Selasa, 30 Mac 2010

sengal~

Reaksi: 
dialog ni telah diubah suai bg memulihara tuan tanah

lelaki 1 : ti, lawa kasut

siti : syyyyy~dendiam

lelaki 1 tadi trus buat kerja (dok diam2..jgn kacau org)

perempuan 1 : ti, LAWA KASUT??

siti : (tersenyum..tp bukan senyuman yg dipandang sebaliknya sepasang kasut yg dipakai) aish..xbole jadi ni..kang tak pepasal...~

jejaka tampan 1 : ti, nampak comel arini..lain dr yg lain..(ish..kang kena penumbuk kang)

::siti terus capai beg dan keluarkan kunci kereta::salah ke ape yg dipakai??

bukan ini yg dipakai

bukan ini jugak

atau ini

tetiba terjumpa kak Hendon..(wahhh~peluang keemasan ni)

siti : kak..pot pet pot pet

kak Hendon : ala kesianyer..g amek bwah meja akak

kisahnyer kerana saya lupa nak memakai kasut~opsss...bkan berkaki ayam sebaliknya hanya sepasang sandal yang bewarna pink tp ada bunge2 yang penuh dengan labuci..dr jauh nampak kilat..phewwwit.kih3...haaa~padan muka..sangat sengal!!! selalunya saya letak kasut di dalam kereta tapi ntah kenapa saya lupa...=) dah sampai sekolah baru teringat nak pakai...padan muka..padan muka..padan muka

naseb baik ade kawan yang baik dan memahami~pinjam ek kak...kaki kita sama saiz le... ehem-ehem~~tanpa disangka ketinggian saya bertambah menjadi 165cm..sekarang cikgu dah xsama saiz ngan anak murid tau..tp hari ini sahaja..waaaaa!!..esok..kembali normal~

Khamis, 25 Mac 2010

sah?

Reaksi: 


terketar2
sejuk je rase hujung jari ni
..
..
..
..
jantung laju tatkala bertentang mata
antara percaya atau tidak
..
dup
dap
dup
dap
..
..
..
..
..
..
sah??
toleh kiri dan kanan
sah??
..
..
..


doakan saya berjaya ya..
untuk pengesahan jawatan
=)

Isnin, 22 Mac 2010

naik.naik.naik

Reaksi: 
...


....


masuk je tempat keje :

"siti zubaidah..nah jadual baru..dan saya ada berita gembira....pssst..pssst..psssst"
(hati terkedu.terkadang rase gembira.dlm masa yg sama takuuut)

g kat meja sendiri:

"waaaa~tahniah..tahniah"

g kat surau:

"welcome 2 our club"

balik :

ecah ecah dah tersenyum lebo menanti aciknyer balik..kih3...hilang debaran




salah x kalo tido kt tempat keje??

Ahad, 21 Mac 2010

Reaksi: 
esok dh kena kerja..
wee~seronok sebab seronok la
haip!!durhaka...
kih3..
bkan la..sebab kat sini macam2 ada
hati pon jadi senang
sebab?
persekitaran dan rakan2nyer kot =)

haaa~nk story skit..
ari 2 g majlis aswad..
taniah ye~dh jadi suami org rupenyer
mase 2 g ngan linda.azmi.razi.jah
baliknyer kitorg g umah uda..
puas..sgt puas dpt borak panjang..
mcm2 yg diceritakan..paling best pasal...tettttt....ekekekek
sedar xsedar..sampai ke malam kami di rumah uda
heee~kire ok la sbb pasni kebarangkalian untuk balik johor dh berkurangan
kerja di rantauan mmg cenggini..ececece...hati di serdang sebenarnyer...hoooo~

ops
baru teringat
tadi mase ngan albab
sempat bace novel
.noktah.
jgan suka suke meludah ke langit ye
haa??
xpaham??
yok g kelas ngan cikgu
=)

Khamis, 18 Mac 2010

mood di kampung

Reaksi: 
bile saye celik mata
saya pandang kiri dan kanan
macam xpercaya jek
so
saya pejam mata balik
1 jam kemudian
(anak dara ni memang suke bgun lambat bile kt kg, so, xleh kawen lg okeh!!)
saya bukak mata
keliling saya penuh ngan bantal busuk~
weeee
ni mesti kat bilik sendiri
yippie...dh kat kampung rupanyer
ahahahaha

best..sgt2 best
kampung saya sejuk
(even cuaca sgt panas skang ni)
kg saya penuh ngan ceritera baru
segar sentiasa
(padahal dapat gosip2 panas)

saya pusing2 villa indah ayah dan mak saya
lagaknyer cam org kaya nk renovate umah
kih3
syukur
masih indah di mata
masih luas pemandangannyer
(kecuali bilik saya yg selalu berantakan..so, jgn berangan nk kawen okeh!!)

saya bawa albab
bg dia mesra dengan kg kelahiran saya
saya jumpakan dengan nyai2 sedara
(nyai dalam bahasa jawa..melayunya nenek)
mintak restu kononyer
kih3
puas la..hajat saya tertunai
alhamdulillah
terima kasih ALLAH
kerana
memanjangkan umo saya ke tahap ini
memurahkan rezeki sehingga kini
syukur alhamdulillah

**kawan2, minggu ni turn sedara mara saya yg ramai ye, cuti akan datang, turn kamu semua ya...**

Selasa, 16 Mac 2010

tolong jangan berangan~

Reaksi: 
kringggggggggg~
last day mase minggu lepas
terlalu peka dengan bunyi loceng
saya pandang kanan
saya pandang kiri
terasa nak angkat kain lari lelaju
..sebab..



CUTI DAH BERMULA
wahahahaha
(gelak cam org jahat yang baik hati)
kih3
tapi
bkan dapat cuti pon!!
masih banyak keje yang bertimbun
biarlah
saya seronok walaupun banyak kerja
baru la puas bile gaji keluar
100% hasil titik peluh sendiri
ecececeh

sedang saya seronok2 guling sambil menanda kertas
saya teringatkan seorang sahabat

saya cuma nk bg 1 pesanan ringkas


"sahabat, beringat2 la..
hidup bersederhanakan lebih selesa
ikut kemampuan la
bole??"

=)

saya suka laburkan duit saya kat budak kecik ni..weeee

Ahad, 7 Mac 2010

mahu apa ya~

Reaksi: 
mula2 nk gelak dulu
kui3..kih3..he3
..
..
pastu nk sedih jap
sob..sob..sob..

bulan ni byk nyer duit mengalir~
T_T

tp saya punya teman baru
nk namakan dia ALBAB
sebab??
suke hati la...saya punya teman

ALHAMDULILLAH
saya dikurniakan rezeki agar punya teman

p/s : mak, abah tunggu kedatangan saya dan teman baru ya dan sang jejaka, kesetiaan ku mula goyah..ampun ya pak






*apa kaitan entri ni dengan gambar di atas???*