Khamis, 2 Mei 2013

petua saya : bagaimana nk meriahkan susu

Reaksi: 

bila terima kiriman email
waahhh..glemer jap

saya disablekan ruang komen
sebab?
dasar pemalas nk baca komen kan
 
ok
saya kongsikan petua yang saya guna untuk meriahkan susu badan
 petua simple je
even hampir terpengaruh nak amek suplement itewww
tapi hati masih kuat
 mahal  kot..kalau kite rajin boleh simpan budget tu
beli emas berkilo2
kikikiki

yeah ~ azam hujung tahun yg tergendala haritu
suami, sila beri izin ye

tapi saya nk ingatkan pada semua,
tak semua orang diberikan dengan susu badan yang meriah
kadang2 tu ade je yg sikit
tapi akan jadi meriah bila kita rajin
ye..kena rajin

kalau dasar pemalas nauzubillah mmg ke laut la kan
mmg anak kena minum FM la jawabnya
sian anak sebab tiap ibu mampu hasilkan susu badan sendiri


1. RAJIN PAM
ooo saya suka pam..pam nenen
kikiki
tiap 4 jam sekali
tapi bila naik keje saya agak terkejar2 nk pam
tapi target saya 1 hari di sekolah dapatkan 3 botol
dlm 150z la
sebab aufa sekali susu 3oz je dh kenyang
kat rumah, mmg bg anak direct
so, kt rumah target dapatkan 2 botol dlm 10oz
secara totalnya 1 hari 5 botol
alhamdulillah
even tercuri2 masa sbb i bukan kerja opis yg boleh goyang2 kaki kot
macam kakak saya
hahaha
tinggal budak kt bengkel..kunci siap2..g pam

yeah..i love breastpump yg i guna
i love medela

owh..lagi satu saya buat jadual untuk pam
jadual ni saya guna masa kt skolah je
kat rumah, mmg ke laut la kan
sbb aufa suka sgt nenen direct 
nk mengepam tu mmg malassss sgt

2. BYK MINUM AIR
kegemaran saya yang tak dapat minum masa peknen
AIR MILO
osem!!!
sedap gile 
waaa..nk g kantin..nk g kantin
nk soh mizi buat milo sesedap

ok2, bukan milo je sebenarnya tapi air masak
mmg kena minum bergelen2
kalau tak, time ko pam mmg kuo angin je la kan

3.BLACK SEED & HONEY
melayunya habbatus sauda dan madu
ni suami yg belikan
suami yg soh makan
alhamdulillah, meriah jugak
sampai bengkak2 breast bila bangun tido
award untuk suami : pakar pemakanan isteri yg terbaik
lebiu syg

4.BYK MAKAN SAYUR
yee..semua jenis sayur saya hentam

5. BYK DOA & USAHA sebelum TAWAKKAL
ye, kena byk2 doa
doa moga ALLAH permudahkan rezeki kita
kena usaha byk2

6. MAKAN MINYAK IKAN
ni saya amalkan masa peknen haritu
brand blackmore
mmg osem! 

err, itu je kot yang saya buat tiap hari

ok. jap lagi nk masuk kelas
nk pam dulu
ops..nk minum melo
nak makan makanan berkhasiat
jom~


last,
I LOVE BFF

#kakak pesan supaya tak terlalu bergantung dgn supplement sbb nanti jadi pemalas#