Khamis, 7 Mac 2013

kronologi bersalin anak sulung part 1

lagi 5 hari
5 hari
5 hari 
tamat la tempoh pantang
waaaaa..teringin giler nk mkan magnum
lagi la tgok iklan
ade yg baru..menitik2 kot air liur
ahh..abg manje sila belanja saya ok
saya nk 3.boleh?

ape yg saya nk ceritakan kt sini
bukan nk takutkan sesapa
bukan
bukan
cume nk share untuk persediaan mental
buat2 tambah pengalaman
serius
masa saya dh nk bersalin
hari2 dok bace n dgr tentang bersalin
dari kekawan.dari blog.dari buku.dari misi
dan yesss
ia membantu masa saya bersalin dulu
eh bukan dulu  tp 38 hari yg lepas

serius
bersalin tu sakit
bersalin tu bukan proses yg mudah
sakit sampai tak terkeluar air mata
tapi
kalaula sakit sgt sampai ketakutan
takkan mak saya boleh beranak 10 kali
mak saya boleh mestila saya boleh
ye.itu yg saya pegang smpaila aufa keluar
bila ingat2 balik
ahh rindu pulak masa2 bersalin tu
rindu nk mengandung lg sebenarnya
ok aufa sila berlatih jd kakak yg baik
hahahhha

21 januari 2013
pergi skolah mcm biasa
siap panjat blok smpai tingkat 4
kawan2 yg ketakutan
balik rumah ade tanda mcm turun darah
tak amek kisah sgt sbb pikir td saya byk jalan
malam tu tepon mak..gelak2 sgala bagai
suami? mcm biasa panik lebih
dia yg kemas n siap2 kan barang
terima kasih abg
tapi
tak terpikir nk g spital
masih pikir ade fail yg xserahkan lg
fail pbs.fail kelas.yuran PIBG
mlm tu jugak pulun siapkan keje
xmo la kan tinggalkan keje yg xsempurna
cnfirm kena maki

22 januari 2013
bangun pagi mcm biasa
tgok ada darah lagi
lebih byk dr semalam
tak sakit
tetap siap2 nk g keje
semangat tau nk g skolah 
masih igt lagi masa tu mmg dh prepare
nk ajar tentang elektronik
pasal arus terus n arus ulang alik
sampai2 je skolah ade meeting tergempar
pasal penyerahan baucer rm100
saya? sesibuk nk masuk meeting
pengetua yg comel mintak saya balik
die takut saya bersalin kt skolah
maunya x haru bin biru
hahahaha
katanya "pergi punch out ur card n pegi spital sekarang"
balik umah amek buku merah

g kk rasah ngan suami
sampai je kk rasah nurse soh saya g spital tunku jaafar
sebelah je pon
masih tak berdebar
sampai2 spital daftar dlu
siap borak2 mesra ngan misi
cek air kencing.cek tekanan darah
dokter amek alih.dokter pelatih rasanya.
tanya itu tanya ini
saya kene buat VE
waaaaaaa~1st time kot
tapi entah kenapa, tak rasa sakit
biasa je
maybe sbb dh bersedia kot..muahahahaha
dr buat laporan..baru 1cm
saya mintak balik rumah
tapi sebelum tu kena buat CTG..ala dgr jantung anak selama 20 minit
dup..dup..dup
contraction xde lagi
tapi
tapi
tapi
sebelum balik tu kena buat VE lagi
ahh..osem kan
cnfirm 1cm..saya discharge

bincang
pilih lokasi bersalin
serdang.sg buloh.JB
ok
hormat permintaan suami nk aufa jd anak selangor
saya akur


errr...aufa dah merengek
mama..............nak mimik tapi dlm bahasa dia la
nanti akan disambung balik