Rabu, 23 Mac 2016

adik beradik tetap selamanya adik beradik

Reaksi: 

dia kakak, tetap jadi kakak walaupun terlebih manja kalahkan adik
dan insyaAllah raya nanti dpt adik lagi satu
dan insyaAllah akan bertambah..amin


dia si kakak, kalau kita letak adik dekat ibu nab dan bawa dia saja berjalan(opkos xde baba) menangis2 die mtk amek adik..xmau dipisah adik dan kakak

mana ada kakak, mesti ade adik
cmtu jugak kalau mama bawak g kerja, mesti kne bawak dua2
kalau nk tgl, mesti tgl dua2

dh nama adik beradik kan..tetap adik beradik

mcm keluarga mama la
kalau susah ke ape ke...duit poket dh kering...gado laki bini ke
tetap cari adik beradik
jarang nk cari kawan luah perasaan
ntah..terbiasa begitu
terbaru, adik nk pindah rumah pun tetap bgtahu adik beradik yg lain even masing2 mampu lihat aje
even masing2 mampu memekak dlm group hangout
tapi adik tetap adik..tetap nk carik kakak2 n abang, tetap nk lapor itu ini

nk bercuti, pun cari adik beradik
plan 2/3 family
selalu master plan kakak la kan
penat adik2 rancang, kakak lg la hebat plan dia
boleh pengsan~

tapi itulah, yg saya cuba terapkan pada anak2
apa2 family first
adik beradik tetap adik beradik
tetap darah daging

kalau mak mengadu itu ini
ohhh..kami tidak melenting sentap bagai sampai nk sindir adik beradik
nk perli dlm pekebuk bagai..hahahaha
berunding dulu..selidik
bg nasihat..bg solution
konsep kami, sorang bermasalah, semua akan bersuara
mcm kes adik yg practical kt bangi tu, tempat kerja dia nk serap dia permanent(alhamdulillah)
tapi dia tanya dulu kakak2 dan abg
semua bg semangat sbb dia nk duduk dgn mak, dia terima sbb tawaran gaji/kemudahan alhamdulillah
bolehla kami tumpang sekaki..kikikiki

tapi mak tetap mak..mak tak pernah salah :p

dan kakak sekarang begitu
nk tdo, cari mama dan adik
nak mkn, share dgn adik
nak mandi, ajak adik

sebab kami sedari kecik mmg begitu
kawan/adik beradik/kawan gado
perunding/pemiutang

rindu pulak nk makan2 1 family~