Rabu, 24 Julai 2013

tak paham dan tak reti nk pahamkan

Reaksi: 
selalu jengah2 fb
selalu gak baca ape yg kekawan post
ermmm
ekceli suami minta saya kurangkan menggilai fb
die xsuke
ye, saya kena patuh
tp kekadang tu mengggila jugak guna fb
tp tu dh jadi kadang2
dh tak jakun nk post status bebukan
suami kata memalukan diri sendiri
ok.stop.
terima kasih abg sbb selalu ingatkan saya

tp harini terbaca post dari kawan
dia share artikel tentang suami isteri
tajuk die
:ni nak ajar suami, ingat bini ni kuli ke:

tersentap
sampai mcmtu skali
ape ko xpenah ikhlas buat kerja2 rumah
jaga anak, mengemas,membasuh
agak2 xmampu nk buat seme tu kenapa kawen?

merungut2 pasal jaga anak
anak sendiri kot, yg ko bawak dlm rahim dulu
tu pun nk berkira
lepas tu dok heboh dlm fb
mcm org jakun pun ade gak
seme benda nk post dlm fb
memalukan!

kekadang tu ade gak yg sound,
ko remove la aku dr fb ko
haha
tapi kesian la
org mcm ko xsedar lg sebenarnya
cuma nk pesan, kesian suami tu
penat2 cari rezeki

kan ALLAH ade sebab beri kita pasangan mcm dia
ada sebab kenapa jadi macamtu
ada sebab diberi macamtu
ada sebab rasa macamtu
cuma
sabar jela eh
janganla nk share sesuatu yg membuka ruang uintuk org mengumpat
menabur fitnah
lepas tu marah, merungut
padahal ko yg eksaited buka ruang
so, camano?