Isnin, 13 Februari 2012

pelik tapi benar

sepanjang perjalanan ke sekolah, saya dah berfikir..nak komplen ape ek pasal peralihan
yer la..jap lagi meeting bersama guru2 peralihan
ok..sedut napas dalam2
ooohhh..xde apa yg nk di komplen
siyes!saya seronok mengajar peralihan
insyaAllah..saya harap keseronokan ini berpanjangan :)

meeting berjalan seperti biasa
bla..bla..bla..
membebel sana..gelak sini

yeah..masa untuk perhimpunan
juga berjalan seperti biasa

selepas perhimpunan, waktu ke-3 saya di peralihan
peralihan mulia dan p&p berjalan seperti biasa
tengah syok mengajar yang suaranya pada gear 5
PK petang saya lalu..masuk dlm kelas saya ikut pintu belakang
saya dah berdebar..aku nk diobserve ke?
trus pegang tudung cek name tag - ADA
tgok atas meja, buku rekod mengajar : ADA
tengok buku teks : ADA
tgok budak : semua OK
tengok BKK : dah diisi..siap sain segala bagai
cek kuku sendiri : wahhh motip cek kuku??

dia masuk kelas, ambil kerusi dan bawak keluar
alahai...buang tenaga je lutut i menggeletar
buang kolestrol betol bile jantung dup dap dup dap lelaju
alahaiiii~tp saya tertanya..untuk apa??

selesai bergasak.bergaduh.bergendang segala bagai
saya keluar..saya nampak seseorang
hati berdegup kencang..kenapakah?
saya lihat dia dlm keadaan lemah..air mata mengalir..
ustazah mengosok2 badanya dan membaca surah..barangkali ayat QURSI
saya tanya rakan..ya betul seperti sangkaan saya

jujur..saya tak pernah berdepan dengan mereka2 yang 'sakit' seperti ini
saya tak ada pengalaman
bila saya lihat tadi..saya takut..berdebar2..berdiri bulu roma
ahhhh..saya tak mahu ingat

duduk dimeja sendiri..otak ligat recall kejadian lewat malam semalam
ahhhh..makin tak keruan
cerita akan saya sambung kemudian..saya kena siapkan minit mesyuarat!