Khamis, 25 Jun 2009

indah itu cantik?

Reaksi: 















lihat ini...kisah kasih di SMK DUAM, NSDK..saya dan anak2 murid saya tido di sekolah...kami tido hanya berbantalkan lengan, berselimutkan nyamuk dan bertilamkan lantai...kesian bukan???kami kemari kerana menyertai pertandingan menbina landskap yang berkonsepkan laman melayu~

saya suka peristiwa ini :

smk DUMA :
cikgu, saya mintak cikgu saya bawak kereta laju2 dari tampin sebab nak kejar cikgu...
smk MAMBAU : ??? kenapa pula nie...
smk DUMA : sebab nak bagi pokok
cili ni kat cikgu...


dia tersenyum lebar...saya pun senyum...mereka menghargai saya sebagai guru walaupun saya tidak mengajar mereka...itulah dia pelajar LANDSKAP seluruh malaysia...walaupun mereka berbeza warna kulit, berbeza budaya, berbeza daerah...bila pertandingan tamat, semuanya berjumpa semata2 nak bersalaman...ohhhh...indahnya permandangan tersebut..

berbunga2 terima kasih dari saya buat PN SHELY SAM BINTI ABU ZARIN kerana memberikan saya pengalaman yang paling berharga dalam hidup...juga buat pelajar2 saya yan, shah, alang dan mun...korang memang sempoi~ buat jason...bukan takmo ajak kamu tapi ianya terhad untuk 4 orang jek...hihi

Rabu, 17 Jun 2009

kisah mesin jahit

Reaksi: 
ini mesin jahit tangan

ini mesin jahit kaki.

kisah ini akan disambung pada minggu depan..ops...minggu terakhir saya di smkm...uwa~

Isnin, 15 Jun 2009

selamat pagi cinta~

Reaksi: 

**dia tanam pokok guna cangkul bereben..hihi**
15.5.09

hari ni hari pertama sekolah setelah bersenang lenang selama 2 mggu di rumah...
fuh~hari ini hari kena bekerja dengan berdedikasi(fuyo~)

hari ni takda ape yg terlalu teruja...just biasa2 je~ tapi budak2 bila nampak saya dia cakap
"cikgu, nape pipi cikgu tembam"...saya diam je...senyum je...seindah pelangi petang..hahaha...pada saya mereka menipu kot...ummm...betul kan???

hari ni juga, kelas 1D saya terlibat dengan program motivasi...jadi, saya pun kena turut sama...paling saya suka bila saya duduk dibelakang, pelajar pandang saya dan kata..."cikgu...jom masuk bengkel...nak blaja KH la...." saya senyum saja...kan senyum itu indah..

hari ini juga, saya mengajar kelas 1J menggunakan LcD kerana kena cover tajuk mesin jahit...(sebenarnya saya tak suka topik ini kerana ini kerja perempuan..ops...saya bukan perempuan ke????)saya tunjukkan gambar2 mesin jahit...mereka seronok...tetiba idea baru datang..bukankah afdal kiranya semua kelas dilengkapkan dengan LcD..saya tersenyum lagik...kerana senyuman itu kan satu amal jariah..~

saya masuk bilik BBm...saya kena keraskan kertas nama pokok herba...hehehe...mesin 2 tetiba berbau hangit...menggelabah gak..tengah2 menggelabah 2, ader org yang leh wat jantung saya berdebar2 masuk...dia betulkan mesin dan saya cakap "terima kasih" dia tersenyum dan saya pun senyumlah bagi membalas jasanya....wah~cair gak...tapi mesin 2 tetap berbau hangit~ayo...

saya masuk bilik guru..ader cikgu zaimi...dia tanye..."t, angin arini tak nakal eh" saya diamkan jek...nak gelak pun ada gak....saya senyum je...dan saya jawab "saya dah sebat angin 2"

kesimpulan daripada cerita ini = bila kite selalu tersenyum boleh menyebabkan pipi menjadi tembam...bukan sahaja faktor pemakanan...um...betul kan??

Selasa, 9 Jun 2009

ada 5 cerita

Reaksi: 
i
shiba g sabah..saya drive kreta dia laju-laju (harap-harap dia tak pandang entri ni) dan sekarang dia dalam debaran mengadap mak metua~hehehe..tadi dapat msg yang dikirim olehnya.."tut, aku kena cabut uban mak dia...bla...bla" (wah~mak metua saya ada uban jgak tak?)

ii
anak murid saya datang umah...saya buli dia cukup-cukup..tunggu durian bawah pokok.kait rambutan.petik belimbing.ikut g pasar.basuh kete sim.kunci reban ayamm.cakar sampah.bla-bla. tak la kejam sangat kan??

iii
saya dapat anugerah penambahan berat badan...baru seminggu kat umah..ayo~

iv
saya mimpi makan nangka dan tetiba perut saya dibelah macam dalam citer lama...bgun tido nampak nangka kat tepi pintu(ada orang bagi rupanya..takut nak makan..hehehe)

v
saya sudah punyai dia....