Selasa, 18 Oktober 2011

sentap&senyap

terkejut..terkedu..terkedu-kedu
erk..erk..erk..erk
saya pandang pintu : PERALIHAN SETIA
lihat anak2 depan mata
:siang&malam: xde pulak yg terselit senja
:p

pelik 
kelas sunyi sepi
errr....takla sepi mana
tapi keadaan terkawal
bip..bip..bip
saya toleh tepi..bersebelahan bilik kebal
waaaaaaa~ade lori besaq
saya heran..heran teramattttt
takkan sebab lori dorang senyap??

cikgu..itu polis mari sini..pistol ada tangan
terkulat2 si arjun bisik kt saya
putih je mata pandang saya..terkedip2

ooooooo~ada polis rupanya
lori yang besar td dtg dr PPD sebab agihan kertas
kertas soalan SPM
polis?untuk keselamatanla agaknya

saya teruskan P&P
sempat senyum sorang2
esok nk pakai uniform polis la masuk kelas peralihan
tak payah bergasak tiap kali nk mulakan P&P
:p

 mereka boleh duduk diam

yang degil, kena diri

dan pertama kalinya
anak2 peralihan senyap dan terkedu tanpa dipaksa
sejam di peralihan
teramat suka sbb tak payah nk hayun rotan
err...sebenarnye control ayu depan encik polis
^^,