Jumaat, 19 April 2013

untuk kamu budak comot : set pantang kami

untuk kamu yg nak tahu
sampai berkali2 inbox saya
oooo..tepon xmahu eh..nk jimat kredit le tu!!

ok
saya kongsikan kelebihan die
tak..saya tak dapat komisenpun
yang saya dapat, PUAS HATI
tenyumm :)
saya diajar untuk memilih berdasarkan hasilnya
bukan atas alasan terpengaruh
ye..setelah byk kali kena marah


masa saya dh nk dekat2 bersalin
masih lagi konpius nk pilih set pantang
seriusss dh nk masuk 39w baru dapat
waaaa~osemmm!
masa tu saya dlm dilema antara 3
jamu mak dara.nona roguy.tropical herbs

last2, saya pilih jugatropical herbs
mcm tradisi je kan..kakak pun guna jugak masa lepas bersalin ecah masyam tu
mcm tradisi jugak, kami berdua mengalami penurunan berat badan yg sgt okeh
kesimpulan, saya puas hati lagi2 la dapat bengkung free :)

ok. dalam set ni ada

1. param.pilis.jamu peramping perut : tujuan dia nk bg badan panas.saya gunakan lepas mandi dan nk pakai bengkung. tak susah pun cuma kita kena cmpurkan dengan air. mmg berpeluh2 la guna ni. saya tdo dlm aircond pun badan masih keluarkan peluh.

2. teh herba : siyes, pahit kot teh ni..rasa jamu2 je..nasib xbyk, 15 peket je dlm satu set

3. herba mandian n cuci miss v : sebelum mandi kena rendam dlm air panas bg dia sebati.puas hati jugak sbb badan rasa segar. lagi2 la yg herba untuk cuci miss v tu..ye, sgt membantu sbb saya pulih dari kesan jahitan dlm tempoh yang singkat..seminggu je kot benang dia tanggal :) dan sebenarnya dia nk elak dari jangkitan kuman dan saya tiada masalah dengan tu.

4. baby oil : bila sapu kt aufa, selesa je dia..maknanya ok la kan :) bau pun segar

5. jamu 1 & jamu 2 : berkat ilmu dr prof siti masa kt UPM bagi subjek hortikultur, saya dapat baca kandungan herba dlm jamu2 dia nie.semenya ekstrak dr tumbuhan2 herba. dlm botol tu dia tulis guna nama saintifik, alhamdulillah, masih boleh ingat2 lagi. even satu hari die soh makan 4 biji, tp saya amek 1 biji sehari sbb aufa masih menyusu badan kan..dan sampai sekarang saya masih amalkan jamu ni sbb die elok..badan rasa kuat.sebenarnya die untuk pulihkan rahim&badan selepas bersalin..untuk melancarkan susu badan pun ye jugak..harus paham, lancarkan susu badan bukan tambah susu badan.

#sebut tentang rahim, period saya kembali normal selepas 40 hari bersalin. tempoh darah nifas pun xlama. maknanya aufa dh nk masuk 3 bulan, 3 kali dh saya period..haha..subur x?kikiki

bagi jamu 2 : saya tak amik lagi sebab tujuan utama dia untuk kurangkan berat badan. kenapa saya tak amik?sebab saya menyusukan aufa secara eklusif..bimbang jamu ni buat saya kurang makan dan suami kata, tak perlu la amik selagi berat saya masih lg ideal



dan yang paling akhir, bukan dalam set ni tapi suami yang tambah sendiri

habbatus sauda + madu : sangggggat baik ok..aufa pun suka..hihi



ok. itu aje.xboleh byk2
aufa nk ngempeng :)
tata