Jumaat, 31 Disember 2010

hobi baru penutup tahun 2010

Reaksi: 
azam tahun 2010 yang baru tertunai dipenghujung tahun
:)
okeh la kan dari langsung tak tertunai


boleh save budget untuk baju penting saya 



to all
:selamat tahun baru 2011:


Khamis, 30 Disember 2010

suka jugak walau xdapat kesan

Reaksi: 
kanan kiri
orang kate pasal bola
okeh


.
.
.

saya tak minat bola
tapi
amek tahu, xjd masalah kan
:))

untuk harimau malaya, TAHNIAH
kamu dah bg rakyat Malaysia cuti pada 31.12.2010
walaupun
saya mmg tengah bercuti

*cik, tutup mulut..nanti masuk lalat*

Selasa, 28 Disember 2010

setahun yang lalu :)

Reaksi: 
28disember2009

saya terkedek2 g JPN kat Shah Alam
terkial2 g SMKSS(tempat blakang UPM jek)

masa ni kakak saya jd teman setia..hehe..i love u sis

..
..
..

sebulan pertama
hah~
saya dalam proses menyesuaikan diri dengan orentasi
1st day dah dapat jadual
okeh..tersesat2 nak cari bengkel
selang seminggu, saya dapat kelas, masa ni kena pegang tingkatan 2

*meja yang tak pernah aman..hore hari2*

*kelas 2 sabar*


bulan kedua
saya dapat tawaran jadi tenaga pengajar di politeknik
hurm~
saya pikir2, saya tanya kawan2
saya tolak dengan cara baik
sebab???
saya mahu bermula dari bawah :))
saya suka jadi cikgu

macam kawan saya
masih mengajar di sekolah menengah walaupun dah ada title DR
kenapa??
dia sangat sayangkan kerjaya CIKGU
(seronok tau)




5 bulan kemudian
saya dapat anugerah
hasil vote anak2 sempena hari guru
haha
tak sangke..terseprais seketika
:guru inspirasi:
kih3~
tenkiu ye..insyaAllah..saya akan cuba yang terbaik untuk menjadi inspirasi kamu..ehem3

*masa ni karnival hari guru..muahaha..main bola tak hingat dunia..jd hitam legam*

10 bulan kemudian
saya telah dilantik jadi KP
muahaha
macam tak percaya
kelip2 dalam meeting pun kena jadi KP

masa ni saya kena jaga PMR, PTK, SPM

okeh..
sebut pasal SPM, saya nak tunjuk 1 surat

*patut la die dok sengih2 masa saya meronda*


sebulan sebelum setahun

*paksa kena blur...kasi seprais*

28.12.2010
genap setahun
..
..
..
..

banyak lagi yang perlu saya belajar
yang pasti, saya seronok dengan kerja saya
insyaAllah
.
.
.
.

2011
saya tak sabar menanti seprais
:)


Selasa, 21 Disember 2010

kehidupan baru bakal bermula

Reaksi: 
esok
genap 100 hari kami ditinggalkan

esok
genap 100 hari katil usang itu tidak berpenghuni

esok
genap 100 hari kubur di pinggir itu berpenghuni



saya terlalu rindukan dia
rindu pada leteran dia
rindu pada belaian dia

.haih.

~Al Fatihah~buat arwah nenek saya

..

Jumaat, 17 Disember 2010

kejutan yang memang buat aku terkejut mengejut

Reaksi: 
..
..
cmana nak mula eh
..
..
..
nak start ngn ayat2 sedih

owh..saya sedih...sangat sedih..hatiku kau luka

nak start ngan ayat jiwang

disaat jiwa ini kosong, kau hadir membawa pisau belati menghiris ....

nak start ngan ayat brutal

eleh..sekali petik, 10 yg datang tau

nak start ngan ayat kecewa

hatiku dirobek2

.
.
haih
.

tadi dapat kiriman SMS
ringkas dan padat

....dijemput hadir ke majlis pertunangan saya
pada 26.12.2010
di ********.....


erkkk
takde angin, takde ribut
.
.
.

.
.
memang pandai dia menabur janji
sekarang janji tinggal janji



kesiannnn~

Khamis, 16 Disember 2010

sudah tidak sabar~

Reaksi: 

17
18
19
20
21


.
.
.
GO!!!

yeah..saya nak pulang ke johor
tak sabar..tak sabar..tak sabar
dengan baki cuti lebih kurang seminggu

20
last day SPM
paper EKONOMI
pusat saya hanya 4 org calon
waarrgghhhh~
(dahla 4 ketul jek...sampai kul 430 lak 2)
tapi takpe
baliknya nk g alamanda
nk makan wafer yg gebu
:)

21
pecutttttttttt!!!!
 balik PASIR GUDANG
tata arissa~
maybe singgah melaka kejap
nak jumpa kawan kt ayer keroh
&
 g umah mak angkat kat sri kandang


waaa~cepatla..cepatla


29.meeting pengurusan
30.orentasi student F1
.
.
.
03.01.2011
dh start sekolah

muahahaha
~ heaven ~ 

Rabu, 15 Disember 2010

10 Muharram

Reaksi: 
semalam 9 Muharram
harini 10 Muharram
kebetulan 10 Muharram jatuh pada 16 Disember 2010
.
.
.

selain disunatkan berpuasa pada hari ini, (bagi menidaksamakan puasa Islam dan Yahudi, kita disunatkan berpuasa pada 9 Muharram atau 11 Muharram iaitu sebelum atau selepas 10 Muharram) ada beberapa perkara yang turut disunatkan untuk dilakukan dan setiap perkara tersebut, banyak fadhilatnya..InsyaAllah..jom kkta zaaaaaaassss~



Memuliakan Fakir Miskin : Allah akan melapangkan kuburnya nanti

Menahan marah : Allah akan memasukkan di dalam golongan ridha

Menunjukkan orang sesat : Allah akan memenuhkan cahaya keimanan di dalam hatinya

Menyapu/mengusap kepala anak yatim : Allah akan mengurniakan sepohon pokok di syurga bagi setiap helaian rambut yang diusapnya

Bersedekah : Allah akan menjauhkannya daripada negara dengan kadar seekor burung gagak yang terbang tak henti2 dari kecil sehingga mati. Diberi pahala bersedekah kepada semua fakir miskin

Memelihara kehormatan diri : Allah akan mengurniakan hidupnya sentiasa diterangi cahaya keimanan

Mandi sunat : tidak sakit kepala..dengan niat "sahaja aku mandi sunat hari asyura kerana Allah Taala'

Bercelak : tidak sakit mata..insyaAllah

Membaca surah Qulhuwallah 1000 kali : Allah akan memandang dengan pandangan rahmat di akhirat

Puasa : diberi pahala 1000 kali haji, 1000 kali umrah, 1000 kali syahid dan dijauhkan daripada neraka

Sembahyang sunat 4 rakaat : Allah akan mengampunkan dosanya selama 50 tahun

Menjamu orang berbuka puasa : Diberi pahala seperti memberi sekalian orang islam berbuka puasa

Melapangkan masa bersama anak dan isteri : Allah akan melapangkan hidupnya pada tahun ini

Membaca "has biallahhu wa nik mal wa keel, nikmal maula wa nikmannaseer : Tidak mati pada tahun ini..InsyaAllah


nak dapatkan pahala secara percuma senang saja kan??
(^_^)

Ahad, 12 Disember 2010

~takde alasan untuk seorang sahabat yg baik~

Reaksi: 
hari 2 saya g Jengka, Pahang...eh, bukan Jengka tp Lepar Hilir yang betul2 nun dihujung sana..macam yang dolah kata..baik2 cik siti, kang jumpa gajah...

pada mulanya saya plan nak bawa cik albab tersayang..tp disebabkan faktor kegadisan yang ayu, saya dinasihatkan menaiki bas..pening weeeeehhhhh~dah lama tak naik bas( eleh, meNIPU!!!!! naik bas, jd gelap..bile terang, dah sampai rupanya)

sampai2, saya jumpa cik mai, trus dia bawak saya balik ke rumah...waahhhh~dah setahun lebih tak jumpa..dah macam peluru mulut dia~bercakap tak henti2 (eleh...cik mai ke cik siti)

seronok tau..keluarga dia yang terasa seperti keluarga sendiri..masa ni dah tak pandang kiri kanan..tup2..nasik penuh dalam mulut..hehe..lapo~sedar2..eh, saya makan IKAN SUNGAI????

1
2
3
4
5

saya kelip2..IKAN SUNGAI?????
halamak!!!!! bukan ngada2 tak makan ikan sungai..tp saya allergic..nanti tumbuh biji2 kat mulut pastu gatal...adoiiiiii..saya stop makan n trus g bilik air...mandi2..solat n pakai krim gatal awal2 

 1st task
siang ikan yg beribu2 lemon
patin.talapia
berjam2 tau ngadap ikan ni
akhirnya siap bila azan maghrib
okeh..masa untuk solat :)

:
:
:
malam pula, kami bakar ikan..
maaf ya..saya hanya tengok..100% tolak IKAN SUNGAI
waaahhh~meriah2..terasa sangat2 relax
konon2 duduk kat sauna..mandi wap...cukup!!!

.kami. 

konsep : JAWA RIMBA

 selamat bertunang cik mai n cik epoi
semoga berkekalan ke jinjang pelamin

nak balik ke KL, saya jumpa kekanda DOLLAH
seeeee~


sangat 'kurusss' kan kekanda??



cik mai dah jadi tunang orang :)

okeh la..saya nak tdo..penat tau..penat sebab naik tren yg macam epok2..sendat dan ketat..tobat dah weh...tak mo nek tren kecuali terdesak dan mendesak

Isnin, 6 Disember 2010

Maal Hijrah : permulaan untuk berubah ke arah kebaikan :))

Reaksi: 


Salam Maal Hijrah
::

jom kite zasssss apa yg menariknya tentang cik muharam :))
.
bermaksud diharamkan iaitu Allah SWT melarang melakukan peperangan atau pertumpahan darah. namun demikian, larangan tersebut dihentikan setelah pembukaan Mekah(Al-Baqarah:91)
.
.
.
.
.
Peristiwa2 yang perlu kita tahu
::
Khalifah Umar Al-Khattab mula menetapkan kiraan bulan dalam hijrah
.
semasa 10 Muharam
.
Dinamakan juga hari Asyura dimana hari tersebut banyak berlakunya peristiwa kegemilangan bagi perjuangan yang menegakkan kebenaran dan keadilan
.
Nabi Adam bertaubat kepada Allah
.
Nabi Idris diangkat oleh Allah ke langit
.
hari pertama Allah menurunkan hujan, rahmat  mencipta alam, 'arasy dan menjadikan luh mahfuz
.
Allah mencipta malaikat Jibril
...






semoga kedatangan tahun baru membawa 1001 kebaikan pada kita..insyaAllah

Ahad, 5 Disember 2010

teringin makan kuih sepit..tetiba dapat job jd pengapit :))

Reaksi: 
harini saya ke senawang
last place after meronda2 semenanjung

::

tp
paling tak sangkanya bila saya kena jadi pengapit
Suhana & Hazlan
pengapit terjun
muahahaha



dan paling tak boleh lupa, bila kasut tinggi saya patah
nasib baik ada cik teddy saya
:)) 
masih sempat bawak saya g beli kasut baru..haaa!!tak pepasal terbang RM70!!!
T_T
kesimpulan : jgn pakai kasut tinggi waktu naik tren

 ~adik lan.lan.sue.ciksiti~



saya sedang kelaparan..hehe



baliknya, kami membeli belah dengan 'berhemahnya'