Ahad, 23 September 2012

perjalanan yang paaaanjaaaaang

Reaksi: 
Jumaat,
pas abis skolah kami gerak ke Pendang, Kedah
fuhhhh~setelah sekian lama tak naik bas
paling latest saya naik bas masa tu final year kt UPM
see?? lama kan..
jakun2 jugak tapi alahaiii mcm nk patah pinggang
siap2 xmo minum air byk sbb ye la..ibu mengandung kan kuat kencing

sampai2 je dh masuk ari sabtu
pukul 4 pagi rasanya
saya? depan mata hanya nampak tilam
sbb pinggang sakit sgt

sedar dr tidur, mak mertua yang kejut
sungguh kurang sopan kan bila mak tido bwh ngan akak ipar
saya pulak yg tdo atas
erk..mintak maaf mak, akak ijah, kak yah n kak nina
baby nk tdo atas tilam..hihi

masa nk g solat tu, saya rasa lain
tgok2 kaki
whattttt!!! bengkak~~~~
serius..saya takut
pelan2 kak nina urut..nampak surut sikit
saya kira2..kandungan baru nk mencecah 6 bulan
tapi kaki dh bengkak
:'( takpe2 kena redha sebab Allah beri sesuatu bukan dengan sia2

saya goggle2 la jugak penyebab bengkak ni..antaranya

1. lebihan air dalam badan :: pesakit GDM mmg kena minum byk air manis masak
2. kurang bergerak :: dalam bas mana boleh gerak2 mcm kt sekolah kan
3. duduk terlalu lama :: 6 jam ok dok dalam bas tu

so, saya carik jugak cara nk hilangkan dia

1. tdo dlm keadaan kaki tinggi dr  badan :: suami kata nanti dia ikatkan kaki tergantung kt siling
2. byk kan bergerak & berjalan :: azam nk berjalan keliling sekolah
3. jgn pakai kasut yg ketat :: dh bengkak, mmg kena cari kasut baru la kan..suami kata pakai je kasut dia :"(
4. bykan minum air masa..so kuat kencing..so air sentiasa keluar & masuk : arini dh byk kali msuk kuar toilet
5. rendam ngan air sejuk : sebelum mandi hampir 1/2 jam berendam kaki :: sejukkk ok

::bukan kaki saya::

 nampak la surut sikit tapi petang ni nk ajak jugak suami g cari sandal~