Khamis, 6 Disember 2012

laundry : part 1

Reaksi: 

lepas kena bebel
lepas kena bebel kesekian kalinya
(kawan sendiri yg ober risau)

bangun pagi tadi dengan semangat membuak2
nak BASUH BAJU anak!

pas suami g keje
kemas itu ini, waaaa...tiba masa jalankan misi

dalam xlarat2 ni pun ada hati nk basuh guna tangan
sila tepuk tgn untuk diri sendiri

yela..bukan baju kotor pun kan
boleh dikira mcm exercise jugak la

semput!
baru perasan baju anak banyak
wuuuuu..nak nangis~
belum lg masuk lampin, barut, stokin2 segala bagai

part 1 ni..ececececece
basuh baju je dlu
baju ngan towel baby

untuk baju je hampir 2 jam T_T
siap basuh, siap rendam ngan softener, siap perah
semenya guna tenaga mama
kalaula tahu banyak kan..tunggu baba dia ada kt umah


baju tido anak
memandangkan saya akan deliver musim2 sejuk
byk la borong baju yg lengan panjang



baju jalan2 anak

 separuh dari sarung tangan n kaki
tu pun ade yg tak basuh lagi
haih~

warna2 selamat
takut jantina yang keluar xsama dengan jangkaan dokter
jantina anak masih lagi rahsia Penciptanya :)
walaupun hati nakkkkk sgt beli gaun pink yg mabeles itu
walaupun hati nakkkkkkk sangat beli headband yang kiut miut


ok..ini saja
nak masak..suami request bawal masak masam manis
ok..MANIS, sangat suka :))



~


Part 2 : coming soon, itupun lepas balik dari umah mak mertua
nasibla ada 2 hari nk manja2 ngan mak mertua
haha

lampin n sarung bantal
jugak bantal yg akan dijemur
kekabu kan~

ada separuh lagi yg belum dibasuh
baru terasa...alahai..banyaknya beli ~


***
masa sibuk membasuh tu
bukakla radio IKIM, bukak sekuat hati ok
terkesan dengan kata2
kalau kita sangat syg kat anak, 70 kali ganda Allah sygkan hamba2nya
subahanallah~