Khamis, 18 Ogos 2011

::kebetulan yang ada pembetulan ::

lagi 28 hari..mcm xpecaya je kan

pejam celik..pejam celik, akhirnya doa kami dimakbulkan Allah
syukur Alhamdulillah
perjalanan kami hampir menuju ke destinasi
mudahkan urusan kami YA ALLAH

bila duduk2
bile sembang2 ngan bujal
kami mesti cerita2 pasal 2 tahun lepas

*****
Gunung Tampin, 16 Mei 2009

masa ni saya kena jadi guru pengiring
bawak budak2 naik Gunung Tampin, N9
saya mmg excited!toksah ckp la..sbb mmg suke naik2 gunung ni
masa ni, far, nurul & faiz ikut sekali
dorang plan nk dok kt bawah je,xmo naik
saya?mmg excited nk naikwalaupun dorang xmo join

paginye, sempat lg beli nasik lemak
konon2 nk buat bekal
masa nk kuar umah, hati saya sempat berbisik
apa dia???
apa yg saya niatkan itu, sama mcm doa bujal masa nk kuar umah
kebetulan yang mmg tak disangka kan?

sampai2 kat Tampin, saya mmg sgt2 teruja
tak pernah2 rasa mcm  ni~
dalam perjalanan mendaki, mmg byk student saya yg give up
mula2, suku perjalanan.....ok lagi
pastu setengah perjalanan...ok la jugak~

3/4 perjalanan, saya mmg tak larat..ajak student turun..dah xmo naik
tapi terdetik hati nk naik jugak
okeh...berat hati nk turun sebab alang2 dah nak sampai

hampir2 nk sampai, penganjur dah mula turun dr puncak
okeh,
hajat kami tak kesampaian nak naik ke puncak
dah sipi2 nk sampai
nampak muka2 frust student saya..tp terpaksa turun
masa ni yg ada dengan saya 5 org pelajar
dan teman setia saya Syazwan
die mmg ade tepi saya dari masa naik sampaila turun
(cikgu rindukan awk la Syazwan)
dia kata: saya bodyguard cikgu!
mmg betul2 dijaganya saya

dalam perjalanan turun
bile dah sampai kt area jalan yg diturap
saya berjalan dalam kelompok yg paling last
sbb tak larat sgt~masa ni dh nk pengsan sebenarnye
dalam jalan2 nk turun ke bawah, kami ditegur sekumpulan manusia
sekumpulan manusia yg dalamnye ada bakal suami saya

waktu ni saya diam, student saya yg banyak ckap
dalam saya diam2, saya sempat curik2 tengok
dan
terpandanglah bujal..haha
dalam hati : boleh tahan mamat ni

entah macam mana, saya&bujal boleh berborak
ayat die : cikgu ke ni??
masa ni Syazwan dok tepi saya..setianya Syazwan dengan saya sebab dia takut saya diusik
hihi
sweet kan dapat student yg sayang cikgunya macam ni
:)

kami borak tak lama
sebab masa ni van dah sampai nk amek student2 yg tertinggal
saya?
pura2 jd student ye
okeh..perbualan kami tamat di situ
dalam hati : sedih
saya dh naik van...zzzzzz
Syazwan? dia ada di tepi saya tiap masa!!!

sampai2 kat kaki gunung,
saya jumpa far, nurul & Faiz
okeh..kena gelak sbb naik van~
hahaha

sementara nk tunggu bas sampai
kami makan kt warung yg dekat ngan stadium
saya pandang ke arah jalan menuju ke gunung
dengan harapan, saya nmpak kelibat bujal
okeh
Allah maha mendengar
doa saya dimakbulkan

mengikut cerita bujal,
sepatutnya dia lambt lg nk turun
tetapi secara kebetulan
ada seorang hamba Allah, yg tumpangkan dia
dihantar betul2 kt warung yang kami tgah makan
subahanallah~kebetulan lagi kan?

kami main jeling2
saya pura2 tak nampak dia
dok kira budak2 sbb nak nek bas

:cikgu, sini jap:
ada org nk no tepon cikgu

saya?
dalam hati : dah agak bujal yg mintak walaupun bukan dia yg bercakap dengan saya

*****

dari situ lah bermulanya perkenalan kami
dalam waktu yg tak sampai 1 jam kami bersua
dah nama jodoh kan
Allah telah merancang sesuatu yg begitu sempurna buat saya
dan tak dinafikan
pertemuan sesingkat itu
membawa perhubungan yg lebih serius
:)

buat bujal,
selamat menuju ke alam perkahwinan
awak kena jaga, bimbing&lindungi saya
semoga kita mampu membentuk keluarga sakinah
insyaAllah

mode : berdebar2 sebenarnya