Isnin, 20 Februari 2012

mimpi

semalam saya bermimpi
masih jelas tergambar suasana mimpi saya
macam ni ceritanya :

saya sedang bersiap2 nk ke majlis ilmu
atau lebih tepat majlis ilmu agama
lokasi majlis tersebut agak pelik
ada bulatan besar dan ditengah bulatan tersebut terisi dengan pasir sungai
penceramah dan ahli2 majlis ilmu ini akan mengelilingi bulatan tersebut
dan sepanjang perjalanan saya ke majlis ilmu itu, saya terserempak dengan orang2 yang telah abis mengikuti majlis ilmu tersebut..oh..dalam mimipi saya itu, majlis ilmu ini ada 2 slot..saya pergi untuk slot ke2
dan juga dalam mimpi saya ni, orang2 yang balik dari majlis ini menangis
dalam hati berbisik, mungkin kerana isi kandungan penyampaian menyentuh hati
setibanya saya di majlis tersebut, orang dah ramai..mmg ramai
dan ada 2 tempat kosong disebelah penceramah
saya tak dapat lihat dengan jelas penceramah tersebut
kerana saya hanya dapat pandang dari sisi sahaja
jelas..dia berjubah coklat air..lembut~
dan saat saya pandang dia..dia sedang berdiri dan langsung tidak memandang saya
bila saya duduk bersebelahan penceramah tersebut yg kebetulan seorang ustad mungkin
ada 2 wanita berjubah hitam mengambil tempat saya
dan berkata : kalau takde orang, akak nk duduk sini :
masih jelas dialog akak tu dalam mimpi saya
saya mengalah..dan mengesot ketepi

plup!saya tersedar dr tidur
saya terdiam..cuba berfikir sekejap
saya cuba memahami
apakah yang tersirat di balik mimpi saya ini~