Isnin, 20 April 2009

debaran dalam ketakutan~

saya berjalan menuju ke destinasi istana cinta di lereng bukit...tetiba...nama saya di panggil...saya berpusing ala2 snow white yang kepanasan...

kes 1 : 20.4.2009 makmal elektrik dan elektronik

xx : cikgu...smalam saya pergi seremban..

xx 2 : dier jumpe boipren...(ouh...saya terdiam dan terkebil2)

xx : ala...bukanla cikgu..kami kawan je

cikgu : kamu dah ader boipren ke...(dalam nada keibuan yang sengaja dibuat2)

xx 2 : iyer cikgu...budak tingkatan 5

(masa nie saya terdiam dan memandang kearah xx, saya terfikir apakah tujuan dia datang menghampiri saya...saya berfikir lagi...apakah cara untuk mengorek rahsia...)

xx 2 : cikgu...kami jumpe cikgu nie cume nak minta petua

(dia boleh baca minda saya ke???.....oh.....)

cikgu : kenapa ye~(buat muke terkejut)

xx : tiap kali masuk sekolah dan duduk di tapak perhimpunan, bila dia pandang saya, saya berdebar-debar dan takut la cikgu....

cikgu : (terdiam dan terkejut)..(tetapi berlagak lembut keibuan)...ummm...

xx : !@# bla...bla..bla...

***

saya berfikir sejenak...kisah tadi saya cuba biarkan...ohh...jam di tangan saya 12.40..saya perlu masuk ke 5 A 1...patutkah saya mula mencari pil untuk mereka??? saya nak berfikir dan bermeditasi sebentar...haih...