Selasa, 16 Oktober 2012

anemia ~

lepas GDM, saya alami anemia
anemia sewaktu mengandung
pelik jugak sebab selera makan mmg dasyat
tapi hemoglobin masih lagi kurang

bacaan awal : 12.4
bacaan kedua : 11.2
bacaan terbaru : 9.7

waaa~nurse kata saya tak makan
berat badan pun naik sikit je
errr..anak mama ni kuat makan ye :p

prosedur mcm biasa
amek darah sebotol..pastu g lab amek keputusan
dpt result,saya jumpa DR Syazwani
lawa orgnye :)

dia terangkan itu, terangkan ini
oleh kerana saya cikgu, semua benda saya tanya
yela..risau kan sbb saya makan byk kena pantang
saya diberi 2 pilihan
1. tambah darah
dr, kalau darah suami sendiri saya mahu..tp org lain saya ta mahu~

2. ubah cara pemakanan..bykan mkan bayam..bla..bla..bla
ok, saya pilih corak pemakanan yg lebih sihat

next week, saya ada checkup lagi
moga2 Hb saya naik
insyaAllah
 



kakak saje nk menjeleskan saya
kata nk soping itu nk soping ini
uwaaaaa~napelah org mengandung tak boleh naik kapal terbang eh ('_')
hanya mampu kirim baju2 baby~
mesti oshem ok!


**tak sabo nk balik JB, cnfirm dah cuti start hari rabu**
nak bwk mak beli kain belacu~