Khamis, 27 September 2012

report GDM saya

lama rasanya tak cek gula dlm darah..
sebab kali ni BSP saya selang 2 bulan sekali..
berbanding sebelum ni sebulan sekali
berbanding sebelum ni seminggu sekali
syukur..bacaan dlm darah nampak normal
petua??? sentiasa positif!!!
makan??alahai..kadang2 main sorok2 minum manis ngan suami
kadang2 makan nasi byk2 belakang suami
kadang2 beli jugak makanan yg byk karbo
diet??sikit2 je sbb kesian kt anak mama kalau kurus ~
hihihihi..alasan kan

saje nk share,
selain jaga pemakanan,
ada juga saya amalkan bacaan ayat2 dr al-quran
1. surah al-fusillat
2. surah yunus
insyaAllah kalau Allah izinkan..saya cuma bertawakal
lagi satu,
doa dr suami..selalu minta dia doakan saya
sbb pernah dengar dlm ceramahkt IKIM
doa yg paling mustajab untuk seorang isteri adalah dr suaminya
tapi..yg belum ada suami tu, minta la mak&abah doa tau

bacaan 8am : 4.6 mml
bacaan 10am : 5.9mml
bacaan 2pm : 4.8mml
bacaan 7pm :5.4mml

saya call KD Mambau, nurse kata OK je :)
alhamdulillah
owh..BSP ni saya buat sendiri kt rumah
malas nk ulang alik g klinik
 




tepon mak semalam..
rindunya nak main masak2 ngan mak
rindunya nak baring sama2 ngan mak
rindunya nk gurau2 ngan abah
rindunya nak kacau gadget abah
haih..~ 

akak, abg ngah, nadi!!!jom balik JB!!