Ahad, 12 Jun 2016

cuti sekolah mama

Reaksi: 
2 minggu punya cuti~xckup sebenarnya..hahahaha
tamak yg amat kan
apa2 pun syukur, dpt jugak luangkan masa dgn keluarga di johor, keluarga mentua, dgn anak2 

oleh kerana dh sarat, baba xbg mama bjalan sana sini
cukupla, balik kampung sahaja

so, minggu pertama kami balik kampung di JOHOR
woooow~keseronokan yg tidak terkata
hahahahaha~rumah mak kan..semua nya best

minggu kedua, kami balik kampung di SG BULOH
tapi mak mentua tgh renovate rumah
menumpangla kami di rumah abg ipar
tapi abg ipar xde..dan masa ni jugak kami sambut puasa di sana

fuhhhh!!!! oleh kerana bukan rumah mak mentua, kekok jugak nk masak bagai
so, jd la menantu derhaka..tgok aje mak sediakan juadah berbuka
lepastu terawikh pun buat sendiri2 kt rumah
risau pulak aufa amna ganggu jemaah
afdalnya di rumah saje.balik tu baba kongsi la sikit2 isi tazkirah kt surau

tapi kan, jauh mana kami pergi
tetap rindu nk balik rumah sendiri
biarlah bersepah macam mana pun, tetap rindu suasana rumah
rindu nk masak sendiri..duduk dapur sendiri
jgn tak tahu, time berbuka kami meriah tau walaupun 4 beranak jek
dgn aufa n amna yg sgt excited dpt mkn byk
dgn baba yg kelam kabut nk g surau lepas tu
dgn mama yg bebel itu ini
hehehe

tapi ada hari yg saya akan berbuka&sahur bertiga saja sebab baba kerja
apa2 pun nanti saya update menu2 sehat sepanjang ramadhan yek

menu yg baba tentukan, mama masakan je :p