Jumaat, 4 Mei 2012

suratan&kebetulan

ni Diari saya bagi bulan Mei~


16 Mei
sambutan hari guru edisi majlis rasmi
opkos la saya yg bersuara lunak merdu kena jd MC
yeeee..baju lip lap lip lap dah beli
merelip la kt depan tu

 17 Mei
anak2 start pekse pertengahan tahun

18.19.20 Mei
Tarikh ni abg saya kawen..ape2 saja event, saya cancel
opkos la kan darah daging sendiri
mereka adalah harta saya

25 Mei
sambutan hari guru edisi tak formal
saya? sekali lagi jd floor manager..huihhh~

25.26.27 Mei
hujung minggu yg sangat buat saya basah ketiak
dup dap dup dap bukan sbb berdebar
tapi stressss pikir itu&ini

1. Orang 'itu' kawen : Batu Pahat

2. bFF saya kawen time ni jugak : Pasir Gudang

3. Kem Pemantapan Solat - Hulu Langat batu 16

4. Konvensyen Super parent : teringin nk g sbb ada Ustaz Azhar Idrus : PICC :

5. My SIL tunang ~ : Sg Buloh :


see!!5 event yg sangat penting dlm hidup saya berlaku dlm 3 hari yg sama.ok, saya nk bahagi2 cerita dulu

1.  Entri sebelum ni saya ade cakap :someone getting married very soon: yes! dia berkahwin juga tapi saya tahu dalam hatinya dia belum maafkan saya sepenuhnya. mcm ketika zaman itu juga, kalau i kawen org JB, u tahukan maksudnya? menggigil2 bila bukak FB rakan, kad kawen jelas alamatnya BATU PAHAT.

tapi xpelah..saya tahu Allah Maha Mengetahui..sesuatu tidak akan berlaku tanpa keizinanNya

btw, tahniah :)

2.  Huda nikah n sanding dalam minggu ni..dia bukan dlm kategori sahabat tp dh mcm part of my family..mmg dh plan lama..apa2 saja event, saya tolak sbb nk balik JB waktu ni

tapi sebaliknya, saya hanya merancang~

3. Masa ni saya kena bawak budak..yee~ni salah satu jalan untuk berdakwah..pejam mata untuk lepaskan walaupun hakikatnya saya sgt2 nk join..pejam mata..pejam mata..dan nasib baik kawan saya nk cover untuk saya..terima kasih kawan :)

4. KSP : ramai panel yg dijemput sgt2 saya admire..saya ikuti videonya, bukunya, tulisannya..bila tiba harinya yeee..pejam mata..pejam mata

5. adik suami saya yg bongsu..juga part of my family..tak boleh nk kata tidak


saya tak tahu mcmana dah nk lari
saya doa.saya istikharah.saya buat hajat
moga Allah beri yg terbaik dalam keputusan saya
tapi sampai harini, hati saya belum diberi ketetapan


kalaula boleh, saya xnk kecikan ati sapa2
saya nk gembirakan sesiapa saja
tak nak sape2 terasa hati~
tapi berbaloikah?
suami yg pada dia Syurga saya, saya buat dia kecil hati?

Ya Allah, berila hambaMu ini petunjuk..janganlah dibolak-balik hati ini
Saya tahu, saya pasti, sesuatu yang berlaku bukan secara sia2..Wallahu'alam~