Jumaat, 11 Disember 2009

tenanglah wahai hati~

pagi tadi semasa saya kyusuk menjahit manik di pakaian saya, saya terima satu kiriman sms..ringkas dan padat tapi sudah cukup membuatkan hati saya tak senang sehingga ke saat ini..dan mugkin berlarutan sehingga ke hari esok, lusa, tulat dan seterusnya mungkin..bla bla bla

saya cuba hubungi kawan2 yang terdekat..mereka berkongsi rasa dan perasaan..haih..yg pasti saya dan mereka dapat rasakan rasa kecewa,geram, sedih dan takut!!!..xpe2..saya percaya, manusia yg diuji tanda kasih Allah terhadap hambanya..sabar ya kekawan (dan untuk saya juga)..sama2 la kita berdoa, tunggu dan lihat..moga ujian kali ini akan lebih menyedarkan kita dengan hakikat kehidupan T_T ~ saya teringat kata2 dari kawan saya ketika saya menerima berita sedih.." kita tak diberi dengan apa yang kita minta sebaliknya kita diberi dengan apa yang kita perlukan..kerana..DIA Maha Mengetahui.."

dan sehingga pagi ini, ramai kawan saya xboleh nak tido..takut meghadapi hari esok~dan saya??berkali2 mahu lelapkan mata tapi masih tak berdaya..saya gementar..saya risau..YA ALLAH..sudah bersediakah saya????????


"..kau datang ketika duka

dan bintang bercahya tunjuk ku ke jalan syurga

ku haus di tengah laut lemas mencari tempat berpaut

kirimkan aku kekuatan tetap pedoman di kesesatan

ku sunyi dalam gembira

perit pedih tanggung derita

sungguh aku bukan wali yg suci dr hina dan benci

terlalu lama aku mencuba

terlalu banyak cinta yg ku damba

tiada yg sempurna hanyalah fana

tuhan ampuni hambamu...."

*saya terima panggilan dr imran..terima kasih ya...waaaa~

*Ya Allah..permudahkanlah urusanku*