Ahad, 12 Jun 2016

org jeling&pandang

selesa x uoolllss bila kita kt kedai makan/mana2 tempat org pandang2 lepastu mulutnya cakap2. apa yg uoooolllsss nk buat?

diam?
senyum?
jeling?

kami dh byk kali.tp bukan kt kedai makan sbb kami jarang sgt mkn luar kecuali terdesak atau hari2 special kami..sebab selebihnya kami gemar memilih makan di rumah. lebih bersih sekalipun makan nasi berlaukan telur goreng dan kicap


pernah sekali tu kami ke kedai lampu
nk beli lampu tembok..sbb pekenankan lampu jenis bentuk dragon ball
xsemua kedai ada tau

sekali tu, sayup2 je telinga ni dgr org banding2 kan anak kami
"dh nk masuk 3..anak kecik2 lagi..rapat2 anak dia'

wooohaaaaa...sentap mak!
tapi terus positifkan hati..istifar byk2
saya pandang dia dan senyumkan aja..terus ckp rezeki dik

suami perasan yg saya dh xselesa pelan2 dia ajak keluar
tapi saya xnak, saya xnk kata2 mcm tu buat saya kecewa/down/malu/apa saja yg negatif
pilih2 lampu dh dpt sepasang trus byr dan balik

masa kt kaunter tu, si cashier trus ckp, rapat2 ek kak anak
yg ni berapa tahun?
yg ni berapa tahun?
dlm perut berapa bulan?
saya senyum aja.mls nk amek pusing
entahlah, apa yg dikesiankan bila kami beranak ramai ni

kejadian tu entah yg keberapa kali
selebihnya saya lebih byk diamkan aje
org tgok aufa/amna lepast tgok perut
hahaha..mak yong dh mok2 kan

selagi mana saya membesarkan anak tanpa menyusahkan org lain, 
selagi mana saya mampu membela anak2 sendiri
selagi mana Allah beri rezeki
selagi itu la, saya tidak akan malu&serik

saya sendiri pun kalau tgok org bwk anak ramai..saya suka
sbb saya dtg dr keluarga yg adik beradiknya ramai