Isnin, 29 Julai 2013

sumber protein untuk anak mama



pergi mall,bahagian ikan
mata ketak ketik ketak ketik
"baba, nak ikan tu"

yes!untuk nopa
sebab dia dh boleh makan
memandangkan perut aufa yg masih baru
so, saya decide nk beri ikan salmon
mmg agak mahal
rm7/100g
tapi..nopa punya pasal, saya sanggup
ok..baba yg bocor poket..kikikiki




kenapa ikan salmon??

1. sumber omega3 yg paling terbaik..masa mengandung dulu mmg amek omega 3, so saya teruskan la kan bg kt nopa..tp dalam bentuk ikan

2. kesihatan mata

3. kesihatan jantung

4.melindungi kulit..harusla mcm mama..kikikiki

5. melindungi tubuh dari radikal bebas

6. bagus untuk otak

7.melindungi dari diabetes..kiki, keturunan mama ade, so langkah berjaga2

byk lagi sebenarnya..tp ni yg utama nk beri kt anak
alhamdulillah, pertama kali makan, aufa suka :)

ermm.saya xrebus daging ikan ni
tapi saya stimkan
supaya nutrient die xhilang mcm tu aje

hehe
mama&baba kena jadi masterchef untuk nopa pulak

kenapa xbg nestum?
ermmm..tidak kot selagi mama&baba mampu homemade makanan anak 
lagipun waktu kerja saya singkat
ditambah dengan byk cuti sekolah
insyaAllah saya mampu

*Ya Allah, jauhkan la kami dari mensia-siakan zuriat ini*