Sabtu, 5 Mei 2012

acik.ecah.ibu&murtabak

Cerita 1 : Murtabak

Suami : Sayang, abg nk makan MURTABAK ni kt Pekan..beso gile
Isteri : #diam# sedap ke bang (nada suara dh lain)

mungkin suami perasan perubahan nada suara

suami : eh, xsedap la yang..betul
isteri : abg dh makan ke
suami : belum..baru ode~ (sah!tak reti nk menipu)


 malam tu saya msg kawan2,tanya mana yg sedap kalau nk mkn murtabak.

orang 1 : Puchong Perdana
orang 2 : Shah Alam
orang 3 : Kg Pandan
orang 4 : JB <---- ok..ini tidak membantu tau
orang 5 : mamak stall <----- ok, membantu tp ehem2..kelu lidahku

last2, kawan saya kata ada kt UNITEN...waaaahhh!sgt dekat ok dengan tempat keje
dah pegi??? belom (jgn berangan la nk pegi sorang)

dan lagi sengal, saya ada lalu area UNITEN sbb g hantar kawan saya kt KLIUC
lalu kembang2 hidung je sebab??nk tunggu suami yg belikan~
ooooyeeeeahhhhhh...baru je msg tadi, die dah sampai kt Seremban dan esok akan ke sini tengahari

maafkan daku ye suamiku
bukan nk menyusahkan tetapi insan seni yang berkongsi jasad teringin kot

yeeeaaa..sila tepuk tangan ramai2..esok akan lunch murtabak osem!




Cerita 2 : abg ngahku & kawen


memandangkan suami saya kt Pahang, saya berlibur la ngan kakak hujung minggu ni
tepon sana sini, so, decide cari barang kawen abg
ala..majlis sambut menantu je pon
pelamin ::kami adik beradik la DIY kan
kiki..sentuhan kasih sayang tau


masuk kt pusat kawen, terasa mcm nk kawen lagi
rindu nk sibuk2,
rindu nk kelam kabut
rindu nk tertonggeng tergolek depan kedai lagi (sila diamkan ye..rahsia)
tapi cuba teka suami kata apa bila saya tepon? (xmo bgtahu..jawapannya tak menyebelahi saya)

hasilnya, kami beli goodies bag, bunga kendarat mak, lantana kale pink, bunga rotan n jajan
itupun rasa dh semput
perut dh menggelegak minta isi walaupun dah diisi

souvenir ni kakak beli masa dia kursus kt Jakarta
ko kusus ke soping kak?
kelasss ko bang ngah!
 
baliknya, p hanta baju raya kt Puncak Jalil
yeee..siap pesan kt kakak tu "akak, besarkan ye bajunya nanti"
siapnya bulan puasa nanti insyaAllah :)