Sabtu, 26 Jun 2010

aiman tak kisah

Reaksi: 
pada petang yang hening bila sesi membuat pembetulan kertas kemahiran hidup, kelas saya jadi sunyi~ sebab saya dah buat arahan ...

sape2 yang tak siap pembetulan, saya tak mahu lepaskan rehat.dok kat bengkel dengan saya dan makan biskut saja..nak????

hehe..apa lagik, bertungkus lumus la mereka...dalam hati saya mahu gelak kuat2 jugak bila lihat kesungguhan mereka...takut tak boleh rehat punye pasal le 2

aiman duduk semeja dengan saya, bersungguh2 dia menulis walaupun agak perlahan...sengaja saya dudukan dia di sebelah saya..sebab mulut dia mmg tak kisah berkata2 24 jam seharian..ni kira dendaan manja2 dari saya

kkkkrrrriiiinnnnnggggggggg

waktu rehat tiba, saya duduk di pintu bengkel, saya check buku seorang demi seorang..okeh..seme lepas tapi aiman tak mahu rehat dia kata

cikgu, saya nak tanya satu soalan boleh ?tapi ni cikgu dan saya saja ye

saya mengangguk perlahan, saya lepaskan seorang demi seorang termasuk dinesh yang selalu bekalkan saya gula2..terima kasih ya Dinesh

cikgu, kenapa orang perempuan kuat menangis?tak malu ke bile org nampak?

awak nampak siapa yg menangis aiman?

ade la cikgu~dia tersengih2 barangkali teringatkan sesuatu

saya pandang aiman, air mata bukan tanda kelemahan tapi sebenarnya satu kurniaan Allah tau. Air mata ni banyak khasiatnya...org putih kata TEARS ARE PERFECT EYEDROPS

ape 2 cikgu

okeh salah satu dia menangis, dia nak sihat, nak bersihkan mata.

ooooo~ macam 2 saya boleh nangis la??emm cikgu menangis?

saya mengangguk..aiman tersenyum..lama dia pandang saya..kemudian dia kemas buku dan minta izin keluar rehat. saya tulis sesuatu di atas kertas...."ternyata air mata tidak selamanya menjadi simbol kelemahan, di dalamnya terdapat kekuatan yang ada daya perubahan yang luar biasa"...okeh. satu ingatan yang baik untuk diri saya :)