Jumaat, 2 April 2010

Muhammad Sukur b. Abd Gafar


semalam..saya seronok dan teruja..langkah demi langkah saya susun..dalam hati excited nk bgtahu markah budak2...(erkkk...saya pula yg terlebih)

..
..
..
..

bila di dalam kelas 2 rasional..seperti biasa

"selamat sejahtera PN siti zubaidah eh...Cik siti zubaidah"

dan kelas pon berjalan seperti biasa

biasa

biasa

biasa
..
..
..

kebiasaannya bila pelajar saya tak bawa buku nota atau kertas ujian, saya jadi hulk

dan seperti biasa
dorang akan didenda menghadap whiteboard selama 1 masa
termasuk Muhammad Sukur b Abd Ghafar
tapi kali ni riak wajah nyer berlainan
saya pon mulakan kelas dan perbincangan seperti biasa

biasa

biasa

dan

tiba turn soal jawab dengan mereka yang didenda
satu persatu lepas dengan satu cubitan di pinggang
bila turn Muhammad Sukur b Abd Ghafar

:cikgu, saya tak dapat jadual, sebab 2 xbawak buku:

:macam2 alasan, knape xdapat jadual plak??:

:saya dah lama tak datang sekolah:

:kenapa(dlm hati dh mula berasap):

:mak saya meninggal cikgu:

cukup

ayat tersusun yang keluar satu persatu itu buat mata saya kabur

tergamam

terdiam


dia terlalu tenang dan tabah mengucapkan ayat itu..

takziah buat keluarga Muhammad Sukur b Abd Ghafar
sabar ye syg~sampai waktu setiap makhluk tuhan akn dijemput menghadap Illahi
itu janji tuhan

dan
saya berlalu pergi dalam keadaan tak sama seperti langkahan pertama tadi
AL- FATIHAH
moga roh arwah ibunya ditempatkan dikalangan org2 yang solehah
amin
arwah ibunya telah kembali ke Rahmatullah pada 24.03.2010 jam 10pg akibat kanser

notakakitumit:bersediakah saya menghadapi hari2 kehilangan org tersayang???