Sabtu, 20 April 2013

untuk budak comot : breastpump saya

ok..kali ni las
dh xmo nk review2 lg dlm blog
penattt okeh
nak tahu kena tepon i sendiri
i dh dapat balik no lama i

i guna medela swing
mmg terbaik la
ye..xboleh nk banding2 ngan yg lain sebab saya hanya guna medela saje

setakat 3 bulan pertama ni
saya takde masalah
masa 1st time guna pun xde la rasa sakit

ekceli, saya mmg sevey 2 brand untuk breastpump
avent&medela
harganya.kualitinya.servisnya.
opismate saya guna avent
die kata sakit sikit untuk yg 1st time guna
harga dlm 600 dh boleh dpt kot yg single jenis electric 

xde sesapa guna medela
just sevey2 kt kedai
KAT KEDAI OK
tanye salesgirl die sendiri.direct.
tgok cara dia guna.nk basuh n memacamla
harga 799 bagi medela swing
kalau ade rezeki pas diskaun dptla 600++
masih konpius..sayang wooo duit

kebetulan.kebetulan.kebetulan
saya ada kawan kt australia.lelaki.
saya mintak tolong dia
sevey breastpump medela ni

ye.dia punya sevey lagi power
katanya ade 3 pengeluar untuk medela ni
uk.us.Switzerland
antara 3 ni yg paling baik n mahal sikit dr switzerland
saya mitak dia sevey yg dr switzerland tu.sevey harga
130 dollar australia maknanya dlm RM lebih kurang 400
????? gila ko kalau tak mo beli
terus kirim.siap dpt pakej COD tau
haha..xpayah nk bank in segala bagai

lepas guna
yang saya boleh kata, mmg terbaik la
saya suka
saya suka mengepam :)
bukan bila guna pump ni susu banyak..tak
tapi kepuasan tu..mmg terbaik
sikit banyak pengaruhi dr segi psikologi

akak ipar saya pun suka..die beli kt malaysia lepas diskaun 600++
ini set saya


untuk kamu si comot, 
tak salah kalau kita keluarkan sikit modal untuk beli breastpump yg mahal
kena rajin sevey..sevey..sevey
berbaloi2 bila tgok anak membulat dengan susu ibu
ye, tak semua org diberi rezeki susu ibu yang banyak
tapi
satu je yg saya pegang
sebelum kite bertawakal sepenuhnya, 
usaha, ikhtiar dlu semana mampu
cabaran full breastfeed ni bukan sikit
banyak sgt
bukan nk takut2 kan awok 
tapi itula..demi anak saya sanggup!

so, mana satu pilihan awok?
saya xkata yg lain xbagus tapi pengalaman saya guna medela ni mmg terbaikkkkk


ok
tata
nopa nk nenen