Isnin, 24 Jun 2013

cloth diapers : aufa

Reaksi: 
ade yang tanya saya
"ti, ok x guna CD"
"ti, vontot nopa xpanas ke guna CD
"ti, ko rajin plak nk basuh kan"

memula, YE, saya sangat malas nk cuci segala bagai
nk menjemur
nk melipat
nak masukkan insert
nk letak dlm bakul CD sahaje
ye, sangat malas

tapi
sokongan suami sangat membantu
die yg membasuh
die yg jemur
die yg melipat
saya hanya kadang2 saje, bila die tak sempat
ok la jugak kan dari xpegang langsung

nopa pkai CD fulltime bile die ckup sebulan
sebelum ni ade gak pakaikan sekali sekala
sbb nk biasakan
masa dlm hari tu die pakai pampes biasa
mmg nmpk beza
yg mana mudah melecet dan yg mana lebih selesa
yg mana cepat panas

susah nk cakap sbb penerimaan baby lain2
anak awak lain gayanya
anak saya lain gayanya
cuma saya sebolehnya nk besarkan anak secara alami
xde sgt nk gaya moden tp mudaratkan anak
dan terima kasih banyak2 kat mak
sbb mak mentor paling terbaik
ingat lagi pesan mak, jgn biasakan diri makan pil itu, pil ini
untuk badan, kamu kena rajin
ye mak, terima kasih


setakat ni nopa ade 22 keping CD
brand berbeza2
harga pun berbeza2
paling murah RM18/pcs
paling mahal RM43/pcs

erm..itu je kot
ok.bai.

#nak ngedate ngan suami sbb tglkan kami lagi#