Jumaat, 10 April 2009

"aku benci jembalang tu"

Reaksi: 
kes 1

pada satu hari persekolahan yang agak tak sibuk~saya bawa pelajar kelas relief saya masuk ke dalam lubuk puaka yang dijaga oleh jembalang yang sial..(ops,saya agak keterlaluan tapi memang itu kenyataanya...dan ketika ini saya memang sedang emosi)

orang 1 : cikgu masuk dulu...dia tak bagi saya masuk kalau cikgu takda

orang 2 : cikgu...jom la

cikgu : ????? kenapa??

saya masuk dan tetiba berlaku dialog yang tak selesa untuk pelajar saya dengar..bila jembalang 2 bersuara, pelajar saya lari keluar kecuali umar..(terima kasih umar~awk sudi dengar celoteh jembalang bersama saya...tidaklah saya kesunyian)

jembalang : saya kenal...ni pelajar m*****..pelajar sial...

(saya terdiam dan mengucap panjang...saya lihat muka umar..ada riak keruh di situ~ oh...)

cikgu : kenapa???? ( saya takda ayat lain kecuali kenapa)

jembalang : pelajar sial...serakkan lubuk saya....bersama cikgu sial....@#$%^&**&^%%$#@

(ntah apa lagik yang dia carut dan maki hamun pelajar sekolah nie...saya terdiam dan beristifar banyak2 kali...tapi saya cuba maniskan muka yang sememangnya dah manis..hahaha)

**kisah tadi sudah saya lupakan...saya terus berlalu dan masuk kelas lain**

kes 2

di kantin tepat jam 11.05 pagi..

pelajar 1 : saya seri maen bola cikgu...ngan smap labu

pelajar 2 : *sengih...dan menghulurkan saya pinggan mee yang sedang dia makan*

jembalang : cikgu dah malukan saya hari ini...nie kali pertama saya dimalukan

cikgu : ??????????????????? (apahal plak jembalang sial nie???gila gaknyer)

jembalang : (mencarut ntah pape...tapi tetap diulang "pelajar sial" berkali2)

pelajar 1 : (geleng kepala dan diam)

pelajar 2 : (buat aksi nak tumbuk jembalang gile)

haih......kenapalah ada jembalang sial yang jadi rakan sejawatan saya???saya pelik....paling pelik bila dia marah saya jadi baik bersama pelajar saya...saya jadi benci dia...benci sangat..dia mempunyai perangai yang pelik macam jembalang dan mempunyai mulut longkang..ya..memang mulut longkang....saya tak suka dia...memang tak suka...dan kenapa mesti saya berjumpa dengan dia hari ini??? dia suka cakap sial tetapi di kepala memakai kopiah...oh layak kah dia memakai kopiah menjadi hiasan imej sialnya itu???

saya jadi tak suka dia~dan yang penting saya tak nak jadi mcm dia...yang suka cakap sial...oh... saya tak suka jembalang itu..