Rabu, 19 September 2012

tentang rasa syukur

dalam quran ade tulis
menitik2 air mata
tersedu2 menangis
anak dalam rahim bergerak2 makin kerap

saya tak berapa ingat tafsirannya
tapi lebih kurang begini bunyinya
"terlalu sedikit di kalangan kamu yang mensyukuri nikmatku"

mukjizat yang diturunkan beratus2 tahun dahulu
menceritakan tentang hari ini
tentang umat Muhammad 
subahanallah
terasa kerdil sangat diri ini
pandang diri
muhasabah sama2 suami
sama2 menitik air mata

laillahaillaantasubahanakainnikuntumminaldzolimin

~ya Allah, jadikanlah kami, masukkanlah kami dalam golongan orang yang bersyukur~

pada mulanya mmg saya marah, kecewa, geram
hanya kerana ucapan terima kasih atas budi kami yang sedikit
tapi saya lupa
berapa banyak saya ucapkan alhamdulillah
tatkala mata terbuka dari tidur
saat nafas masih lagi boleh dirasa
saat melihat mak&abah sihat
astafirullah


penghargaan dari manusia yang saya harapkan
sehingga lupa nikmat yg Allah berikan

ya Allah ampunkan hambaMu ini ya Allah