Isnin, 30 Mac 2009

saya kerat dia...saya tanam dia





ni amali saya yang pertama...teringat masa zaman di upm...saya potong dan saya tanam..tapi kali nie saya suruh mereka potong dan saya suruh mereka tanam...hahahaha...hebat bukan... saya sudah ada kuasa untuk menyuruh pelajar saya buat kerja...walaupun mereka bukan jenis saya di waktu persekolahan, tetapi mereka ada potensi...ya ...saya percaya...mereka boleh berjaya bersama potensi mereka itu...itu pun jika ada rakan sejawatan saya tidak berfikiran negatif kepada mereka....

yang menariknya...student boleh rasakan jika kita tak sukakan mereka...masa tu, mulalah mereka akan buat hal...tapi setakat nie, saya xpernah benci mereka...sakit hati 2 perkara biasa la...hari pertama mengajar mereka, soalan yang ditanya...."cikgu dah kawin belum??" saya terdiam dan berfikir....(agak2 apa ya)

oh ya...guru pembimbing saya adalah PN ROSNAWATI RASLI...saya suka dia...suka cara dia...cara dia mengajar dan mendidik anak bangsa...saya simpan angan2 nak jadi seperti dia..umm... jadi seperti dia...