Selasa, 28 April 2009

saya ada cerita

bila saya naik ke bukit istana cinta, saya nampak seorang student melambai ke arah saya

xy : cikgu, cikgu....halim nie

cikgu : hah??nape???(saya cuak gak)

xy : pokok yg kat batas 2...

saya terus naik ke atas...dah tak tercover keayuan...kalo nak ikut hati, nak jek angkat kain dan berlari....(saje nk eksen yang saya nie sayang anak2 murid saya...hahaha)

bile jek sampai kat atas bukit 2, saya terkejut dan hampir putus urat jantung. saya terdiam dan kalau la ader kuasa, saya nak jadi hulk....ya...nak jadi hulk...sebabnya....

halim : cikgu....saya mintak maaf ya...(dia ketakutan dan menyorok di dalam stor peralatan) ketika itu saya nampak hazeem si kembar 2 duduk mencangkung dan termenung..barangkali kesian melihat menda 2 dah nyawa-nyawa ikan...

tapi saya tak boleh jadi hulk...atau pun hulk tak boleh jadi saya...kerana saya masih lagi sabar...rupa-rupanya halim mencabut pokok betik di hujung batas pokok bendi saya...haih...saya tak boleh marah kerana dia berkali2 mintak maaf...sejuk jugak hati saya~tapi dia tetap kena denda untuk bekerja dengan ketua panatia kh saya selama 1 bulan...hehehe....kesian halim tapi ini wat pengajaran untuk diri dia dan kekawan...

pada minggu yang sama juga, saya diobserve oleh penyelia saya....huuuu...bila dah syok mengajar...kebiasaan yang sering saya buat adalah mencubit pelajar yang suka memain...tetapi hari itu, saya terlupa, ada en hazwan...dan aksi mencubit tetap saya teruskan bile haziq bgtau dalam seluar die ada siput tanah...hahaha...markah sahsiah saya tidak ada....tetapi tidak bersahsiah ke saya nie???? dan kisah siput tanah tetap bermain dalam fikiran saya...cmana ya rupa siput tanah yg dalam seluar 2????