Isnin, 8 Ogos 2011

bersabarlah wahai sahabat ~

Reaksi: 
pagi tadi saya dikejutkan dengan satu berita
sangat pedih!!
cerita tentang kawan saya yang putus tunang



dia berbicara
satu2 perkataan yang terkeluar bagai menghiris2 hati
terkedu seketika
terdiam pun ade jugak
saya tak tahu nak kata apa
sebab??
saya tak merasa alam pertunangan
takde gelaran tunangan orang

dia menangis
saya suruh dia sabar
(logik ke weyyy time2 ni soh sabar??..blur..)

saya katakan pada dia
:seharusnya kau bersyukur:

dia kerutkan dahi
:nape??:

kau belum ke alam perkahwinan
belum ada ikatan, yg mana jika putus ikatan itu, kau menjadi seorang janda
mahu????

dia diam..tersedu2..makin menjadi2

saya peluk dia
erat..biar dia rasa masih ada insan lain disampingnya

aku menyesal
terlalu banyak masa aku habiskan dengan dia

saya diamkan

paling malu, bila majlis pertunangan kami telah diketahui ramai

saya diamkan lagi

aku dah kawan lebih dari 2 tahun
dah kenal luar dan dalam
kenapa dia berubah

saya diamkan lagi

aku malu 

saya peluk dia lagi
lepas ni kau jgn ulangi kesilapan lama
sebab tu dalam islam, pertunangan perlu dirahsiakan

lama dia pandang ke bawah
jarinya yg dulu cantik dihias sebutir cincin dari habib
kini kosong

saya pegang tangan dia
mana cincin?jual kat aku boleh?

haha
dia pun gelak
ok..menggembirakan teman disaat berduka dapat pahala kan?

saya beritahu bujal

jawapan bujal???

:biarlah rahsia:
dat's why i pilih u tau
ekekeke

buat sahabat
"lelaki yang baik untuk perempaun yang baik"