi: 

mula2 dokter bg tarikh 18.1

pas xbersalin jugak, dia bagi tarikh 27.1

belum overdue lg sbb 18 aritu tarikh kalau BSP saya tinggi
tapi
gula dalm darah masih baik2 saja
so
saya kena tunggu 27.1

berdebar2

~YA ALLAH, permudahkanlah urusanku~

Jumaat, 18 Januari 2013

5 jari gebu

Reaksi: 
ibu jari
jari telunjuk
jari hantu..xmo guna hantu..nak guna jari tengah
jari manis
jari kelingking

lima2 walaupun berbeza fizikalnya
tapi tetap sama2
satu hari jari kelingking dapat cincin emas
jari manis tahu
 jari tengah tahu
jari telunjuk tahu
ibu jari tak tahu

entahla
kalau xnk diketahuan, kenapa jari yang lain diberitahu
ok,
ibu jari mungkin tidak sesuai dikongsi berita gembira
sebab dia jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaauh
almaklumlakan riuh sikit


dear sahabat,
moga dipermudahkan segala urusan kamu

dear mac, 
plis be nice to her&him

dear mac again,
:')

Selasa, 15 Januari 2013

kata nurse : pastikan ini last pregnancy checkup (ambo terkedu!)

Reaksi: 
jumpa bos
borak2
die lepaskan jugak saya keluar

jumpa pak gad
(suami suka sakat pak gad skolah saya)
borak2
saya drive kuar skolah

jumpa misi
cek sana sini
berat tak naik
dari awal sampai 38w ni berat cuma naik 12kg
awal : 50kg
sekarang : 62kg
HB : 11.3 naik mencanak lepas pulun sayur daun
gula : hari khamis baru buat BSP..misi kata last BSP :)

borak2 ngan misi yg lain
maklumlakan..org spesel
siap duduk makan buah duku sama2 lg
pegang perut
pegang pusat ..haha

ti, ni last checkup tau!!!

waaaaaah..terkedu
soram sejuk badan den ni ha

esok : meeting merentas desa
lusa : meeting PBS
sabtu : merentas desa

waaaa~bila tgok byk meeting mcm nk beranak mlm ni jugak
abang! doakan mama ye
 
terasa mcm nk mak jadi bidan sambut anak lak
:p


~berdebar~

Ahad, 13 Januari 2013

tabahlah duhai hati~

Reaksi: 
baring tak kena

duduk tak kena

kuatkan hati

jalan sana sini

walaupun ngilu..walaupun berat

duduk dirumah, bila terpandangkan kelengkapan anak hati tak keruan

risau.berdebar.eksaited 

semua jadi satu


tanda2 sudah mula jelas

tunggu harinya saja 


kawan2, doakan saya dipermudahkan segala urusan ya!


err,  nk booking 12 rabiulawal sempat x?



dan kamu baba, terima kasih kerana ada untuk saya selalu

:)

Reaksi: 


..
memiliki sesuatu yang tanpa meminta
..



syukur alhamdulillah


terima kasih ALLAH
terima kasih abg 

saya belajar dari situ

selamanya

:)


walaupun dirimu tidak seromantik yang diidamkan..ekekekeke

Jumaat, 11 Januari 2013

Reaksi: 
Rasa nak jumpa mak..
Nak duduk makan sama mak
sebab mak je tempat paling best nak mengadu
Taknak nangis2..taknak merengek2
Ckup dapat bebual sama2 kt meja makan
ataupun lepak sama atas katil mak
saya dh ckup bahagia






:'(

Sabtu, 5 Januari 2013

lagi dan lagi

Reaksi: 
tgok kt bakul sampah

@_@

ada lagik serpihan kaca

ok..nangis sorang2

abgggggg!!!!!!




esok, pas balik keje, sila hantar saya g beli pinggan plastik
cawan plastik
mangkuk plastik

Jumaat, 4 Januari 2013

Reaksi: 
aku bukan bidadari

tak minta dilayan seperti bidadari

ape lagi bermimpi nak jadi bidadari

sebab aku cuma seorang isteri

tapi aku punya harga diri

tapi aku punya rasa untuk kecil hati



*rindukan kehidupan di Serdang*

Khamis, 3 Januari 2013

.love.

Reaksi: 




rindu waktu begini
:'(

rindu nk berkumpul kt dapur mak sama2
rindu nk kumpul kt bilik mak sama2

tapi tak syok sgt bila cik lam dah beso
tak boleh nk cium2 lg dah
kikiki

cuti awal???tidak kot

Reaksi: 
"dik, amekla cuti awal..kesian akak tgok"

''eh, ko dh ckup bulan ti..jgn cergas sgt. cutila awal"

"adik, ko nak mohon cuti awal x?akak buatkan"

see?
ramai yg nk soh saya cuti awal

ye, kadang2 ada masa saya xlarat
sangat tak larat sebenarnya
nk pergi kantin isi perut pun berkira2 sbb malas nk jalan

tapi

bila pikir bebudak, saya rasa mcm xperlu je nk cuti awal
lagila saya form teacher f3
nk register PMR, kutip yuran, ceriakan kelas
pastu cikgu KH sepenuh masa
menjahit, menukang, pateri
sayang woooo nk tinggal bebudak tu
nakal2 pun bila kena sergah seme kebil2 tgok cikgunya
siap ugut
"kalau saya rasa penat, semua saya denda"

bebudak kelas lain pulak
dari jauh lg

"tecer, sini saya bawa buku"

"tecer, u penat x? duduk la"

haaa~rindu nk kuar suara sampai gear 5 sebenarnya
kikiki..anak gerak tak henti tau :p

entahla..saya rasa saya masih larat lagi
ke hulu ke hilir
naik turun tangga
mengajar..semuanya saya masih larat
mungkin sbb saya suka kot
kaki dh bulat mcm belon pun masih ada hati nk jalan sana sini


terima kasih Allah beri kekuatan 
terima kasih Allah beri kesabaran
terima kasih Allah beri saya nikmat bekerja
:)

dan untuk kamu baba, terima kasih kerana memahami

*selagi boleh, saya xnk susahkan org lain*