Isnin, 26 Oktober 2009

makan budak

Reaksi: 

saya penat lagik..hari ini kaki pulak terasa sengal2..saya baring disebelah arisa..saye tye dia..dia diamkan je..kelip2 matanye memandang saya..saya geletek dia..terjerit2 dengan suaranya yg nyaring..saya tye lagik..dia tersenyum...(budak 3 bulan dah boleh bercakap ek???ahh sengal)

saya analisa 2 hari kebelakangan ini :

sabtu (24.10.2009)..dari serdang...g stesen komuter..nek tren g seremban..g terminal 1..trus g terminal 2..xde pape yg menarik..trus g jusco..menghabiskan duit..balik semula ke terminal 2..housemate dah tepon...ye..ye..ye...saya balik ke mambau, taman kelab tunku..sampai umah..borak2+gelak2..msg abdullah fais..siap2 nk g senawang..makan2 lagik+borak2..balik umah..tak terus tido..layan bola..borak lagik..kul 3pg..ngantuk dan tido..zzzzzzz

ahad(25.10.2009)..bangun pagi..terima msg dari kaklong aizat..ajak g umah..makan..siap2 dan trus g kg bemban ngan nurul..wah...atas meja banyak lauk..khas untuk cikgu katenyer..memakse diri melupakan soal diet..ceh..tempoyak..siakap 3 rasa..sup ikan..sayur kangkung..sotong masak sambal..bla..bla..erkkk..alhamdulillah..aizat balik..tunggu dia dan kekawan..layan anak murid makan..borak2..dah kul 3..argh..kena balik..terasa sayang sebab dah terasa macam family sendiri..tapi kena balik jugak...nek kete ngan anak murid..sufian..trus g taman kelab..kemas2 baju..balik..ader driver tunggu depan umah..jalan ke seremban 2..lalu depan balai bomba..excited..excited.=)..g tesco..beli hanger,towel, baju budak..balik..g stesen komuter..dapat tiket percuma..balik serdang..hurm..tapi saya puas sebab dapat jumpe semer org2 yg saya rindu =) dan terasa seronok pula bile saya dihargai sebagai cikgu..hikhik

**haziq dah pun pandai berlari..teruja..teruja nak tgok arissa berlari lak

Ahad, 25 Oktober 2009

penat

Reaksi: 

hurm.......penat

sangat penat

penat sangat

bila la nak berakhir~

Sabtu, 17 Oktober 2009

hidup baru

Reaksi: 

saya bangun pagi+kelip2 mata = mata jadi sakit sebab ader lagik saki baki mengantuk =) saya tidak terus tido sebaliknye mengemas baju2.nk pack dalam beg pastu nak g keje...saya terberenti..eh..nak g keje??

saya duduk tepi katil..eh, nape ni...saya bercerita pada sang jejaka..dia gelakkan saya. katanya mudah saja, mungkin sawan org dah cukup umo...ceh..hampeh..

camni ke rasanyer bile umo dah cecah 24?? shiba~ko dah rase dlu...xbestnyer dah banyak umo kan... sebabnyer macam2 soklan saya dapat..antara yg paling glemer "bile nak kawen?" xmo..xmo..sang jejaka belum ada si kuda putih lagik untuk membawa saya ke pelosok awan  **berangan..berangan** tapi apa ada pada angka..



**terima kasih maxis..telinga saya terasa mahu meletup**

berbakul2 terima kasih saya berikan buat semua kawan2 saya yang ingat saya dan memberikan macam2 doa untuk saya..pertambahan usia yang ini buat saya lebih berazam untuk meningkatkan ape2 yg perlu kerana saya sudah setapak lagik kehadapan menghampiri kematian..

dan nak tau ape harapan saya untuk kali ini??~..saya tak mahu ada tangisan..dan semoga ketabahan itu sentiasa menjadi perisai dalam hidup saya~..amin..

Ahad, 11 Oktober 2009

2 dalam 1

Reaksi: 
saya masuk ke dalam Bison, 1 utama..try to find something which will make my heart *shrink2* =) and finally, i see this one ------>

so excited to read this book..arissa~acik will giv u more susu..~bio die tido aje~

but buy 1 free 1 and the free gift is...jeng..jeng..jeng..

ahahahaha~

Rabu, 7 Oktober 2009

tak lena

Reaksi: 
dah masuk hari ke 2 saya tak lena tidur..golek kiri..golek kanan~mata tak mau tido..haih

nape ye..saya baca surah 3 Qul..dapat tido sekejap..saya tersedar lagik dan berangan nak jadi cam nora danish yg dalam citer sumpah bunian 2..ish..mengarut..mengarut

saya duduk.bgun.g cari air..haih.saya terdengar sesuatu...aik...saya toleh belakang..jantung berdegup kencang..dup dap dup dap..tetiba badan saya jadi sejuk..ish..takkan baru berangan tadi "dier" dah datang???tak mo!!!!! saya cari arisa..saya tido tepi dia sebab nk temankan dia..ceh..padahal nak arisa yg temankan dia.. 

saya bagun pagi..tengok jam 5.30pg..awalnyer..

.

.

.

.

.

g surf google, cari maklumat nape takleh tido:

1. Gangguan tidur

2. banyak makan

3. Lapar 

4. Terlalu banyak aktiviti

5. terlebih tido di waktu siang

6. sakit

7. Pencahayaan kurang

8. Kuliah (haaah???)

..saya tahu kenapa..dup dap dup dap =) tenanglah wahai hati..lagik beberapa hari sahaja..hehe

Isnin, 5 Oktober 2009

sudah

Reaksi: 
saya berkali-kali memandang skrin talifon..antara percaya atau tidak..ah..malas nk dilayan..saya biarkan saja

.

.

.

brep..brep..msg masuk lagik.panjang benar tulisan barangkali dari hatinya kali ini.berkali2 diulang baca untuk difahami..owh~saya biarkan saja

.

.

.

berbunyi lagik..saya biarkan. malas hendak dibaca. tapi..hati tak sedap..saya buka..terketar seketika..Ya Allah..dugaan seumpama apakah ini...saya balas..pendek saja..*terima kasih*T__T

.

.

.

saya tahu Allah itu maha adil dan maha mendengar.. 


Sabtu, 3 Oktober 2009

tanggungjawab sosial

Reaksi: 

"..kuasa Allah tiada tandingannya~ Marilah kita bersama-sama berdoa semoga saudara di seberang sana mendapat ketabahan hati agar ujian yang diturunkan ini dapat dilalui dengan sabar.."


..

..

..

~alangkah bertuahnya di bumi Malaysia..syukur alhamdulillah~